Ga naar inhoud

Videokaart wordt niet herkend dell xps

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben sinds kort in het bezit van een dell xps 15, tweedehand gekocht..hij is net iets ouder dan een jaar. Laptop doet het prima maar heeft een probleem met de videokaart die niet herkend wordt. Hij draait nu enkel op de Intel HD, maar de Nvidia kan niet geïnstalleerd worden aangezien tijdens de setup de melding komt dat er geen compatible hardware kan worden gevonden. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ? Want de Nvidia kaart is wel degelijk aanwezig en zou het dus moeten doen.
Link naar reactie
Mogelijk moet je eerst in het BIOS aangeven dat de nvidia kaart ingeschakeld moet worden.\n\nIs dit verder zo\'n systeem dat de Intel graphics gebruikt als je weinig zware taken doet en overschakelt op de nVidia kaart op het moment dat die meerwaarde kan bieden? In dat geval zul je ook even bij Dell moeten kijken voor de specifieke drivers om dit te bewerkstelligen.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;620639]Mogelijk moet je eerst in het BIOS aangeven dat de nvidia kaart ingeschakeld moet worden.\r\n\r\nIs dit verder zo\'n systeem dat de Intel graphics gebruikt als je weinig zware taken doet en overschakelt op de nVidia kaart op het moment dat die meerwaarde kan bieden? In dat geval zul je ook even bij Dell moeten kijken voor de specifieke drivers om dit te bewerkstelligen.[/QUOTE]In het bios heb ik al gekeken, daar valt niet veel in te stellen, en idd...dit is zo\'n systeem dat overschakelt op de nvidia als er zware toepassingen moeten worden uitgevoerd..maar dan moet het systeem wel de nvidia kaart herkennen en dat lukt nog niet...ik zal nog eens op de site van dell kijken.
Link naar reactie
Volgens mij niet, maar ik heb gelezen dat je eerst de intel HD moet installeren en daarna pas de Nvidia. Heb ik gedaan, maar het probleem blijft...de intel onboard is geen probleem maar de Nvidia kan niet worden geïnstalleerd. Ik vrees dat hij helemaal niet aanwezig is, of dat ie kapot is. Ik heb een diagnose test gedaan maar die geeft aan dat alles ok is. Ik weet het niet meer...iemand nog een suggestie ?
Link naar reactie
[url]http://www.dell.com/support/drivers/nl/nl/rc1078544/ProductSelector/Select/FamilySelection?CategoryPath=all-products%2Fesuprt_laptop%2Fesuprt_xps_laptop&Family=XPS&DisplayCrumbs=Type%2Bproduct%40%2CLaptops%40%2CXPS&rquery=na[/url]\r\n\r\nOok de chipsetdriver eerst geïnstalleerd en gereboot?\r\nWeet niet welk type XPS15 je hebt, miss zijn de chipset wel allemaal hetzelfde, maar toch.
Link naar reactie
OK, maar dan is het blijkbaar een on-board video [I]adapter[/I] ? \r\nGeen video [I]kaart[/I] dus. Een veelgemaakte fout trouwens, want er bestaat geen \'on-board kaart\', of dat nu over het netwerk of geluid of video gaat[B];[/B] een kaart steek je in een slot ;)\r\n\r\n[quote]Hij draait nu enkel op de Intel HD, maar de Nvidia kan niet geïnstalleerd worden[/quote]\r\nEn twee maakt het voor mij ook niet helemaal begrijbaar :)
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;621181]Hehe, maar je hebt geïntegreerde videochips in chipset of processor en aparte \"kaarten\" onboard, vooral in laptops/notebooks.\r\nMaar voor allemaal geldt, eerst de chipsetdrivers, anders wordt niets \"gezien\" door windows.[/QUOTE]Heb ik zojuist gedaan maar helaas, het probleem blijft...de nvidia wordt niet herkend, ik vrees dat het een hardwareprobleem is. :(
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;621201]Doe je dit wel via de Dell tagnummers, want ik zie wel meerdere modellen xps 15[/QUOTE]Ja klopt, dat heb ik gedaan, service tag-FT38QQ1, maar het werkt nog steeds niet. Ik heb zelfs de orginele cd\'s met stuurprogramma\'s van de laptop maar ook dat functioneert niet. Ben dus bang dat of die Nvidia defect is, ofwel helemaal niet aanwezig is in het systeem.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;621209]......\nWat dacht je van de nieuwere Processoren met een ingebouwde grafische functie.[/QUOTE]\nDat is nog steeds geen kaart. \nEen kaart is een insteekkaart en op die kaart zit eventueel een (grafische) adapter. Als de adapter in de processor of chipset of het algemene moederbord zit, dan spreek je niet van \"de grafische kaart\" maar \"de grafische adapter\".\n\nHet begrip grafische kaart is overgebleven uit de tijd dat een moederbord helemaal dit soort dingen niet on-board had. Ook geen netwerkadapter, ook geen audio adapter, zelfs bijna geen poorten. Al die \'peripherals\' moesten los op een insteekkaart worden gekocht. Het moederbord was geen multi-media bak, het was een soort multi-functioneel besturingselement wat je b.v. zelfs als besturing in een personen-lift kon tegenkomen, of in een fabriek om de machines te sturen.\nTegenwoordig is het verkochte moederbord bijna 100% op thuisgebruik gericht, multimedia dus, en Internet surfen. Maar de on-board adapters zijn daardoor inmiddels geen \'kaarten\' meer.\n\nB.t.w., het service tag geeft het model XPS 15 (L501x) maar zodra ik op \'Download Manual\' klik krijg ik die van L502X.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...