Ga naar inhoud

pc samenstellen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi mensen,\r\n\r\nIk ben opzoek naar een nieuwe pc, ik zelf kan geen computer in elkaar zetten. Maar heb wel eventuel connecties die dat voor mij zouden kunnen doen. Ik vraag mij af of dit nou ook echt scheelt in prijs? En hoeveel is dat dan. Het is een PC om te gamen, ik ben niet van plan alles op very high te spelen kwa graphics. PC mag rond de 850-950 euro kosten.\r\n\r\nIk zoek een PC met de volgende vereisten:\r\n\r\nMoederbord: ?? (ik weet niet precies wanneer die goed,matig of slecht is)\r\nProcessor: AMD FX-8150 ( 8x 3600 Mhz ) Octocore (of is dit overdreven? waarom wel of niet?)\r\nProcessor koeler: Ik wil gewoon voor een standaard (goedkope versie) gaan.\r\nRAM: 8GB DDR3 1333Mhz 2x 4GB (Dual Channel) of 8GB DDR3 1600Mhz 2x 4GB (Kingston HyperX - Dual Channel - Heatsink) wat is het verschil tussen die 2?\r\nVideokaart: AMD Radeon HD 6950 (kan ik hier voldoende mee gamen?)\r\nNetwerk: ASUS PCE-N15 300N draadloze netwerkcontroller (ik heb een sterke verbinding nodig!! is dit dan voldoende?)\r\nVoeding: 600W of 700W?\r\nBesturingsysteem: windows 7 home\r\n\r\n*Kan ik hier voldoende mee gamen?\r\n*Is dit haalbaar voor 850-950 euro?\r\n*Waar kan ik het beste bestellen? (4launch?)\r\n*Is deze PC zo compleet?\r\n*Hoeveel euro scheelt met zelf in elkaar zetten t.o.v. een complete pc kopen(zelf samengesteld).\r\n\r\nGroet,\r\nMartijn
Link naar reactie
Het probleem met kant-en-klare game pc\'s is dat deze meestal niet optimaal zijn voor gamen. Meestal een zware processor en een lichte videokaart. Terwijl dat eigenlijk beter andersom kan. Qua procesor kun je beter voor intel i5 gaan. De 6950 is een leuke kaart, maar verouderd, een 7850 kost even veel en is wat beter en zuiniger. Gaat het om de kast-met-inhoud, of moet er ook nog randapparatuur bij? Moet windows meegeleverd worden?
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;620577]Het probleem met kant-en-klare game pc\'s is dat deze meestal niet optimaal zijn voor gamen. Meestal een zware processor en een lichte videokaart. Terwijl dat eigenlijk beter andersom kan. Qua procesor kun je beter voor intel i5 gaan. De 6950 is een leuke kaart, maar verouderd, een 7850 kost even veel en is wat beter en zuiniger. Gaat het om de kast-met-inhoud, of moet er ook nog randapparatuur bij? Moet windows meegeleverd worden?[/QUOTE]\r\n\r\nIk wil inprincipe ook nog wel een nieuwe computerscherm erbij aanschaffen, hierbij moet wel ook mijn XBOX op kunnen worden aangesloten. En Windows moet erop zitten of in ieder geval erbij geleverd worden. \r\n\r\nEdit: En waarom kan ik beter voor de I5 gaan i.p.v. de I7?
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;620585]De i5 presteert gewoon beter. AMD zet je eigenlijk alleen in een budgetsysteem.\r\nDat lijkt me wel een aardig bord, maar wees niet al te zuinig.\r\nQua specs is dat een leuke game monitor, maar zoek eens wat reviews.\r\nMoet dat scherm bij de prijs in, of schaf je dat apart aan?[/QUOTE]\r\n\r\nHet scherm appart, maar daar wil ik ongeveer 250euro aan uitgeven.\r\nWat bedoel je precies met AMD zet je eigenlijka lleen in het budgetsysteem?\r\nEn je hebt de I5 en de I5K als ik het goed heb, wat is het verschil daar dan tussen?
Link naar reactie
Dit lijkt me wel een leuke samenstelling (alleen hardware, geen assemblage):\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/80556[/url]\n\nDe k heeft een vrij in te stellen multiplier, geeft wat meer mogelijkheden qua overklokken.\n\nAls je budget 500 euro is, moet je ergens op bezuinigen. Dat doe je dan o.a. op de processor, waarmee je op amd uitkomt.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;620590]Dit lijkt me wel een leuke samenstelling (alleen hardware, geen assemblage):\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/80556[/url]\r\n\r\nDe k heeft een vrij in te stellen multiplier, geeft wat meer mogelijkheden qua overklokken.\r\n\r\nAls je budget 500 euro is, moet je ergens op bezuinigen. Dat doe je dan o.a. op de processor, waarmee je op amd uitkomt.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt! Lijkt me een prima PC! Ik heb op veel verschillende sites een soort gelijke samenstelling proberen te maken maar kwam over het algemeen aan de 1050-1200 euro. \r\n\r\nWat voor categorie moederbord zit er nou in?
Link naar reactie
Ik doe niet zo aan categorieën, maar ik hou meestal iets van \"goedkoopste goede\" in het achterhoofd. Er zijn borden van 50 euro, waar vanalles op bezuinigd is. Er zijn ook borden van 500 euro, die wel goed zijn, maar voornamelijk onnodige toeters en bellen bevatten. Rond de 100 zijn er diverse goede, daarboven voegt het meestal maar weinig meer toe.\n\nIk zou overigens zelf wel een cpu koeler erbij nemen. Wat minder lawaai en nooit slecht voor de levensduur. Bijvoorbeeld:\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/80556#p-4-productid-118466[/url]\n\nAlternatief voor monitor:\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/80556#p-4-productid-122572[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;620592]Ik doe niet zo aan categorieën, maar ik hou meestal iets van \"goedkoopste goede\" in het achterhoofd. Er zijn borden van 50 euro, waar vanalles op bezuinigd is. Er zijn ook borden van 500 euro, die wel goed zijn, maar voornamelijk onnodige toeters en bellen bevatten. Rond de 100 zijn er diverse goede, daarboven voegt het meestal maar weinig meer toe.\r\n\r\nIk zou overigens zelf wel een cpu koeler erbij nemen. Wat minder lawaai en nooit slecht voor de levensduur. Bijvoorbeeld:\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/80556#p-4-productid-118466[/url]\r\n\r\nAlternatief voor monitor:\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/80556#p-4-productid-122572[/url][/QUOTE]\r\n\r\nDaar denk ik het zelfde over. Het is alleen zo dat ik ongeveer wel weet wanneer de apperatuur aan mijn mensen voldoet, behalve bij het moederbord daar weet ik te weinig vanaf. Ik heb het liefst een volledig moederbord zonder toeters en bellen. Bedankt daarvoor. \r\n\r\nHet scherm wat je aangaf daar heb ik eerder naar gekeken, ik vind die andere toch net een wat mooiere uitstraling hebben.
Link naar reactie
Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD7870 CoolStream 2GB HDMI Levertijd indicatoren \r\n \r\n 1 tot 5 werkdagen \r\n \r\n 6 tot 10 werkdagen \r\n \r\n meer dan 10 werkdagen \r\n \r\n pre-order \r\n \r\n niet beschikbaar \r\n \r\n € 247.40 \r\n Cooler Master Processor Koeler Hyper 212 Evo AMD & Intel Levertijd indicatoren \r\n \r\n 1 tot 5 werkdagen \r\n \r\n 6 tot 10 werkdagen \r\n \r\n meer dan 10 werkdagen \r\n \r\n pre-order \r\n \r\n niet beschikbaar \r\n \r\n € 27.90 \r\n Corsair Midi Tower Carbide 300R ATX, No PSU (zwart) Levertijd indicatoren \r\n \r\n 1 tot 5 werkdagen \r\n \r\n 6 tot 10 werkdagen \r\n \r\n meer dan 10 werkdagen \r\n \r\n pre-order \r\n \r\n niet beschikbaar \r\n \r\n € 65.90 \r\n Intel Core i5 3570K 3.40GHz 6MB Box Levertijd indicatoren \r\n \r\n 1 tot 5 werkdagen \r\n \r\n 6 tot 10 werkdagen \r\n \r\n meer dan 10 werkdagen \r\n \r\n pre-order \r\n \r\n niet beschikbaar \r\n \r\n € 216.90 \r\n Kingston 2x4GB, DDR3, PC10666, CL9 Levertijd indicatoren \r\n \r\n 1 tot 5 werkdagen \r\n \r\n 6 tot 10 werkdagen \r\n \r\n meer dan 10 werkdagen \r\n \r\n pre-order \r\n \r\n niet beschikbaar \r\n \r\n € 37.30 \r\n LG DVD-/+/RAM GH24NS90.AUAA50B 24x, SATA Bulk (zwart) Levertijd indicatoren \r\n \r\n 1 tot 5 werkdagen \r\n \r\n 6 tot 10 werkdagen \r\n \r\n meer dan 10 werkdagen \r\n \r\n pre-order \r\n \r\n niet beschikbaar \r\n \r\n € 16.90 \r\n MSI Z77A-G43 iZ77, SATA600 RAID, USB3.0 Levertijd indicatoren \r\n \r\n 1 tot 5 werkdagen \r\n \r\n 6 tot 10 werkdagen \r\n \r\n meer dan 10 werkdagen \r\n \r\n pre-order \r\n \r\n niet beschikbaar \r\n \r\n € 91.90 \r\n Seagate Harddisk 3.5\" 2TB, SATA600, 7200rpm, ST2000DM001 Levertijd indicatoren \r\n \r\n 1 tot 5 werkdagen \r\n \r\n 6 tot 10 werkdagen \r\n \r\n meer dan 10 werkdagen \r\n \r\n pre-order \r\n \r\n niet beschikbaar \r\n \r\n € 103.00 \r\n XFX Voeding ProSeries Core 550W Levertijd indicatoren \r\n \r\n 1 tot 5 werkdagen \r\n \r\n 6 tot 10 werkdagen \r\n \r\n meer dan 10 werkdagen \r\n \r\n pre-order \r\n \r\n niet beschikbaar \r\n \r\n € 57.90 \r\n Crucial SSD 2.5\", 128GB, SATA600, m4 Levertijd indicatoren \r\n \r\n \r\n \r\n\r\n \r\n € 100.70
Link naar reactie
Als ik op de link klik werkt hij wel. Ik zal het dan even zo doen. Mis ik ook geen onderdelen ofzo?\r\n\r\n Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD7870 CoolStream 2GB HDMI \r\n Levertijd indicatoren \r\n \r\n \r\n \r\n € 247.40 \r\n1 Cooler Master Processor Koeler Hyper 212 Evo AMD & Intel \r\n Levertijd indicatoren \r\n \r\n \r\n \r\n € 27.90 \r\n1 Corsair Midi Tower Carbide 300R ATX, No PSU (zwart) \r\n Levertijd indicatoren \r\n \r\n\r\n \r\n € 65.90 \r\n1 Crucial SSD 2.5\", 128GB, SATA600, m4 \r\n Levertijd indicatoren \r\n \r\n\r\n \r\n € 100.70 \r\n1 Intel Core i5 3570K 3.40GHz 6MB Box \r\n Levertijd indicatoren \r\n \r\n\r\n \r\n € 216.90 \r\n2 Kingston 2x4GB, DDR3, PC10666, CL9 \r\n Levertijd indicatoren \r\n \r\n\r\n \r\n € 74.60 \r\n1 LG DVD-/+/RAM GH24NS90.AUAA50B 24x, SATA Bulk (zwart) \r\n Levertijd indicatoren \r\n \r\n \r\n \r\n € 16.90 \r\n1 MSI Z77A-G43 iZ77, SATA600 RAID, USB3.0 \r\n Levertijd indicatoren \r\n \r\n \r\n \r\n € 91.90 \r\n1 Seagate Harddisk 3.5\" 2TB, SATA600, 7200rpm, ST2000DM001 \r\n Levertijd indicatoren \r\n \r\n \r\n \r\n € 103.00 \r\n1 XFX Voeding ProSeries Core 550W \r\n Levertijd indicatoren \r\n \r\n\r\n \r\n € 57.90\r\n\r\nTotaal incl. BTW: € 1003.10 \r\n Totaal excl. BTW: € 842.94
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...