Ga naar inhoud
  • 0

Port scanner aanvallen?


A.S.N. Hirzalla

Vraag

Beste mensen, Ik ben sinds medio de jaren 90 op jullie blad geabonneerd. Ik lees nog steeds (grotendeels) van de blad met veel plezier. Ik heb een vraagje en hoop een antwoord daarop van jullie te ontvangen. Ik krijg regelmatig een popup bericht van mijn BullGuard Virusscanner/internet security dat er een port scanner aanval heeft plaatsgevonden en deze door de firewall geblokkeerd is. S.V.P. zie details hierboven. Ik merk verder niets bijzonders aan mijn computer (HP all in one omni 27-Win10). Hoe kan ik iets definitiefs doen tegen dit soort aanvallen en wat zijn de risico's daarvan. De dagelijkse meldingen daarover niet alleen irritant maar ook zenuwslopend. Met vriendelijke groeten, Hirz Hirzal
Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

Het is bekend dat er geregeld valse positieve scans gedaan worden. Dit kan bij iedere beveiliging gebeuren. Er komt dan wel een melding maar die is eigenlijk zinloos. Verder kan je wat met de instellingen spelen: https://www.bullguard.com/nl/support/product-guides/bullguard-desktop-protection-guides/firewall/firewall-settings.aspx =>> Scroll even door naar Instellingen aanvalsdetectie. Verder kan het in enkele gevallen helpen je modem een reset te geven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...