Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2012 Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 Hallo,\r\nIk heb een draadloos modem van UPC en daar is rechtstreeks mijn PC op aangesloten. Heb het draadloos uitgeschakeld. Als het ingeschakeld stond viel mijn WiFi verbinding naar mijn Smartphone na en half uur weg hoedit komt weet ik nog steeds niet, vandaar ik draadloos heb uitgeschakeld. Nu heb ik een router van het merk Sitecom aangesloten het gaat om de 300N Wireless Gigabit XR deze werkt goed alleen als ik naar buiten ga dan wordt het signaal minder het gaat over een afstand van ongeveer 8 mtr. Boven heb ik wel verbinding op een PC.\r\nDe router staat nu op kanaal 11 is dit hier misschien te regelen dat het signaal beter word?\r\nGraag uw advies hierover.\r\nDank Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 Je kunt met het programma inSSIDer kijken welke kanalen er bij jou in de buurt in gebruik zijn. Kies er voor jezelf een die zo ver mogelijk van anderen af ligt. Misschien gaat het dan al goed.\n\nAls je daarmee nog geen goed signaal hebt kun je mogelijk ook nog verbeteren door de antenne te verstellen. Als er zo\'n staafantenne aan je router zit, dan heb je precies in het verlengde van die antenne het [I]slechtste[/I] bereik. Dan wil je de antenne dus rechtop zetten om buiten een zo goed mogelijk signaal te krijgen.\n\nHelpt ook dat niet, dan kun je eens kijken of al je apparaten met de 5 GHz band overweg kunnen. Zo ja, dan kun je dat ook eens proberen.\n\nDe volgende stap wordt dan het aanschaffen van een range extender. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 Er zitten geen antennes op de router. Ik heb wel iets verbinding maar met het modem van UPC heb ik buiten helemaal niets. Er zijn ook versterkers die je in het stopcontact kunt gebruiken is dit misschien een optie? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 Misschien kun je de router draaien. Uiteindelijk zit er zo\'n zelfde soort antenne binnenin, maar je kunt alleen niet zien welke richting die op staat.\nEen versterker voor in het stopcontact is inderdaad een optie als alles wat je gratis kunt proberen niets uithaalt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 Ga ik proberen.\nBedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 5 GHz band geeft in het algemeen in huis een minder goede verbinding dan 2,4 GHz. Dit is mede afhankelijk van het zendvermogen. \n\n[url]http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/hardware/type-netwerk-groter-bereik-ghz.297844[/url]\n\n[QUOTE]Het nadeel van hogere zendfrequenties is wel dat bij gelijkblijvend zendvermogen in Watt het bereik ervan kleiner wordt. Ook is idd. het doordringingsvermogen van hogere frequenties aanzienlijk lager.\n\nHierdoor moeten modem/routers die met 5Ghz. werken ook een hogere zendvermogen hebben om toch een bereik van ca. 25 mtr te kunnen blijven verzorgen.\nMoet het bereik groter zijn dan kunnen repeaters worden bijgezet om meerdere ruimten vanuit een modem/router te verzorgen.[/QUOTE]\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 Dat is inderdaad waar. Maar als de 2,4 GHz band heel erg vol is en de 5 GHz band vrijwel ongebruikt zou die laatste toch betere resultaten kunnen geven. Maar ik kan niet in de omgeving van de TS kijken, dus het is een kwestie van proberen. Ik zou het zelf in ieder geval even proberen alvorens allerlei andere apparatuur te gaan aanschaffen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen