Ga naar inhoud

Upgrade naar windows 10?


J.Loonen

Aanbevolen berichten

Beste J. Loonen Even de handrem er op voordat je computer weer de fout in zal gaan! Uit je mini-verhaaltje kan ik ophalen dat er dus reeds Windows 10 op je computer heeft gestaan. Hoe W7 terug is gekomen zal een raadsel blijven daar dat technisch theoretisch helemaal niet mogelijk is! Er zat dus al iets goed fout op je computer. Laten we er even vanuit gaan dat je je netjes aan de procedures hebt gehouden bij de upgrade en Windows 10 hebt geregistreerd waardoor het een genuine versie is geworden. Dan is er niets aan de hand. Je kan dan namelijk niet weer zo’n vreselijke upgrade doen maar een echte, schone installatie van Windows 10! Dat is altijd het beste en zeker aan te raden boven een upgrade waarmee je de ellende van de vorige versie gewoon zal meenemen (en soms zelfs zal versterken) met als de laatste problemen als mogelijk gevolg. Hopelijk ben je daarmee geen persoonlijke data kwijt geraakt Wat nu te doen? Ga eerst naar https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO Daar vind je de ISO en een begeleinde tekst hoe verder te gaan. Kom je er niet uit of wil je stap-voor-stap instructies, dan kan je dat hier opgeven. Ik vind het geen probleem om dat hier neer te zetten voor je. En (heel) veel andere gebruikers hebben er ook gelijk wat aan. Zorg wel dat je eerst je persoonlijke bestanden (foto’s, docjes, MP3’s enz) veilig stelt op een externe schijf of USB-stick! Als je alles goed doet (dus alles partities verwijderd en daardoor zonder onnodige restgegevens van vorige versies zal verder gaan) zal echt ALLES van je schijf verdwijnen! Denk je ook gelijk even aan je privacy? Microsoft is daar namelijk HEEL makkelijk over: Je hebt geen privacy met Windows!! Dit in tegenstelling tot Linux. https://computertotaal.nl/artikelen/pc/dit-zijn-de-nieuwe-privacy-instellingen-van-windows-10/ Succes en als er nog vragen zijn lezen de personen aan de andere kant van je beeldscherm dit graag! -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- | Help een ander en vertel of je hiermee geholpen bent! | -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Link naar reactie
Beste Kasander1, Hartelijk dank voor uw reactie. Hier zal ik veel aan hebben. Ik ben niet duidelijk geweest met mijn vraag, maar kreeg toch het gewenste antwoord. Door een crash van de harddisk heb ik deze vervangen, maar ik heb geen Windows 10 dvfd/licentie. De betreffende computer had Windows 7, die ik heb geupgrade naar Windows 10. Dat was toen de aanbieding kwam. De upgrade is van |microsoft uit verder geregeld en volgens mij dus daardoor geregistreerd. Ik kan me niet meer herinneren of daar aparte vragen over gesteld werden. ik ga de iso met hulptekst binnen halen. Mocht het onverhoopt toch vragen oproepen, dan kom ik graag bij u terug. Nogmaals hartelijk dank J.Loonen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...