Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2012 Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 Hallo\r\n\r\nKrijgen jullie ook e-mails -waar ze wachtwoorden enz. - van willlen weten.\r\nEn die steeds (naar weken/maanden) maar terug blijven komen !:mad:8o|\r\n\r\nHier mijn lijstje:\r\n\r\nWestern Union\r\nING-Bank (doe ik helemaal geen zaken mee!!!!)\r\n\r\n\r\nGraag jullie lijstje ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 Niet op reageren , en in de map [ spam ] ongewenste mail zetten.\r\n\r\nWaar komen ze binnen ,welk mailprogramma\r\n\r\nEn die van Ing komt zeker niet van ING. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 Geen enkele bank vraagt om wachtwoorden of wat dan ook.\r\nIk krijg ook van die mails, ook van DHL dat mijn factuur klaar is, moet ik een factuur.pdf.exe file openen, dus nooit een .exe bijlage openen.\r\nEtc. etc. etc. er zijn er te veel om op te noemoen, van de Rabo en ABN Amro heb ik ze ook al gehad, maar zoals gezegd, die komen dus echt niet van de banken zelf af.\r\n\r\nAl dat soort mails, regelrecht de prullenbak in kiepen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2012 Logisch Heren,\r\n\r\ndat weet mijn -kleine hersens- ook dat IK ZE NIET open moet maken. Maar het gaat erom\r\nof er MEER mensen zijn met deze klacht - en om welke bedrijven enz. gaat.\r\nDe OPTA heeft namelijk een \"toezicht\" op dat gebied.\r\nHoe meer klachten gebundelt worden \"namen van spam emails binnen komen. Hoe meer\r\nde OPTA wat kan doen. \r\n\r\nGroeten, Atlanta Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2012 Opta is hier vast van op de Hoogte\r\n\r\nMaar de Spammers zitten hier niet in Nederland .\r\n\r\nVaak ergens in het Oosten en daar is alles wat minder gecontroleerd dan hier.\r\nVoorlopig zullen we er mee moeten leven.\r\n\r\nVerder in 5 jaar maar 1 keer zelf een mail met deze vragen gehad.\r\n\r\n;):D:(:eek: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2012 [quote]Maar het gaat erom of er MEER mensen zijn met deze klacht - en om welke bedrijven enz. gaat.[/quote]\r\nDat staat er toch ook bij? Ik noemde immers ook nog 3 bedrijven en heb er dus ook zelf last van.\r\n\r\nJe hoeft niet met hoofdletters te schrijven om te benadrukken, want als je het antwoord goed gelezen hebt, dan zie je dat er ook bij staat dat er meer mensen last van hebben en ook van andere banken en andere bedrijven.\r\n\r\nIk kan je zeggen dat het totaal geen zin heeft om al die bedrijven te gaan opsommen en ik zal daar persoonlijk dan (buiten de reeds genoemde voorbeelden) niet aan meewerken.\r\nZo\'n lijst kan mensen immers te wantrouwig maken jegens zulke bedrijven, terwijl die er niets aan doen kunnen en niets mee te maken hebben. Dan ga je straks nog zien dat ze legitieme mails niet meer vertrouwen en wegkiepen.\r\n\r\nJuist daarom is het gewoon beter om te adviseren goed op te letten en bepaalde mails met name met bepaalde extensies te verwijderen, temeer daar het van [b]elk willekeurig bedrijf[/b] kan afkomen.\r\n\r\nDe Opta doet niets met phishing en virus mails. De Opta registreert misschien alleen. De enige keer dat Opta echt iets er tegen doet is als het spam is en dan moet het ook nog in het Nederlands opgesteld zijn en ook vanuit Nederland verzonden.\r\nEn dat laatste is in 99% van de gevallen dus niet het geval, dus doet Opta ook niets.\r\n\r\nDan kun je jezelf beter registreren bij Spamcop en daar al die mails melden, dat zet de verzendadressen op blacklists, ook als ze dus virussen en phishing verzenden en daar heeft iedereen veel meer baat bij dan een mailtje naar de Opta, die er verder niets mee doet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2012 Mijn provider (Caiway) heeft een perfect (gratis) spamfilter op mijn mail staan. Ik krijg ze dan ook echt nooit binnen. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 ISP Edutel/OnsNet heeft ook een [gratis] spamfilter, alle e-mail-berichten worden eerst bij Edutel/OnsNet gescand, ik heb ook nog nooit spam gehad. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2012 [QUOTE=Desperado;620238]Niet op reageren , en in de map [ spam ] ongewenste mail zetten.[/QUOTE]\r\nEn als er een link in zit waarmee je je kan afmelden, die dan ( zeker voorlopig) niet gebruiken. Anders weten ze dat het adres bestaat, en kan je meer verwachten. Eerst gewoon nergens op reageren, het als spam aanmerken, en zien of ze na (één of een paar keer) wegblijven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2012 Gewoon niet openen, dan heb je nergens last van. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen