Anoniem2 Geplaatst: 14 augustus 2012 Delen Geplaatst: 14 augustus 2012 Beste forumleden,\r\n\r\nAfgelopen najaar heb ik hier een goed advies gekregen voor de samenstelling van een computer. Helaas is er wat tussen door gekomen en heb ik dat advies niet gebruikt en nog met de oude pc gedaan (waarvoor ik 4 jaar geleden hier ook goed advies heb gehad). Nu is het echt gedaan daarmee en ben ik op zeer korte termijn op zoek naar een nieuwe. In het afgelopen jaar is het assortiment in de winkels veranderd en mijn wensenlijstje ook. Bovendien is het beschikbare budget gegroeid.\r\n\r\nGraag wil ik een snelle Core i7 met 8 of 16 GB RAM, SATA-600, WLAN, 120 GB SSD, Blue-ray, 64-bit Windows 7 of 8, eventueel compacte kast, video performance niet relevant voor games, maar voor videoplayback, eventueel assemblage erbij.\r\n\r\nOnderstaand lijstje heb ik bij elkaar gezocht, maar ben niet zeker of het bij elkaar past.\r\n[URL=\"http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/44005\"]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/44005[/URL]\r\n\r\nScherm, toetsenbord, muis en luidsprekers heb ik nog.\r\n\r\nIk heb nog een Western Digital 640GB SATA300 16MB, WD6400AAKS die ik er later bij wil zetten. Qua capaciteit is die groot genoeg. Installatie van systeemsoftware kan op de SSD.\r\n\r\nVerder heb ik nog een Point Of View Videokaart PCI-e GeForce 9800GT 512MB DVI/HDMI. Aangezien video performance niet relevant is voor mij, kan ik die nog gebruiken en een nieuwe uitsparen?\r\n\r\nDe huidige kast Antec Midi Tower Sonata III Life Style ATX 500W (zwart) is nog goed en vind ik wel mooier dan wat je nu ziet. Kan die ook nog mee? Als ik een nieuwe kast koop, wil ik graag wel iets compacter wat mooier staat op, onder of naast het bureau.\r\n\r\nBij voorbaat dank! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2012 Wat wil je met de pc gaan doen? Je noemt eigenlijk alleen videoweergave. Daarvoor is deze pc compleet overkill. Of ga je ook aan videobewerking doen? Helemaal geen games? Andere zware taken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2012 E-mail, internet, officetaken, administratie, films kijken, photoshoppen, databases maken en beheren, complexe berekeningen, af en toe een klein puzzelspelletje en moeiteloos 15 vensters tegelijk open van verschillende applicaties. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2012 Denk dan toch dat je aan een eenvoudige pc met wellicht wat extra geheugen wel voldoende hebt. In dat geval is zelf samenstellen meestal zinloos. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 waarom zou je een videokaart met directx10 kopen om in je computer te zetten terwijl die al op je moederbord zit?\nsterker nog de i7 3770 heeft directx 11.0 en kan veel meer als die kaart die je erbij zet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 @couch_potato: Tot nu toe heb ik alleen samengestelde pc\'s gehad i.p.v. kant en klaar en dat is me altijd wel bevallen. Ik heb ook even rondgekeken naar kant-en-klare pc\'s, maar daar zit vrijwel altijd een HDD in en geen SSD. Randapparatuur heb ik sowieso niet nodig. Het hart wordt een jongste generatie i7.\r\n\r\n@yomel: er zit dus al een geïntegreerge videokaart op het mainboard? Dat is mooi meegenomen. Dan hoef ik geen videokaartje erbij te doen. Ik had eigenlijk alleen gelet op de Socket, de chipset en of SATA-600 ondersteund werd. Blijkbaar zitten er zowel een HDMI- als een DVI-aansluiting op en dat is mooi. Dan heb ik eigenlijk alleen nog een apart WIFI-kaartje nodig.\r\n\r\nNog een algemene vraag: bij geheugen zie ik meestal bv. PC10666 of PC12800 o.i.d. staan. Wat betekenen deze getallen en is hoger of juist lager beter? Ik weet alleen dat je DDR3 SDRAM moet hebben met een passend PC-getal.\r\n\r\nIs een extra CPU-koeler aan te raden of is de standaard meegeleverde eigenlijk voldoende? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 De video zit niet op het moederbord (Ja de aansluiting wel) maar de chip zit in de Ivy Bridge CPU, met de HD4000. En ook niet in allemaal. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 in de i7-3770 zit de grafische chip radeon 4000 chip dus wel. de z serie van de 58 serie moederborden heeft monitor aansluitingen. bij de specificaties van de processor staat welke radeon ze hebben de 2000 3000 of 4000 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2012 Hoe dan ook een aparte videokaart is dus sowieso niet meer nodig?\r\n\r\nIk heb nog wat verder rondgesnuffeld en ben tot het volgende lijstje gekomen.\r\n\r\n[URL=\"http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/30720\"]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/30720[/URL]\r\n\r\nPast dit bij elkaar? Er zit alleen nog geen behuizing bij, omdat ik nog geen mooie met passende afmetingen heb kunnen vinden. Hoeveel watt is minimaal aan te raden?\r\n\r\nIs een extra cpu-koeler nog nodig?\r\n\r\nDan lijkt het me zo compleet of vergeet ik iets? Logitech cordless keyboard en mouse, creative speakers en iiyama 24\" scherm zijn nog goed. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 [QUOTE=yomel;620008]in de i7-3770 zit de grafische chip radeon 4000...[/QUOTE]\r\nIn Intel processoren zit een grafische chip van Intel. De Radeon chips zijn van concurrent AMD.\r\n\r\n@hhroel:\r\nVoor waar jij de computer voor gaat gebruiken heb je geen aparte videokaart nodig. Mocht je later andere dingen met de computer willen doen, dan kun je er altijd nog een bij plaatsen.\r\n\r\nIn principe is geen extra CPU koeler nodig. In de \"Box\" versie van een processor wordt er een bijgeleverd. Deze koeler is afdoende, maar niet een van de meest stille. Dus als je een heel stille computer wil zul je een andere koeler moeten aanschaffen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 hd 4000 inderdaad is van intel. de aanduiding lijkt sterk op die van amd ivm hd4000 term. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2012 Dank jullie allemaal!\r\n\r\nIk zoek alleen nog bevestiging of onderstaande onderdelen een goede keus zijn en goed met elkaar zullen werken. Wil het graag voor volgende week donderdag in huis hebben, dus snel bestellen.\r\n\r\n[QUOTE=hhroel;620319]\r\n[URL=\"http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/30720\"]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/30720[/URL]\r\n[/QUOTE] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen