Ga naar inhoud

HP Printer Laserjet 4000

Aanbevolen berichten

Ik heb een HP Laserjetprinter 4000. Deze staat aan een Windows XP computer. Daarnaast heb ik een laptop die draait op Windows 7. Ik krijg de printer niet geinstalleerd op de laptop omdat deze blijkbaar een usb-aansluiting vraagt. Mijn vraag is hoe krijg ik de printer geinstalleerd. Ik denk er over om de Windows XP computer ook te updaten naar Windows 7 maar dan ben ik bang dat ik de printeraansluiting ook kwijt ben.\r\nWie kan mij adviseren hoe ik dit moet oplossen. Graag uw reactie. bvd Carel
Link naar reactie
Volgens HP wordt de driver voor de printer in Windows 7 meegeleverd.\nIk neem aan dat het om een parallele printeraansluiting gaat, zo\'n brede platte stekker? En dat de laptop ook zo\'n aansluiting heeft?\n\nZo ja, sluit de printer dan aan en open dan in het Startmenu het onderdeel Apparaten en printers. Kies Een printer toevoegen.\nIn het nieuwe venster voeg je een lokale printer toe, vervolgens kies je voor poort LPT1. In het volgende venster kies je voor HP en zoek je de HP Laserjet 4000 series uit de lijst. Let op, er zijn drie versies, dus kies de juiste die bij je printer hoort. Eventueel achter op de printer kijken welke printer je precies hebt. Verder wijst het voor zich en dan zou het moeten gaan werken.
Link naar reactie
Heeft de printer wel een USB-aansluiting?\nZo niet, dan heb je twee opties:\n- de printer in je netwerk hangen (ik geloof dat de printer wel een netwerkaansluiting heeft; dat zou dan mijn voorkeur hebben), zie hiervoor de handleiding van de printer.\n- een verloopkabel van USB naar parallel aanschaffen, zie de toelichting van de FAQman: [url]http://www.computeridee.nl/faqman/hardware/randapparatuur/parallel-naar-usb[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...