Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Hallo forumleden,\r\nIk heb geruime tijd op mijn XP Home via USB -aansluiting een MS-TECHN. externe harde schijf kunnen gebruiken. Nu ineens wordt te kennen gegeven \"het station is niet meer beschikbaar\" USB kan statione niet meer vinden. Al eerder werd regelmatig aan gegeven, dat de USB aanluiting te traag was.\r\nAldus is mijn vraag hoe dit kan worden opgelost.\r\nMet de vriendelijke groet, Weetgraag. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Werkt de schijf wel goed op een andere pc? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 [QUOTE=couch_potato;620675]Werkt de schijf wel goed op een andere pc?[/QUOTE]\r\nHallo couch-potato,\r\nIk heb maar een computer.waarop XP Home is geinstaleerd.\r\nAlle sticks geven bij het aanklikken een dong-geluidje en dan verschiijnt de opmerking, dat ze met een trage USB te maken hebben. Maar desondanks functioneren ze toch goed. Ook bij het aanklikken van de externe schijf is dit altijd het geval geweest. Nu klinkt bij het afsluiten en weer aanzetten van de stroom, wel het dingdong-geluidje, maar het programma van de externe schijf blijft achterwege.\r\nMet de vriendelijke groet, Weetgraag. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Het DingDong geluid komt uit je Computer , teken dat er iets ingeplugd word,\r\nDat zegt niets over de werking van de externe hardisc.\r\n\r\nAls je het apparaat vast houd zit er dan iets van geluid of trilling in het apparaat.\r\n\r\nKan zomaar zijn dat de Harddisk het heeft begeven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 Je kunt in apparatenbeheer de usb drivers eens verwijderen en opnieuw laten detecteren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 [QUOTE=couch_potato;620687]Je kunt in apparatenbeheer de usb drivers eens verwijderen en opnieuw laten detecteren.[/QUOTE]\r\nHallo couch_potato,\r\nDat advies heb ik ook al - zie hieronder - opgedoken.\r\nDe vraag daarbij is voor mij, hoe ik die verwijderde USB-controlers dan weer kan installeren.? Dit vanwege de waarschuwing tegen verwijdering.\r\nMet de vriendelike groet Weetgraag.\r\n----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/329632/nl[/url]\r\nAlle USB-controllers verwijderen en opnieuw installeren\r\nGa als volgt te werk om alle USB-controllers te verwijderen en opnieuw te installeren:\r\n1. Klik achtereenvolgens op Start, Configuratiescherm en Prestaties en onderhoud.\r\n2. Klik op Systeem en open het tabblad Hardware.\r\n3. Klik op de knop Apparaatbeheer.\r\n4. Breid USB-controllers uit.\r\n5. Klik met de rechtermuisknop op elk apparaat onder het knooppunt USB-controllers en klik op Verwijderen om ze een voor een te verwijderen.\r\n6. Start de computer opnieuw op en installeer de USB-controllers opnieuw.\r\n7. Sluit het verwisselbare USB-opslagapparaat aan en voer een test uit om te controleren of het probleem is verholpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2012 De drivers zitten in windows ingebakken. Opnieuw opstarten zal de drivers automatisch opnieuw laten installeren. De bedoeling is dat eventuele beschadigde drivers vervangen worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2012 [QUOTE=couch_potato;620702]De drivers zitten in windows ingebakken. Opnieuw opstarten zal de drivers automatisch opnieuw laten installeren. De bedoeling is dat eventuele beschadigde drivers vervangen worden.[/QUOTE]\r\n\r\nHallo couch_potato;620702 en allen die mij van advies heben trachten te dienen,\r\nHet probleem is eindelijk opgelost\r\nEn ik dacht dat jullie door de genomen moeite wel recht heben, om te weten wat er aan de hand was.\r\nWel het euvel werd veroorzaakt, doordat op de een of andere wijze, de desbetreffende USB-stick en\r\nexterne harde schijf, van hun inhoud waren ontdaan.\r\nDe oplossing was \"Rechtsklik op deze computer-> beheren-> schijfbeheer.\r\nRechtsonder verschenen dan de schijven, die middels fragmenteren en een partitie aanmaken, weer\r\nnormaal bruikbaar zijn geworden.\r\nDit vlakt niet uit bij deze mijn dank uit te spreken voor allen die op[ mijn probleem hebben gereageerd.\r\nMet de vriendelijke groet, Weetgraag. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen