Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Halo allemaal,\r\n\r\nMijn huidige computer is ruim 5 jaar oud en is bij Alternate besteld en geassembleerd.\r\nProbeer nu een nieuw systeem samen te stellen en ben na wat rondkijken en zoeken. o.a op\r\nTweakers.net en Hardware.info tot het volgende systeem gekomen:\r\n\r\nKast: 1 x Cooler Master Elite 333 \r\n€ 37,99*\r\nMobo: 1 x GIGABYTE GA-Z77X-D3H (rev. 1.0) \r\n€ 124,90* \r\nProcessor: 1 x Intel® Core™ i5-3570 \r\n€ 207,90\r\nGrafische kaart: 1 x SAPPHIRE HD6570 (11191-26-20G) \r\n€ 63,90* \r\nGeheugen: 1 x Kingston HyperX 8 GB DDR3-1600 Kit \r\n€ 44,99*\r\nVoeding: 1 x Corsair CMPSU-600CX V2 \r\n€ 69,90*\r\nHarddisks:\r\n1 x Western Digital WD2500AAKX \r\n€ 59,90*\r\n1 x Seagate ST1000DM003 \r\n€ 76,90*\r\nDVD Brander: 1 x Samsung SH-222BB \r\n€ 16,99\r\nExtra fan: 1 x Cooler Master Turbine Master \r\n€ 13,99*\r\nSysteem: 1 x Microsoft Windows 7 Professional 64-Bit NL \r\n€ 109,90* \r\n\r\nTotaal 827.26 euro\r\nAlles bij Alternate samengesteld.\r\n\r\nKast mag niet te groot zijn vanwege ruimte en USB aansluitingen moeten gezien de beschikbare ruimte niet bovenaan zitten.\r\nGrafische kaart: Ben zelf niet zo’n gamer, maar (klein)kinderen wel.\r\n\r\nHarde schijven: Wil nog ff niet aan SSD beginnen. (misschien later). \r\n\r\nGaarne zou ik U mening/Op of aanmerkingen horen.\r\n\r\nBij voorbaat hartelijk dank,\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nMorgen75\r\n(co):confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 De videokaart is te licht als je een beetje serieus wilt kunnen gamen.\nWaarom twee verschillende harddisks van twee verschillende merken?\nEen ssd maakt je systeem veel vlotter, zou ik juist wel doen. En zo duur zijn ze niet meer.\nAlternate is niet goedkoop, kijk ook eens bij winkels als azerty of 4launch. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 [QUOTE=couch_potato;619988]De videokaart is te licht als je een beetje serieus wilt kunnen gamen.\r\nWaarom twee verschillende harddisks van twee verschillende merken?\r\nEen ssd maakt je systeem veel vlotter, zou ik juist wel doen. En zo duur zijn ze niet meer.\r\nAlternate is niet goedkoop, kijk ook eens bij winkels als azerty of 4launch.[/QUOTE]\r\n\r\n Maak momenteel\r\nsysteem backups met (gratis) Maxblast of Acronis WD Edition en\r\nweet niet hoe dat met SSD loopt. Dus: (misschien later toch nog)\r\nHeb ook bij 4launch gekeken, maar prijzen maakten niet veel uit en\r\nEindhoven is voor mij toch wat ver weg! \r\nHoe denk je overigen over de rest van het systeem?\r\nWelke videokaart raad je me aan?\r\n dank voor reactie.\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nMorgen75 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 Image backups kun je ook maken met het gratis paragon backup &recovery. Doe ik al jaren zonder problemen; ook met een ssd.\n\nDe rest van het systeem is wel redelijk. Ik zou zelf een andere kast en voeding kiezen, maar deze zijn ook niet slecht. Voor opslag zou ik een 128GB ssd nemen en een harddisk van 3TB. Als videokaart kun je een ati 7850 nemen, kan alle games aan en is met 200 euro nog redelijk betaalbaar.\n\nJe kunt het systeem per post laten bezorgen. Bij diverse winkels gratis, soms kost het een tientje. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 [QUOTE=morgen75;619990]Maak momenteel\r\nsysteem backups met (gratis) Maxblast of Acronis WD Edition en\r\nweet niet hoe dat met SSD loopt. \r\nMorgen75[/QUOTE]\r\n\r\nEen SSD is uiterlijk gelijk aan een 2,5 inch schijfje en ook voor Windows ziet alles er hetzelfde uit. Je moet ze alleen niet defragmenteren en indexeren, maar als je W7 daarop zet wordt het meeste door W7 geregeld. (m.u.z van indexeren) Dus zo\'n bloedsnel schijfje gedraagt zich voor het systeem gewoon als een hardeschijf. \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 [QUOTE=couch_potato;619991]Image backups kun je ook maken met het gratis paragon backup &recovery. Doe ik al jaren zonder problemen; ook met een ssd.\r\n\r\nDe rest van het systeem is wel redelijk. Ik zou zelf een andere kast en voeding kiezen, maar deze zijn ook niet slecht. Voor opslag zou ik een 128GB ssd nemen en een harddisk van 3TB. Als videokaart kun je een ati 7850 nemen, kan alle games aan en is met 200 euro nog redelijk betaalbaar.\r\n\r\nJe kunt het systeem per post laten bezorgen. Bij diverse winkels gratis, soms kost het een tientje.[/QUOTE]\r\n\r\nParagon zojuist gedownload, ga ik testen.\r\nAndere kast wilde ik ook, maar zit met ruimte gebrek.\r\nVoeding??\r\n\r\nZal misschien toch ssd worden.\r\nDank voor info,\r\n\r\nMorgen75 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2012 SSD is er ook in 3.5 inch formaat . kan het op de zelfde plek als een 3.5 inch harddisc worden ingebouwd.\r\n\r\nBij een 2.5 inch heb je er een bracket bij nodig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2012 Ja, maar vreemd genoeg zijn 3.5\" SSD\'s significant duurder dan de 2.5\" variant.\nWaarom dit is weet ik niet, zal wel met productie aantallen te maken hebben. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen