Ga naar inhoud

Vraagje over externe harde schijf

Aanbevolen berichten

Ik heb een externe harde schijf (Iomega) met 2 usb-stekkers voor op de laptop. Hoewel ik al geprobeerd heb om enkel 1 daarvan te gebruiken op de laptop, wat gewoon leek te werken, wil ik toch vragen of ik er geen fratsen mee kan krijgen door 1 onaangesloten te laten (zitten aan elkaar vast met een snoertje). Op m\'n laptop heb ik wel 2 USB aansluitingen, maar ze zitten niet naast elkaar. Beide \"stekkers\" kunnen er nog net in, met een beetje buiging in de plek(ken) waar het snoer vastzit. Ook kan ik m\'n muis dan niet gebruiken (heb wel een usb-hub, maar die kon niet worden aangesloten. kan er later misschien nog iets mee proberen).
Link naar reactie
Als het werkt met 1 is dat prima. De tweede dient alleen om de schijf van extra stroom te voorzien als 1 usb-poort niet voldoende kan leveren. Blijkbaar levert de poort in jouw geval voldoende stroom.\n\nHet kan zijn dat als je op de batterij werkt wel beide moet aansluiten.\n\nEen usb-hub werkt alleen als dit een \"actieve\" hub is. Dat wil zeggen eentje die je ook op het stopcontact moet aansluiten.
Link naar reactie
Dank voor je antwoord.\r\nDe usb-hub werkt niet op het stopcontact. Bij het aasluiten werd de usb-hub niet herkend ofzo (en voor een moment leek het even van wel geloof ik en dan toch weer niet). Er was een mini-cd bijgeleverd, maar op deze Dell studio mag volgens mij geen kleine cd gebruikt worden, dus had ik die niet gebruikt. Later kan ik evt. nog kijken of ik online iets van een stuurprogramma kan vinden.
Link naar reactie
als je de usb hub gebruikt om een van die kabels langer te maken en de muis te gebruiken, en de andere usb van je schijf in een aparte(!) poort op je laptop steekt, moet dat kunnen, zou ook beter zijn want je geeft zelf al aan dat met die kabel van je schijf de twee stekkers strak komen te staan, wat bij langdurig gebruik tot snoerbreuk kan leiden.
Link naar reactie
Zo kan het inderdaad ook, maar ik betwijfel of ik de 2de poort echt nodig zal hebben voor de snelheid. Toen ik bestanden aan het overzetten was, deed hij geloof ik ongeveer een half uur over ongeveer 22 gb (uit 1 map). Lijkt me niet verkeerd. Maar het is eventueel te proberen. Zeker als ik meer bestanden zou krijgen (het totaal van mijn persoonlijke bestanden komt dacht ik ongeveer op 24 gb).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...