Anoniem2 Geplaatst: 9 augustus 2012 Delen Geplaatst: 9 augustus 2012 In Bestand van Excel 2010 geeft Recent in de linkerkolom de Recente werkmappen en Recente locaties weer.\r\n\r\nBij mij staan daar werkmappen waarvan andere gebruikers op mijn pc geen weet hoeven te hebben. Weliswaar zijn deze werkmappen beveiligd met een wachtwoord, maar toch wil ik ze uit het zicht hebben.\r\n\r\nKan ik die daar verwijderen? Zo ja, op welke manier? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2012 Hoe zou Excel moeten weten welke bestanden daar wel/niet mogen staan? ;-)\nEnige wat ik kan bedenken is dat je ergens instelt dat er helemaal niets getoond mag worden.\nEr zijn echter vaak meerdere plaatsen waar een snelkoppeling staat naar laatst geopende documenten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 \"Andere gebruikers\" tik je. Die loggen ook zelf in met een eigen gebruikersnaam en wachtwoord? \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 Niekie30, nee. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 Nou geef ze een eigen login met wachtwoord en je probleem is denk opgelost. \nDie pc ziet nu niet wie er achter dat ding zit. \n\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 Het betreft familie en vrienden die bij bezoek evt. gebruik maken van onze pc. Andersom gebeurt dat ook, dus willen wij geen aparte accounts.\r\nTot voor kort gebruikten wij Office 2003, daar waren m.i. geen recent geopende documenten te zien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 Andere gebruikers die toegang hebben tot alle programma\'s ,kunnen ook overal bij.\r\n\r\nDus moeilijk af te schermen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 Dat is niet het probleem, zie 1e bericht. Anderen hoeven niet te zien welke documenten op de pc staan. Bovendien zijn belangrijke documenten met een wachtwoord beveiligd tegen openen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 Uit de Help met MS \n[QUOTE]De lijst Recente locaties wissen\n 1.Klik op de Microsoft Backstage-knop . (Die blauwe rechthoek links boven is dat)\n 2.Klik op Recent.\n3.Klik met de rechtermuisknop op een locatie in de lijst Recente locaties en selecteer Losgemaakte locaties wissen.\n4.Klik op Ja om alle losgemaakte locaties te verwijderen uit de lijst. Vastgemaakte locaties worden nog steeds weergegeven.[/QUOTE]\n\nIk weet alleen niet of je dat elke afsluiting moet herhalen.\nTest het wel even uit, zodat niet al je docs ook van schijf worden gewist. (je weet nooit het blijft MS) Dus maak even een kopie van een bestand en daarna maak je het origineel los uit de goede lijst (er staan 2 lijsten naast elkaar he). Kijk daarna of het origineel nog bestaat op je schijf.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 Bedankt, ga dit voorzichtig proberen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 Bestand > Opties > Geavanceerd > \'Dit aantal onlangs geopende documenten weergeven\' op 0 zetten? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2012 Inderdaad Hans . Die van jou werkt voor de getoonde bestanden perfect. \nMet die van mij kan ts al die mappen in de rechter lijst, die er dan nog staan, losmaken uit de lijst. Daarna zie je bij \"recent\" niets meer staan. \nDaarna zullen de laatste geopende bestanden in elk geval niet meer getoond worden. \nHoe het met de gebruikte maplocaties gaat zal even getest moeten worden in het gebruik van het programma daarna. \n\n\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen