Ga naar inhoud

Opstarten outlook 2016 - outlook.pst en archive.pst bestand plots onvindbaar ?


chick_1892

Aanbevolen berichten

Hoi, sinds enkele weken verschijnen bij het opstarten van Outlook 2016 een tweetal meldingen; het outlook.pst en archive.pst bestand zijn niet meer te vinden. De verkenner wordt daarbij automatisch geopend naar de originele mappen. Ik heb handmatig gezocht, maar kan de bestanden inderdaad niet meer vinden. Nu druk ik dus telkens op annuleren en Outlook lijkt te werken zoals altijd, maar ik heb geen idee wat de gevolgen hiervan zijn en hoe dit is ontstaan. Wanneer ik de tijd en datum controleer lijkt dit trouwens gebeurt te zijn op een moment dat ik nog niet aan de PC zat, wellicht had ik 'm echter wel al opgestart, dat durf ik niet meer te zeggen. Wat kan ik doen? ThanX bij voorbaat voor reacties! :)
Link naar reactie
@Kasander1 hoi en bedankt alvast voor je hulp! Ehh.. ín outlook zelf mis ik geen mappen voor zover ik weet. Online dus ook niet. Met dien verstande dat ik online inlog via o.a. Vevida webmail, voor elk e-mailadres apart, en op de PC een heel aantal adressen van diverse providers (een aantal adressen van Vevida eigen domein, 1x icloud, 1x hszuyd archief)in Outlook heb verzameld. De melding gaat blijkbaar over bestanden die in mappen in de C drive worden bewaard (en van welke bestanden ik de functie niet ken)? En die kan het programma blijkbaar niet meer vinden met opstarten. Dit is hoe het gaat: Wanneer ik het Outlook-pictogram aanklik om te openen, begint het blauwe beginscherm van Outlook te laden. Dan komt er een grijs venster (v.v. uitroepteken in gele driehoek) dat zegt: kan het bestand C:\Users\Naam\Documents\Outlook-bestanden\Outlook1.pst niet vinden. Ik kan daarbij enkel op 'ok' klikken. Vervolgens opent een verkenner-venster, ik vermoed om handmatig te zoeken naar die betreffende bestanden. Mja, die map is gewoon leeg nu. Ergens anders kan ik ze trouwens helaas ook niet vinden. Ik heb echt geen idee wat er gebeurt is, of hoe, of wanneer. Snap er he-le-maal niks van, en dat is super irritant :) O ja, en dan bij verkenner kan ik dus mappen openen om te zoeken en heb als klikopties 'ok' en 'annuleren'. Ik druk dan dus maar op annuleren. Dan komt de volgende melding, over archive.pst, waarbij ik hetzelfde proces doorloop. En dan start Outlook op. Het zijn dus de volgende twee paden die worden gemeld: C:\Users\Naam\Documents\Outlook-bestanden\Outlook1.pst C:\Users\Naam\Documents\Outlook-bestanden\archive.pst Ik weet niet of je hiervan een plaatje benodigd, heb print-screens gemaakt, maar weet niet hoe te plaatsen. Thanxxx nogmaals ! :)
Link naar reactie
Geen plaatjes? Geen nood, ik kan ze nog wel voorstellen uit het verleden. Even twee simpele voorstellen; Eerst even de verborgen bestanden zichtbaar maken in de verkenner: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4028316/windows-view-hidden-files-and-folders-in-windows-10 Geen oplossing? Dan door naar de volgende; Het antwoord van Microsoft is hier te vinden: https://support.office.com/nl-nl/article/een-outlook-profiel-maken-f544c1ba-3352-4b3b-be0b-8d42a540459d?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL Zelfs met het tweede voorstel geen resultaat? Dan wordt het lastig.
Link naar reactie
Ik heb voor de zekerheid trouwens MBAM laten draaien en een volledige scan van de PC, niets gevonden buiten PUP's... De ontbrekende bestanden lijken namelijk te zijn verdwenen op een moment dat ikzelf niet aan de PC zat, plus de PC was de afgelopen weken beduidend langzamer, alles hing zichzelf op met laden (is nu weer beter). Echter, er zijn nog een aantal vreemde dingetjes die gebeuren - zoals wijziging van standaard account in Outlook én programma's in het beginscherm, bv. Excel of Word, die open lijken te staan direct na opstart (d.w.z. als ik nog nergens op heb kunnen klikken). Ergens een verband tussen deze zaken, of een toevallige samenloop van rare omstandigheden? Misschien heb je niets aan deze info, maar bedacht me het toch even te melden - just to be sure :)
Link naar reactie
Update; heb ze gevonden, de verloren .pst bestanden... Nu nog achterhalen wat er precies de oorzaak van is geweest aangezien alleen ik deze pc gebruik (AFAIK althans). Ik gaf eerder aan handmatig te hebben gezocht - ik bedoel daarmee letterlijk handmatig de mappen openen en bestandsnamen lezen. Nu zag ik net dat er ook een zoekfunctie in het startscherm aanwezig is (duh) en heb daar op de gok . pst ingetypt (ik sta niet bekend om mijn logische denkwijze, dus sla de meest simpele stappen vaak over, althans die schijnen niet in mij op te komen onder stress *shame*) Hoppa, daar verschenen ze. Welke map dan?? Mmmm, c:\documents\divers? Geen idee wat dit voor map is, zie 'm nu voor het eerst. En ja, ik kan dus zien dat de bestanden gewijzigd zijn op een moment dat ik niet aan de PC zat. Kan dit überhaupt? Kan de PC dit verplaatsen zelf hebben gedaan, of is er een externe actie/opdracht voor nodig? Dit vraag ik ivm de andere vreemde zaken die de laatste tijd lijken te gebeuren.. Anywhoz, Kasander, mijn dank is groot!
Link naar reactie
Ben blij dat het uiteindelijk gelukt is. Gelukkig zijn er dus ook mensen die zich ook vast kunnen bijten in een probleem. De enige twee redenen die ik kan verzinnen voor het verplaatsen is een inbraak of een foute update. Maar ik zou toch op mijn hoede zijn. Mogelijk is een complete her-installatie in dit geval op z'n plaats, als je verder geen sporen kan vinden en de vreemde zaken aan blijven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...