Ga naar inhoud

Problemen met DVD's lezen

Aanbevolen berichten

Ik heb een jaar of 3,5 geleden een Acer M5201 gekocht (AMD Athlon II X4 620 – 2.6ghz, 8GB DDR2, GeForce GT120). Hij moest meteen gerepareerd worden, i.v.m. een defecte videokaart, maar daarna werkte die vrijwel feilloos.\n\nWel kreeg ik na een tijdje het probleem dat hij af en toe geen dvd\'s kon lezen. Ook een extra schijf aansluiten ging niet, deze werd vaak niet herkend en mijn computer kreeg daardoor opstartproblemen (waarschijnlijk omdat hij bleef zoeken naar een schijf die hij niet kon vinden).\n\nIn de tussentijd heb ik wel de voeding (XFX 550W) en videokaart (Club 3D – 560GTX) vervangen, wat zowaar geen enkel extra probleem opleverde.\n\nTotdat ik pas het idee kreeg om er een SSD kaart (OCZ Vortex 2 – 60GB) in te bouwen. Ik had het idee om hierop Windows 7 te installeren. Helaas werkte de DVD speler ondertussen helemaal niet meer, en booten van USB blijkt ook niet te werken. Uiteindelijk via een usb-stick heb ik Windows geïnstalleerd, maar geen clean-install kunnen doen, waardoor ik nu twee versies naast elkaar had draaien.\n\nAangezien ik toch wel graag een goed werkende computer wilde hebben, heb ik besloten om een nieuw moederbord aan te schaffen, met het idee dat het nergens anders meer aan zou kunnen liggen. Ik heb een ASRock 960GM-GS3 aangeschaft en 8GB DDR3 geheugen (aangezien er geen AM2+ moederbord te vinden was), en deze vanavond aangesloten.\n\nHelaas blijft het probleem, de dvd-speler doet het nog steeds niet. \n\nEn daar ligt dus mijn vraag: Waar kan het nu nog aan liggen dat hij geen dvd’s kan afspelen/daarvan op kan starten en/of hoe krijg ik een clean versie van Windows 7 geïnstalleerd zonder dvd/usb boot?\n\nIk heb elk (origineel) onderdeel zo’n beetje wel vervangen, op de processor, HDD en dvd-speler na.\nEchter heb ik wel al meerdere aansluitingen (IDE/SATA), kabels, dvd-spelers e.d. uitgeprobeerd. Hij vindt elke dvd-speler feilloos, alleen zodra er een dvd/cd ingaat, dan kan hij deze niet lezen.
Link naar reactie
Heb je wel eens gekeken naar de upper en lower filters in het [COLOR=\"Red\"]register [/COLOR]zie: [url]http://support.microsoft.com/kb/314060/nl[/url]\n\nVerder lees ik dat je meerdere dvd spelers geprobeerd hebt. Dan blijft de Sata kabel, de satapoort op het MB en de voedingskabel naar de voeding over eigenlijk.\nZelf zit ik momenteel achter een pc, waar 3 van de 6 sata poorten niet meer werken, dan wel af en toe even, dus ook die kunnen uitvallen. \n\nNiek\nEdit \"Bios\" gewijzigd in \"Register\" (thnx Edmoor)
Link naar reactie
In deze gevallen is meestal de DVD speler zo vuil dat (rook,stof enz) het lazer oog geen 0 en 1 meer kan zien en dientengevolge geen DVD\'s meer kan lezen.\n\nIk adviseer een nieuwe [URL=\"https://www.google.nl/search?q=DVD+schrijver&hl=nl&newwindow=1&client=firefox-a&hs=1Ip&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=imvns&source=univ&tbm=shop&tbo=u&sa=X&ei=h_okUMwGisTRBbqpgOgJ&ved=0CG8QrQQ&biw=1088&bih=495\"]DVD schrijver[/URL]/speler, in de meeste gevallen lost dit de problemen op.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;619593]Heb je wel eens gekeken naar de upper en lower filters in het [COLOR=\"Red\"]register [/COLOR]zie: [url]http://support.microsoft.com/kb/314060/nl[/url][/QUOTE]\nDit zou alleen kunnen als je na installatie van Windows gelijk weer dezelfde brandersoftware zou installeren die een zooitje van die lower- en upperfilters in het register maakt, dus ik zou eigenlijk willen vragen of Aethegwyn nog weet hoe het geheel werkte na een clean install van Windows, maar.... dan lees ik dit:\n[quote=Aethegwyn]Helaas werkte de DVD speler ondertussen helemaal niet meer, en booten van USB blijkt ook niet te werken. Uiteindelijk via een usb-stick heb ik Windows geïnstalleerd, maar geen clean-install kunnen doen, waardoor ik nu twee versies naast elkaar had draaien.[/quote]\nKon je bij die poging om Windows te installeren helemaal niet booten van de CD/DVD ?\n\nDat is dus iets wat je nu nog steeds kan proberen, de bootvolgorde in het BIOS naar CD/DVD drive zetten, en (dan zou ik voor de zekerheid de PC even uitschakelen, stekker er uit, een flinke keer op de aan/uit schakelaar drukken) dan opstarten met de Windows DVD, of welke opstartbare schijf dan ook, en hou er ook rekening mee dat de Windows DVD niet goed kan zijn, dus zeker een andere opstartbare schijf (liefst DVD) proberen.\nEn zorg dat bij deze test er geen USB apparaten zijn aangesloten, het liefst ook eventuele kaartlezer loskoppelen, en uiteindelijk ook je vaste harddisk (!).\n\n\nHet lijkt mij anders dat je ergens een verkeerde conclusie hebt getrokken, en eigenlijk overnieuw moet beginnen met alle probeersels. Dit i.v.m. al die dingen die vervangen c.q. geprobeerd zijn. Of... er zijn twee dezelfde geteste dingen defect.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties.\r\n\r\nUiteindelijk bleken dus alle dvd spelers die ik heb uitgeprobeerd defect te zijn (hoe groot is die kans...). Inmiddels vervangen door een nieuwe, werkt prima, en ook een clean-install kunnen doen van Windows.\r\n\r\nPC gaat weer als een trein (mag ook wel, nadat alles zo\'n beetje vervangen is ^^).
Link naar reactie
Gelukkig, maar dat alle DVD speler defect zijn is geen wonder en zeker niet vreemd, als je in een stad woont dan moet je eens meten hoeveel troep er je huis binnenkomt. Plak een papieren zakdoekje of een witte katoenen zakdoek voor je brievenbus en controleer deze na één dag, je zult schrikken:o\r\nEn omdat je computer als het ware een stofzuiger is:confused: en dat meen ik, gaat er ook heel veel van dat \"voor het oog\" onzichtbare vuil via de kiertjes in de DVD speler naar binnen en vervuild het micro lensje van de lazer met als gevolg een niet meer werkende DVD speler.\r\n\r\nHaal maar eens de bovenkant van zo\'n kapotte DVD speler en maak met een fijne penseel en alcohol 80% het lensje eens schoon.\r\nJe zult zien dat de DVD speler daarna weer werkt.:o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...