Ga naar inhoud

Computer ziet externe harde schijf niet meer.

Aanbevolen berichten

Als ik in de verkenner kijk ziet mijn computer mijn externe harde schijf niet meer. Als ik dan via Computerbeheer ga kijken onder apparaatbeheer ga kijken zie ik hem nog wel staan: WD Elements 1023 USB Device. Kijk ik onder schijfbeheer dan zie ik het wel, zie bijgevoegde afbeelding. Maar kan dus niet benaderen en ni8et bij de bestanden die er op staan. Wat nu te doen?
Link naar reactie
[QUOTE=Ocampa;621058]Als ik in het linkergedeelte (waar staat schijf 5 en onbekend e.d.) met rechts klik zie ik dit. Is dat wat je bedoelt en wat moet ik dan doen?[/QUOTE]\n\nNee je zou in het rechter gedeelte moeten kunnen klikken met rechts en daar een stationsletter moeten kunnen toepassen.\nMaar gezien je bijgevoegde .jpg, vrees ik dat je andere stappen moet ondernemen. \nKan je de schijf uit de externe behuizing halen en rechtstreeks aan je pc koppelen? Als hij dan nog niet te lezen is, dan lijkt me een recover actie, om data terug te halen op z\'n plaats. \n\nNiek\n\nEdit: Oeps had de post van LangePier nog niet gelezen.
Link naar reactie
Hallo allen,\n\nIk heb ook een probleem met mijn harde schijf. Als ik hem aaanzet tikt hij voor zo\'n 5 a 10 seconden. Vervolgens hoor ik wel dat de computer de externe harde schijf herkend. Echter zie ik hem niet bij deze computer staan. Bij apparaatbeheer zie ik de externe harde schijf weer wel staan, maar ik kan er echt helemaal niks mee doen. Met testdisk geeft hij bij partition een Read error aan? is mijn harde schijf naar de knoppen? of is er nog een manier om wat waardevolle data eraf te kunnen krijgen\n\ngroetjes Keown
Link naar reactie
Iedereen die tot nu toe heeft gereageerd: dankjewel. Ik heb de link van Foobar bekeken en wat er staat uitgevoerd, maar helaas heeft het niet gewerkt. Hij is wel de driver opieuw gaan installeren maar er wordt aan de schijf geen letter toegewezen en ik kan dus ook de bestanden op de schijf niet benaderen. In schijfbeheer staat nog steeds dat hij niet geïnitialiseerd is, en als ik dat probeer komt er een melding dat de schijf tegen schrijven is beveiligd. :(
Link naar reactie
Met Testdisk zijn in het verleden inderdaad successen geboekt, maar ik kan me voorstellen dat het \"moeilijk\" kan overkomen.\r\nMisschien is EaseUS Partition Master, click \"Wizard\">\"Partition recovery wizard\" makkelijker. \r\nBij geen resultaat een LInux liveCD branden, bijv. deze\r\n[url]http://computertotaal.nl/software/25612-parted-magic-2012-3-24.html[/url]\r\nen met de File Manager proberen of je wél bij je bestanden kan komen (met Linux maak je nog een kans). Vervolgens kun je nog Testdisk proberen dat op Parted Magic staat.\r\nAls alles faalt, zijn er nog mogelijkheden met betaalde progs zoals GetData Back e.a
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...