Ga naar inhoud

Packard Bell laptop,videochip stuk ?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen.\r\nGisteren werd mij een Packer Bell laptop aan geboden.\r\nEen Easy Note MZ Model ARGC1-IN0037\r\nOp de site van PB komt dit type al niet meer voor,anders was ik hier niet voor raad komen vragen.\r\nProbleem,bij het opstarten vd laptop,is er geen beeld.\r\nEen extern beeldscherm er op aangesloten,\r\nWel beeld,tot dat XP opstart,ik zie de blauwe blokjes langs gaan, \r\nPlots blijven deze vast staan of te wel bevriezen,dan is er geen beeld meer,de led vd harde schijf blijft wel flikkeren.\r\nDe vraag is,zit op het Mobo nu een videochip of een videokaartje ?\r\nMocht het een chip zijn,dan houd dit verhaal voor mij op.
Link naar reactie
Ik laat je niet langer wachten.\nToch weer gegoogled,wat ik al verwachte kwam dus uit.\nDeze Laptop is voorzien op het Mobo,inderdaad van een chipset.\nATI Radeon XPress 200M en geheugen is vd grafische adapter 128 MB.\nDit alles,loont zich niet meer voor er nog meer energie in te steken.\nGelukkig ( of pech ) was dit zijn reserve laptop.\nRedelijk lang geleden was dit toch ook een Prullaria merk,toch.\nSalu de cuizenier
Link naar reactie
Wat nog wel eens wil werken (al dan niet tijdelijk) is de videochip behoorlijk heet maken. Ik zag een keer een video van iemand die gewoon het hele moederbord in de over legde. Zelf heb ik 1 keer succes gehad, door de zaak te demonteren en de chip met een bloedhete föhn een paar minuten goed heet te maken. \nIk bedoel, niet geprobeerd is altijd mis. \nHier één die het met een gasflammetje doet: [url]http://www.youtube.com/watch?v=w45tZPVcj4c[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
Dank je Niek,\nOp jou zat ik eigenlijk te wachten,omtrent jou ervaring met deze materie.\nInderdaad,ook videokaarten worden in de oven soms gebakken,soms met succes,daar was ik nog niet op gekomen.\nWat ik nog nooit heb gedaan,een laptop open gemaakt,nu vooral niet meer ik zie de schroefjes niet meer zitten,hopelijk zegt dat al genoeg.\nDank aan jullie bijdragen,laptop gaat retour eigenaar.\n\nCuizenier.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...