Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2012 Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Mijn PC met Vista en vier partities heeft het begeven en moet een backup terug gaan zetten naar mijn laptop met Win 7\r\n- kan dit van Vista-Win7\r\n- moet ik op mij laptop eerst partities aanmaken\r\nJan Visser Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Hoe heb je die backup gemaakt; wat zit er in? Is het een volledige schijfkopie, of heb je alleen de bestanden bewaard die belangrijk voor je zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Het is de standaard backup fasciliteit die in Vista zit, dus alleen data en dagelijks bijgewerkt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Ah, ok. Je zult dan in ieder geval eerst Windows moeten installeren. Als er nog geen partities op de harde schijf aanwezig zijn kun je deze vanuit de installatie aanmaken. Doe je dat niet, dan wordt de hele harde schijf één grote partitie (wat later eventueel via schijfbeheer weer aan te passen is). Heb je wel al partities, dan kies je tijdens de installatie op welke partitie Windows geinstalleerd moet worden. Dat wijst zich eigenlijk allemaal vanzelf wel.\n\nAls Windows er eenmaal op staat kun je inderdaad een backup gemaakt onder Vista terugzetten op een Win7 systeem. Zie een toelichting: [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Restore-files-from-a-backup[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Partities gemaakt en backup terugzetten gestart maar loop nu tegen het volgende aan\r\nOude Pc waaruit de backup is gemaakt had partities C-D-K-L\r\nOp mijn laptop lukt het niet een partitie D te maken. Wordt waarschijnlijk intern gebruikt. Mogelijkheid om iets te hernoemen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Schijfletters worden nooit intern gebruikt, misschien zit je cd-station nu op D? Zo ja, dan geef je die eerst een andere letter, waardoor D vrij komt en je deze kunt gebruiken voor je schijfpartitie.\n\nDit kan via Computerbeheer (even intoetsen in het zoekvak van het startmenu) en dan Schijfbeheer. Klik eerst onderaan met rechts op hetgeen letter D heeft en kies \"stationsletter en paden wijzigen\". Daarna datzelfde voor de schijfpartities die bovenaan vermeld worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Bedankt, het is gelukt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Uitstekend! Graag gedaan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen