Ga naar inhoud

redirect 301

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\n\neen tijdje geleden heb ik besloten dat ik mijn website wil verhuizen van [url]www.boyanphotography.nl[/url] naar [url]www.boyanslat.com[/url].\nOm de verhuizing makkelijk te maken en de google pagerank te behouden plaatste ik de volgende code in een .htaccess file:\n\n[CODE]# Schakel de RewriteEngine in.\nRewriteEngine on\n\n# In iedere onderliggende map kan een .htaccess-bestand de configuratie\n# overschrijven.\nAllowOverride all\n\n# Stuur het HTTP-request voor ieder domein door naar een ander \n\ndomein\n\nRewriteCond %{REQUEST_URI} (.+)\nRewriteRule .? http://www.boyanslat.com [L,R=301]\n[/CODE]\n\nEen paar vragen hierover:\n\n1. kan ik vervolgens de files van de oude website (behalve het .htaccess-bestand) van de server verwijderen? \n2. als na een jaar de oude website wordt verwijderd, behoudt ik dan alsnog de pagerank etc? \n3. Op dit moment wordt de site nog steeds met boyanphotography.nl aangegeven op google. Verandert dit later nog automatisch?\n4. Als men in IE hier vervolgens op klikt, kom je meteen uit bij boyanslat.com. In chrome gebeurt dit niet... hoe kan dat verholpen worden?\nIemand enig idee wat ik hier mee moet?\n\nAlvast heel hartelijk dank!!\n\nBoyan
Link naar reactie
Let wel even op met de afbreking.\r\nHet woordje \"domein\" hoort achter \"naar een ander\" te komen te staan, zodat het binnen het # valt. Zoals het nu staat, staat ie op een aparte regel en dan krijg je een error.\r\nMaar dat is misschien gebeurt met het kopiëren en plakken hier naartoe.\r\n\r\n1.) Ja, maar dan zou ik een veel kortere string nemen en de twee onderste regels vervangen door deze:\r\n[quote]redirect 301 / [url]http://www.boyanslat.com/[/url][/quote]\r\n2.) Weet ik niet 100% zeker, maar als je middels een 301 verhuist, dan houden de zoekmachines hier normaliter wel rekening mee en zul je in principe weinig pagerank verliezen. Vooropgesteld dat het nieuwe domein even druk bezocht wordt/blijft.\r\n3.) Ja. Vermoedelijk zul je ook nog eventuele tags moeten aanpassen waar je zelf boyanphotography.nl hebt aangegeven, mocht dit het geval zijn.\r\n4.) Zie 1. Gebruik de redirect die ik opgegeven heb.
Link naar reactie
Ik heb zelf voor precies dit probleem het htaccess gebruikt wat BlackTiger voorstelt. Het nadeel is dat iedereen dan op de voorpagina van je website terecht komt bij gebruik van een oude URL, maar dat is wellicht beter opdat mensen dan eerder hun favorieten etc. aanpassen.\n\nMijn ervaringen zijn vervolgens:\n1: Ja.\n2: Ja, op voorwaarde dat Google genoeg tijd heeft gekregen om z\'n index bij te werken. Een jaar moet meer dan genoeg zijn, waarschijnlijk is het met een paar dagen geregeld.\n3: Ja. Het kan zijn dat je een tijdje beide erin hebt.
Link naar reactie
Hartelijk dank!\r\n\r\nIk heb de code veranderd en de files van de oude server verwijderd, maar heelaas krijg ik nu in chrome en safari (niet in IE, en FF heb ik niet) de volgende error:\r\n\r\n\"Directory Listing Denied\r\n\r\nThis Virtual Directory does not allow contents to be listed.\"\r\n\r\nIemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?\r\nDank!
Link naar reactie
Ik blijf ook de homepage wel zien in beide browers, maar de verwijzingen van het menu staan nog naar boyanphotography.nl gelinked, dat moet je dus wel even wijzigen.\r\nVerder zou er ook nu het .com adres moeten komen te staan en mag je die foutmelding ook niet krijgen.\r\nIk heb dus het vermoeden dat je die twee laatste regels niet vervangen hebt door de regel die ik aangaf, maar die van mij onderaan erbij hebt gezet ofzo. Het is inderdaad handig de .htaccess even opnieuw te plaatsen hier.
Link naar reactie
Dat moet inderdaad in de root van de website van het gebruikersaccount staan.\r\nDus normaliter /home/usernaam/www en zeker niet in de root van de server, dat klopt.\r\n\r\nHaal die andere regels eens weg, laat je alleen die redirect regel staan.\r\n\r\nOf anders deze proberen:\r\n\r\n[quote]#Options +FollowSymlinks\r\nRewriteEngine On\r\nRewriteCond %{HTTP_HOST} ^boyanphotography.nl$ [OR]\r\nRewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.boyanphotography.nl$\r\nRewriteRule (.*)$ http://www.boyanslat.com/$1 [R=301,L][/quote]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...