Ga naar inhoud

Mening gevraagd over nieuwe site?


Kasander1

Aanbevolen berichten

Er zijn HEEL veel mensen die graag met Kodi willen gaan werken maar lang niet genoeg ervaring hebben met installeren, afstellen en werken met dat soort programma's. De bestaande sites hebben vrijwel allemaal irritante kantjes zoals te technisch, teveel onnodige info en/of teveel afleidende reclame. Dus is er nu een site die behoorlijk strak is en opgezet voor de absolute beginner. Maar de maker wil graag commentaar hebben. Positief of negatief, alles is welkom. Het gaat om tinyurl.com/kodivoorbeginners.
Link naar reactie
Als amateur webdesigner kan ik wel wat feedback geven. Het is een goed idee om deze site te maken, laat ik dat vooropstellen. De achtergrond is rustig, dus daar zou ik niet te veel aan veranderen. Ook een goede quote op de vraag-en-antwoord-pagina, dat kunnen mensen waarderen. Het kopje "Direct door naar" lijkt me een menu. Dit kan beter bovenaan de site staan voor overzichtelijkheid, en als de gebruiker ver naar beneden moet scrollen, is het handig om het menu mee te laten schuiven. Mijn belangrijkste punt van kritiek is de tekst. Deze is de lang, niemand wil dat lezen in deze layout. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen een website bekijken in de vorm van een F. Zorg dat er plaatsjes bij komen te staan in de lege ruimtes, dan ziet het er aantrekkelijker uit. Werk ook met een andere achtergrond(kleur) voor de tekst. Verder openen de pagina's uit het menu in een nieuw tabblad. Als het menu zoals ik net voorstelde er komt, zorg dan dat dit niet meer het geval is. Zorg ook dat mensen op de vraag-en-antwoord-pagina hun vragen kunnen stellen (eventueel met accounts, maar zonder kan ook handig zijn). Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en suc6 met het verder ontwikkelen (ik weet uit ervaring dat een goede website nooit af is). Als je nog hulp nodig hebt met ontwikkelen, wil ik best een handje helpen.
Link naar reactie
Mijn mogelijkheden zijn zeer beperkt. Bedenkt wel dat ik een gratis account gebruik. Een meelopend menu kan dus niet. Maar ik zal de tekst er boven beperken. De tekst is voor een bepaalde doelgroep; mensen die eigenlijk helemaal niets met een computer hebben maar wel Kodi willen hebben. Daarom gebruik ik een verhaallijn en niet teveel kortaf-teksten. Anders lijkt het te technisch voor ze. Plaatjes komen nog wel, ik vond de tekst belangrijker. Die pagina's die in een nieuw tabblad komen vond ik zelf wel makkelijk. Maar ik pas ze denk ik toch maar aan. Op een vorige site heb ik een forum aangemaakt. En je hebt gelijk, ik maak er op deze site ook een actief. Je feedback wordt zeer gewaardeerd!! Ik heb alleen ontzettend weinig tijd om rustig aan de site te werken. Hopelijk krijg ik na mijn opleiding wat meer rust en tijd. Nogmaals thx!!!!
Link naar reactie
Dank je, je respons wordt gewaardeerd. Maar ik geef minimaal geld uit aan computers/software. Dat doe ik al sinds ik met computers ben begonnen (DOS 5 tijd). Het is iedere keer weer een leuke strijd om te voeren. Vooral om het legaal te doen. Anders had ik ook allang mijn eigen domeinnaam gehad met alles erop en ar aan. Mogelijk doe ik het nog wel een keer. Maar dat heeft met allerlei privé-omstandigheden te maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...