Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 Hoi, \nSinds vandaag ben ik in het bezit van een Qnap TS-419P II, mooi ding hoor.\nAlleen ik krijg niet voor mekaar om een mapje delen en die te gebruiken in Windows. Ben al uren aan het kijken en proberen, maar het wil mij niet lukken om een simpel mapje aan te maken en te delen over mijn netwerk.\n\nHet mapje aanmaken gaat wel, ik kan hem zien bij web file manager.\nAlleen ik kan er niks mee.\n\n\nHet is de bedoeling dat ik dat mapje met media kan benaderen/delen met mijn Windows pc,HTPC en mijn Boxee box.\n\nIk heb wel eens met freenas gewerkt, daar lukte het mij wel.\nAlleen toen had ik wel een goede uitleg bij.\n\nAlvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 Ik weet niet of je er een Nederlandse handleiding bij hebt maar hier is de [URL=\"http://docs.qnap.com/nas/en/index.html\"]Engelse[/URL], er staat precies hoe je het moet doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 [url]http://web.qnap.com/nl/pro_application.asp?ap_id=650[/url]\n\nIk heb de TS 419P maar dat werkt zo makkelijk. Een super ding gewoon.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 Ja het is mij toch gelukt.\nVia qnap finder kon ik met storage plug & play mappen in het netwerk gooien.\nNu lekker vol gooien die Qnap.\n\nMaar nu is er ander probleem, ik heb mijn boxee box op de Qnap aangesloten.\nAlleen nu zegt de boxee box dat er geen internet verbinding is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2012 Ik ken dat BB ding niet, maar wat ik er over lees, moet die aan je router hangen of aan je tv. Je Qnap heeft misschien wel 2 netwerk aansluitingen, maar die zijn puur voor contact met het netwerk zelf en niet om via die weg het internet op te gaan.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2012 Je Boxee moet je zo instellen (via de TV) dat hij bedraad of draadloos contactmaakt met je netwerk en internet dan zou hij zichtbaar moeten worden op je PC en kun je hem linken aan je Qnap. Je Boxee is een zelfstandig netwerk apparaat en dient zo te worden ingesteld werkt net als een Satellietontvanger op basis van Linux zoals bijvoorbeeld de Amiko Alien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2012 [QUOTE=stroke33;619660]Je Boxee moet je zo instellen (via de TV) dat hij bedraad of draadloos contactmaakt met je netwerk en internet dan zou hij zichtbaar moeten worden op je PC en kun je hem linken aan je Qnap. Je Boxee is een zelfstandig netwerk apparaat en dient zo te worden ingesteld werkt net als een Satellietontvanger op basis van Linux zoals bijvoorbeeld de Amiko Alien.[/QUOTE]\n\nJa ik had eerst zo:\nBoxee Box <============>Dlink router = Werkte (B)\nNu zo:\nBoxee Box<===>Qnap<===>Dlink router = Werkte niet :(\nWant ik heb geen LAN porten meer vrij, dus dacht ik dat dit wel een mooie oplossing zal zijn. Maar dan moet het werken, anders moet ik een 2de router er bij kopen.\n\nMaar de Boxee Box zegt dat er een kabel aangesloten is, maar dat die geen verbinden kan maken met internet.\n\nAls ik naar Administratie ga op de Qnap.\nEn dan startpagina/systeembeheer/netwerk, zie ik dat de Qnap de Boxee Box wel ziet. Alleen welke instelling is de goede om hem online te krijgen.\n\nIk heb het ook geprobeerd om de Qnap tussen mij pc en router te hangen maar dat werkte ook niet.\n\nPS: Ik had ook gelezen dat je de Boxee Box via wifi kan verbinden, maar dan krijg je lag problemen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2012 Wat ik al eerder tikte: Je kunt niet met een apparaat via de Qnap naar buiten.\nAls je geen poorten meer vrij hebt, hoeft je geen 2e router te kopen, maar een Switch van 20 euro ongeveer. Die hang je achter je router en daar sluitje de Qnap en de Boxie op aan en dan werkt het.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2012 Oke, ik lees nu pas in de handleinding er over.\nMaar dan maar kijken voor een mooie switch.\nMaar toch bedankt voor de moeite.\n\nVerder ben ik wel blij met de Qnap, hij is echt stil en snel. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen