Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2012 Delen Geplaatst: 11 augustus 2012 Beste mensen,\r\nIk zocht op internet enkele veilige stekkerdozen voor mijn computer/laptop/externe hd etc.\r\n\r\nMaar bij enkele kwam ik tegen dat ze een RJ45 aansluiting hebben. Wat kun je hier precies mee doen? Is het een splitter? Of verlengstukje?\r\n\r\nAlvast bedankt!.\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\nKevin Ahrens Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2012 Waarschijnlijk een tegen bliksem beveiligde stekkerdoos. Hier kun je dan je netwerkaansluiting in doorlussen, zodat ook die beveiligd is. Netwerkkabels kunnen soms erg gevoelig zijn voor inductie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2012 Ah dat is inderdaad logisch. Zover had ik zelf ook niet gedacht! \n\nMaar zou het netwerk hiervan niet slomer worden?\n\nMet vriendelijke groet,\nKevin Ahrens Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2012 Volgens mij niet. Er zit nauwelijks electronica in. Alleen een beveiliging die eventuele spanningspieken naar aarde afleidt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2012 staat er op de stekkerdoos dan niet de maximale doorlaatsnelheid? 10/100mb of 1gb?\nlijkt me wel logisch dat dat erop staat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2012 Ik kom er eigenlijk geen tegen met een RJ45 aansluiting, maar wel een hoop met een RJ11 poort. Wat eigenlijk veel logischer is, als je er over nadenkt. RJ45 is LAN, wat, by very definition, alleen voor gebruik binnenshuis bedoeld is. De kans dat je daar een blikseminslag in krijgt is vrijwel nihil en als het gebeurt heb je wel grotere problemen dan een kapotte PC.\nRJ11 is echter telefoonkabel - en die komt dus wél van buiten, waar de bliksem in kan slaan. Dus zijn er verdeeldozen die dat meenemen in de beveiliging. Coax zie ik ook eigenlijk niet, maar coax zal ook minder gevoelig zijn voor inslagen omdat die kabels afgeschermd zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2012 Bij netwerkkabels heb je vooral te maken met inductie. Verder zal zo\'n stekkerdoos weinig helpen tegen een directe inslag. Maar het klopt inderdaad dat de meeste van dit soort stekkerdozen bedoeld zijn voor telefoonkabels. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen