Ga naar inhoud

beste instellingen Handbrake?


Kasander1

Aanbevolen berichten

Ik wil Handbrake 0.10.2 (x86_64) onder Linux Mint mate gaan gebruiken maar krijg bij de standaard instellingen geen behoorlijk scherp beeld als ik een dvd wil converteren. Dus mijn vraag is welke instellingen moet ik gebruiken om een behoorlijk scherp beeld te krijgen maar ook weer geen enorm bestand? En wel graag in MP4. En is het mogelijk om een hele dvd in een keer om te zetten zodat het een lange film wordt?
Link naar reactie
Ik gebruik handbrake in windows, maar dat zal niet veel verschillen van handbrake voor mint. Voor het converteren maak ik gebruik van constant quality RF21, alleen heb je dan geen controle over de grootte van je output. Dat kan de ene keer meevallen en soms tegenvallen. Voordeel is dat je een constante kwaliteit heb. Maak je gebruik van average bitrate heb je natuurlijk wel controle over de grootte van je output, alleen is de kwaliteit van je film niet overal gelijk. Een gemiddelde DVD film is bij mij rond de 7 a 800 mb groot. Voor wat betreft het maken van 1 film ipv losse bestanden, kies "folder batch scan" en verwijs dan naar je DVD. Ik neem aan dat je ook een decrypter in Handbrake heb geinstalleerd, beveiligde dvd's kan Handbrake niet inlezen, als je ze niet eerst hebt gedecrypt, of wanneer je (in de windows versie dan) libdvdcss-2.dll in de Handbrake map heb geplaatst. Tja, qua scherpte is het DVD formaat al vreselijk achterhaald natuurlijk, maar RF21 levert bij mij de beste beeldkwaliteit op. In de advanced tab kan je ook nog het e.a. fijntunen, maar daarvoor verwijs ik je naar de Handbrake website. Daar staan uitgebreide beschrijvingen... Beeldkwaliteit is nog steeds een relatief begrip... Wat voor jou scherp is, is voor mij misschien niet voldoende... en andersom...
Link naar reactie
Het verschil tussen de Linux- en de Windowsversie is dat je onder Windows blijkbaar meer presets hebt. Ik ga verschillende tests doen dus het kan even duren voordat ik hier weer wat plaats. De tests duren enkele uren en daarbij moet ik (gelukkig) ook nog werken. Ik kan dus maar een dubbele test per dag doen maar ik kom er op terug.
Link naar reactie
Het verschil tussen de Linux- en de Windowsversie is dat je onder Windows blijkbaar meer presets hebt. Ik ga verschillende tests doen dus het kan even duren voordat ik hier weer wat plaats. De tests duren enkele uren en daarbij moet ik (gelukkig) ook nog werken. Ik kan dus maar een dubbele test per dag doen maar ik kom er op terug.
Link naar reactie
Ik ben ook door "trial and error" er achter gekomen hoe ik de beste conversie kwaliteit kan krijgen. Ik heb natuurlijk geen complete dvd's voor dat doel geconverteerd maar telkens een hoofdstuk of een stukje van 5 minuten per dvd (kan je ook in Handbrake instellen). Aan de hand van die "samples" kan ik dan bepalen welke instelling het beste werkt. Nogmaals, in de advanced tab is nog heel wat winst te behalen, maar dan moet je je er echt in verdiepen. Het zou een heel verhaal voor me worden om dat hier neer te pennen. Trouwens, het uitzoeken hoe iets werkt en hoe je iets beter krijgt is eigenlijk het leukste van het hele computer gebeuren... Succes
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...