Ga naar inhoud

Harde schijf op 100%?


Kasander1

Aanbevolen berichten

Er zit een SSD in. Alles geeft aan dat er minimaal gebruik wordt gemaakt van de schijf maar toch blijft die op 100% hangen! Het gaat trouwens om een verse factory reset. Helaas wil de gebruiker geen Linux. En met Windows ben ik niet handig (meer). Is het trouwens mogelijk om d.m.v. https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO de educationversie opnieuw op te zetten?
Link naar reactie
Vreemd... En ja, je kan met het hulpprogramma een ISO downloaden waarin alle Windows 10-edities zitten verwerkt. Het is zelfs mogelijk om de 32 en 64 bit edities in 1 ISO te hebben. Je hebt ook meteen de laatste grote updates erbij, dus dat is mooi meegenomen. Als je die vervolgens op een USB-stickje zet met een programma als Rufus (https:///rrufus.akeo.ie/) of 'm op een DVD brand, dan kun je de gewenste versie installeren.
Link naar reactie
Ik zit hier nu met een behoorlijk donker wolkje (en de nodige bliksem) boven mij naast de vervloekte laptop. Hij weigert om op te starten vanaf een stick! Daarbij kan ik windows niet opnieuw opstarten (na een factory reset) daar er een studenten-inlog van hotmail/outlook gebruikt moet worden. En die weet de eigenaar dus niet! (Ja, alles is wel 100% legaal).
Link naar reactie
De maildiensten van Microsoft hebben toch ook een optie om een vergeten wachtwoord te herstellen? Heeft de laptop een CD-/DVD-/Blueray-station? Dan kun je ook proberen om W10 te installeren vanaf een DVD. Vgm heeft Linux daar ook wel z'n tooltjes voor, dus dat moet geen probleem zijn. Trouwens, Windows 10 heeft toch ook een hersteloptie in de instellingen? Of is dat wat je met factory reset bedoelde?
Link naar reactie
> Geschreven met rode wangetjes en uit eerlijkheid< Ik had de optie niet gezien waarmee je een lokaal account kan aanmaken. Na wederom een verse install is de activiteit teruggelopen naar een gemiddelde van 50%. Nog teveel als je niets doet maar het blijft Windows, heh?! Altijd stiekem bezig met 'iets'!. Hij doet het dus geef ik de laptop snel terug. Het is altijd weer prettig om alleen onder Linux te werken. Daar bepaal je tenminste zelf wat je computer wel en niet doet. Bedankt voor de support.
Link naar reactie
Tja... Microsoft wil graag dat we allemaal overgaan op Microsoftaccounts, maar ze moeten toch lokale accounts aanbieden, dus wat doen ze: dan maar een klein knopje in een hoekje, en als je erop klikt, smeken ze je nogmaals een Microsoftaccount te gebruiken, en moet je dus weer in dat hoekje klikken... Uitgekookt hoor, die lui...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...