Ga naar inhoud

Label software (administratie ordenen)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Dag lezers,\r\n\r\nIk ben nieuwe op dit forum en heb het tot nu toe ook nog niet nodig gehad. Na lang zoeken heb ik echter nog geen oplossing voor mijn \'probleem\'. Ik ben namelijk op zoek naar software waarmee ik mijn administratie kan ordenen en zodoende een \'paperless home\' te creëren. \r\n\r\nWat wil ik doen:\r\n1. Documenten inscannen (rekeningen, overeenkomsten enz)\r\n2. Gescande document (met tekst herkenning met OCR) automatisch van een nummer voorzien\r\n3. Gescande document labels geven (bijv. Bankzaken, Rabobank, Afschriften of Verzekeringen, Interpolis, Overeenkomst)\r\n\r\nEr zijn verscheidene programma\'s zoals eDoc organizer en bijv. Nuance PaperPort alleen zijn voor mij te omslachtig. Als er software bestaat waarmee ik simpel labels kan geven aan bestanden, zou dat al volstaan. \r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen!
Link naar reactie
1. doe ik zelf via Adobe Acrobat, inclusief OCR;\n3. doe ik door alles netjes in mappen in te delen. De map krijgt de naam van de afzender/bedrijf/instellen. Voor bestandsnaam gebruik ik \"Bedrijf yyyy-mm-dd korte omschrijving.pdf\", zodat het vanzelf netjes op datum gesorteerd raakt. Bedrijf zou je eventueel weg kunnen laten uit die bestandsnaam (omdat je die al in de mapnaam hebt), maar zo zie je snel als je perongeluk iets misplaatst hebt.\n\nJouw stap 2 doe ik dus niet (aan een nummer kan ik toch niet zien wat er in het bestand staat, dus doe mij maar een duidelijke bestandsnaam). Echt labels geef ik ook niet, maar doe dat direct via de bestandsnaam. Als iets \"Rabobank 2011-08-14 afschrift.pdf\" heet, dan heb ik niet echt meer labels nodig.\n\nNiet dat jij het ook zo moet gaan doen, maar het geeft je een idee hoe je een en ander op een eenvoudige manier kunt organiseren zonder daarvoor aanvullende software te gebruiken. Nou ja, scan en ocr software zul je toch moeten hebben. Helemaal ideaal is een scanner met documentfeeder die direct naar pdf kan scannen.
Link naar reactie
Beste FooBar,\n\nBedankt voor je reactie! Ik heb er inderdaad aan gedacht het zo te ordenen zoals jij nu aangeeft. Gebruik maken van de datum notatie yyyy-mm-dd, had ik nog niet aan gedacht, maar kan handig zijn om te ordenen. \nEen scanner met document feeder heb ik en ook Acrobat professional, dus kan bestanden met OCR herkenning maken. Ik blijf er alleen bij dat dit eenvoudiger zou moeten kunnen, maar ben helaas niet in staat het zelf te programmeren en heb nog geen passend programma gevonden. \n\n1. scannen\n2. nummeren\n3. labelen\n\nHet nadeel van programmeurs is dat ze vaak allerlei tierlantijntjes in hun programma inbouwen wat het uiteindelijk onbruikbaar/omslachtig maakt.. ik zeg: uitdaging ;)\n\nMocht ik niks anders vinden dan ga ik het denk ik op jouw manier doen, dus wel bedankt voor je tip!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...