Anoniem2 Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Ik heb gister een nieuwe laptop gekocht van asus met windows7 en live mail.\r\nNu wou ik net zoals op een andere computer 3 email adressen instellen.\r\n\r\nDe eerste is gmail. Daar kan ik wel mails ontvangen, maar niet verzenden.\r\n\r\nDe andere 2 zijn van kpn een planet en een kpnmail adres.\r\nDeze 2 willen niet verzenden of ontvangen.\r\nVolgens mij heb ik alles er goed in gezet.\r\n\r\nWie kan mij advies geven wat ik er aan kan doen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Je kan je instellingen natuurlijk overnemen van je oude mailprogramma... ?\n\nEven snel gekeken voor die Gmail account:\ndit staat er op de KPN info pagina, als je een KPN verbinding hebt (KPN als ISP dus):\n\n[url=http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/13459/~/installatie-en-gebruik---serveradressen-van-kpn-%28internet%29]\"[I]Uitgaande mailserver (SMTP): [B]mail.kpnmail.nl[/B] (uitsluitend te benaderen via een verbinding met KPN).\n[B]Poort 25[/I][/B]\".[/url]\n\nEn dan geen vinkje bij \"[I]Server voor uitgaande mail vereist verificatie[/I]\".\nAls dat laatste niet werkt probeer je met vinkje, maar ik denk van niet.\n\nDaarmee zou je gmail aan het werk moeten krijgen voor wat betreft verzenden, en heb je op z\'n minst één adres werkend.\n\n\nVoor wat betreft de KPN adressen, ik denk dezelfde server voor uitgaande mail als hierboven genoemd (mail.kpnmail.nl poort 25) en als inkomende server wat er op die pagina genoemd wordt, namelijk [B]pop.kpnmail.nl[/B] poort 110.\n\nDan zijn er de beveiligingsinstellingen, en daar staat niet veel over vermeld, maar ik zou beginnen met niets, net al bij gmail, dus geen authenticatie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Ik weet niet hoe het komt, maar de emails doen het alledrie nu wel.\r\n\r\nIk had al bij de andere computer alles vergeleken en het gelijk ingevuld.\r\n\r\nHet enige wat ik nog geprobeerd heb is het vinkje uitzetten en even later weer aan, maar ik denk niet dat het hieraan heeft gelegen.\r\n\r\nBedankt voor de tip. Gelukkig werkt het nu goed. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Soms duurt het even [ na aanmelden ] voor er verbinding met je provider is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Als het maar werkt :wink:\n\n(Ik was nog vergeten dat het in bijna alle gevallen nodig is om als gebruikersnaam het volledige e-mail adres in te vullen.) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen