Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2012 Delen Geplaatst: 21 augustus 2012 Hoi,\r\n\r\nSinds kort zijn wij thuis overgestapt naar de upc (voorheen hadden we telfort).\r\nMaar nu wil ik een eigen router kopen, maar weet niet bij welke aspecten ik moet opletten, kortom ik ben een leek op het gebied van netwerken.\r\n\r\nKan iemand mij daarbij helpen?\r\n\r\nPs. Dacht persoonlijk aan deze die ik in de mediamarkt kan kopen [url]http://www.sitecom.com/wireless-router-n300-x3/p/881[/url]\r\n\r\nBudget is ongeveer 60-70 euro.\r\n\r\nBij voorbaat dank ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 De draadloze snelheid is wel goed met 300N. Ik kan alleen zo snel niet vinden of de 4 UTP poorten Gigabit poorten zijn. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Wat voor een modem heb je van UPC gekregen? Heeft deze louter een modem functie, of heeft deze ook een ingebouwde router evt met WiFi? In het laatste geval heb je dus zelf geen router meer nodig, behalve dan als je een breedbandverbinding hebt boven de 60 mbps.\n Dat is mij nl overkomen. Ik kreeg bij een aanpassing van mijn abbo zo\'n modem\\router met WiFi van hun ter vervanging van een oud analoog telefoonmodem(daar zat vroeger wel internet op, maar dat kon via dat modem niet hoger dan zo\'n 20 mbps) en een apart docsis 3 modem voor m\'n 120 mbps verbinding(ik had dus 2 modems staan, wat mij al langer en doorn in het oog was)Zelf had ik al een N-router met WiFi gekocht(Netgear WNR3500), die prima voldeed en nog steeds voldoet\nMaar dat nieuwe modem gaf geen snelheden boven de 60 mbps door.\nNa een telefoontje met UPC is de modem\\router door hun vervangen door een gewoon modem zonder poespas en alles werkt weer perfect. Dus let daar even op Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Ik heb nu een cisco EPC3925 maar heb vandaag gebeld naar upc, en krijg een Cisco 3512 uit m\'n hoofd opgestuurd, zo heb ik dat router achter router gedoe niet.\r\n\r\nEn ja het is zo een router/modem, eentje waarop je ook je telefoonaansluitingen hebt, en je ook de coaxkabel van het upc signaal aansluit.\r\n\r\nBtw, mijn verbinding is nu helemaal brak, 1 v/d 5 streepjes op mijn pc, en paar min terug had ik zelfs helemaal geen verbinding meer :S vaag hoor, had ik niet echt verwacht van zo een grote bedrijf.\r\n\r\nEn voordat ik het vergeet, excuses daarvoor, wij hebben een all-in-one abo met 50 MB, die van de upc reclames e.d Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 [quote]Ik heb nu een cisco EPC3925[/quote]\r\nDeze hebben we ook bij Ziggo en die heeft 4 Gigabit poorten.\r\nHet typenummer van de Cisco wat je opgestuurd krijgt is niet goed want de 3512 is een 12 poorts switch.\r\nIk neem aan dat je een nieuwe krijgt omdat je nu zo\'n brak signaal hebt?\r\n\r\nOverigens v.w.b. je aantal streepjes... de draadloze verbindingen van de standaard draadloze modems van UPC en Ziggo laten te wensen over in vergelijking tot andere draadloze modems en routers. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 @Tiger, ja inderdaad was een foutje lol, het hoort de cisco EPC 3212 te zijn als het goed is.\r\nEn dat over die upc en ziggo modems, dat las ik al op \'t internet, aan de ene kant ben ik wel blij dat ik niet de enige met dit probleem ben, want het is trouwens ook al een bekende bij de UPC.\r\n\r\nHoe zou die sitecom samengaan met de cisco epc3212 modem? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 Hoihoi,\n\nM\'n ouders willen wel wat meer leggen zolang we ook bereik hebben in de tuin, en toen kwam ik dit tegen :\n\n[url]http://www.mycom.nl/Product/Draadloos-Netwerk-Wireless-Router/Linksys-E4200EW-WirelessN-Router/1110311[/url]\n\nIemand ervaringen etc? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2012 sitecom is gewoon een goed product, schijnt trouwens Nederlands te zijn, linksys is een goed product, is van cisco systems, maar heeft veel instellingen. beiden zijn dus goeie keuzes. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 [url]http://www.alternate.nl/html/product/Sitecom/WLR-3100/984212/?event=search[/url]\n deze router heeft \nLAN 10/100 Mbps, auto-sensing (MDI-X)\nWAN 10/100 Mbps, auto-sensing (MDI-X)\nWLAN \n2,4GHz IEEE 802.11b 11 Mbps\n2,4GHz IEEE 802.11g 54 Mbps\n2,4GHz IEEE 802.11n 300 Mbps\n\nen de linksys heeft:\n\nLAN 10/100/1000 Mbps, auto-sensing (MDI-X)\nWAN 10/100/1000 Mbps, auto-sensing (MDI-X)\nWLAN \n2,4GHz IEEE 802.11b 11 Mbps\n2,4GHz IEEE 802.11g 54 Mbps\n2,4GHz IEEE 802.11n 300 Mbps\n5GHz IEEE 802.11n 450 Mbps\nlinksys is dus de snellere keuze Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Linksys is niet alleen een snellere keuze maar kwalitatief ook een betere keuze. Sitecom is goed, Linksys zit net een trapje hoger. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen