Ga naar inhoud

Waarom toch steeds Details en geen Lijst?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zit mij nog steeds groen en geel te ergeren aan het feit dat meestal de onderliggende mappen bij het openen weer op details staan (of op tegels) terwijl ik steeds de hele meuk vast op LIJST wil hebben, alles.\nUiteraard kies ik daar voor bij mapopties en voor alle mappen, maar even later staat het weer op die Details.:confused:\nOok als je een cd opent, staat alles weer op Details, en dat wil ik allemaal niet weten.\nBen er hier eerder mee bezig geweest, maar ben er met de oplossingen nog steeds niet uit.\nDacht de oplossing te zien in CID 16 blz. 64 (registertip) maar helaas dat helpt niet, staat al op 1 en op 0 zetten maakt niet uit.\n\nWindows7.\n\nDit is erg vervelend.\n\nIemand een werkende tip die ik uiteraard ook in de Back-up kan zetten?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Niet direct een oplossing, maar misschien heb je er iets aan.\n\nWindows 7 kent 5 verschillende typen mappen. Dit type wordt automatisch toegekend afhankelijk van de inhoud van de map, of je kunt het handmatig toepassen op een bestaande map. Zie hiervoor de Eigenschappen van een map, tabblad Aanpassen.\n\nVia Organiseren > Map- en zoekopties, tabblad Weergave kun je de huidige mapweergave toepassen op alle mappen van hetzelfde [B]type[/B]. \n\nOm alle mappen hetzelfde te krijgen, moet je dus vijf mappen van de vijf verschillende types vinden, al deze vijf mappen naar wens instellen en vervolgens deze weergave op alle mappen van dat typen toepassen. Dan zou het, [I]in theorie[/I], goed moeten zijn.\n\nVergeet ook niet dat Windows de mapweergave van de laatst gebruikte 100 (geloof ik) mappen afzonderlijk onthoudt. Dus als je na het bovenstaande een andere weergave voor deze map kiest, deze map sluit en later weer eens opent, de aangepaste weergave weer tevoorschijn komt (en niet de standaard die je hebt ingesteld).\n\nDit laatste werkt al sinds XP zo, maar toen waren er nog geen maptypen en was je met één keer \"op alle mappen toepassen\" klaar.\n\nOf het daarmee lukt weet ik niet, dat kun je alleen maar uitproberen. Overigens heb ik hier geen last, maar ik heb standaard wel alles behalve fotomappen op Details staan...
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;585248]Gewoon de optie selecteren wat je wil hebben , werkt gewoon hier.;):D\nNooit een probleem mee gehad.;)[/QUOTE]\n\nDat snap ik ook wel, dat doe ik ook altijd maar het blijft alleen staan zolang ik niets anders open.\nIk moet het zowat bij elke map op lijst zetten en daar word ik erg kriegelig van.\nDus ook bij onderliggende mappen.\nOok openen vanaf een dvd/cd geeft dezelfde ellende.\nNiet altijd, maar wel heeeeeeeeeeeeelllllllll vaak.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;585251]Rechts Boven \n\n Zie plaatje\n\n [ATTACH]16325[/ATTACH][/QUOTE]\nTja, als je nu denkt dat ik DAT niet weet, hou je mij wel voor errrug dom.:D:D\nDaar gaat het juist om, DAAR verander ik het telkens in lijst en daarna bij Extra-Map opties instellen voor alle mappen.\nMaar steeds staat het weer op Details.\nHet blijft gewoon niet vast staan in het geheugen.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;585249]................\nVia Organiseren > Map- en zoekopties, tabblad Weergave kun je de huidige mapweergave toepassen op alle mappen van hetzelfde [B]type[/B]. \n\nOm alle mappen hetzelfde te krijgen, moet je dus vijf mappen van de vijf verschillende types vinden, al deze vijf mappen naar wens instellen en vervolgens deze weergave op alle mappen van dat typen toepassen. Dan zou het, [I]in theorie[/I], goed moeten zijn............[/QUOTE]\n\nHeb ik ook verschillende keren geschreven, dat ik het daar voor alle mappen wil laten gelden. maar het blijft dus niet staan in het geheugen.\nIk heb het daar zo vaak aangeklikt, meer dan 225.000 keer.\nBij verschillende mappen, dus als er verschillende uitvoeringen van zijn, zullen ze allemaal wel langs zijn geweest.\n\nHet makkelijkste is om van een dvd/cd uit te gaan, die mappen wil ik ook niet in Details zien, gewoon in Lijst, ALLES en ALTIJD.\nDit moet toch ergens in het register zijn aan te passen.\nWaarschijnlijk staat er gewoon een vinkje ergens niet of verkeerd, ja, als je dan niet weet wát of wáár, kun je lang zoeken niet waar? :confused:
Link naar reactie
Het is overigens op de andere Windows7 computer precies het zelfde.\nOok hier gaat het meestal om de - onderliggende - mappen.\n\nDeze Computer staat ook als lijst.\nMaar soms - meestal niet in dit geval - komt ie vanzelf tevoorschijn als Tegels.\n\nOp beide dezelfde AVG, Malwarebytes AM. en af en toe clean ik het met een andere cleaner, nu bijv. met FixCleaner.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Hmmz... bij windows XP was dat een stuk eenvoudiger. Kon je eerst \"op alle mappen toepassen\" doen bij de weergave. Verder in de opties bij weergave kon je ook nog aangeven \"de weergave-instellingen van elke map opslaan\", zodat het ook nog per map bewaard bleef.\r\nZo heb ik dan alle mappen in lijstformaat, behalve foto mappen die staan in pictogramformaat.\r\nHeeft win7 die optie niet?\r\n\r\nHoezo windows 7 is vereenvoudigt? Juist niet.\r\nOpties die eenvoudig te vinden waren moet je nu via allerlei omwegen zoeken.\r\n\r\nDe meest eenvoudige zoekfunktie was in XP... moet je eens kijken hoe je nu moet zoeken met 7. Vreselijk omslachtig en volgens mij zelfs niet meer alles mogelijk zoals dat eenvoudig in XP kon.
Link naar reactie
Zou je willen dutch.\r\nJe kunt daar niet zo eenvoudig aangeven zoals bij xp dat er wel of niet in systeemmappen gezocht moet worden etc. etc.\r\nEn je mag wel vergelijken, want windows 7 is niets anders dan een geupgrade windows xp.\r\nDus geen verschillende auto, maar zelfde merk en type auto, hooguit een andere motor.\r\nDan mag ik de binnenkant rustig vergelijken.:)
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;608015]Hmmz... bij windows XP was dat een stuk eenvoudiger. Kon je eerst \"op alle mappen toepassen\" doen bij de weergave. Verder in de opties bij weergave kon je ook nog aangeven \"de weergave-instellingen van elke map opslaan\", zodat het ook nog per map bewaard bleef.\nZo heb ik dan alle mappen in lijstformaat, behalve foto mappen die staan in pictogramformaat.\nHeeft win7 die optie niet?\n\nHoezo windows 7 is vereenvoudigt? Juist niet.\nOpties die eenvoudig te vinden waren moet je nu via allerlei omwegen zoeken.\n\nDe meest eenvoudige zoekfunktie was in XP... moet je eens kijken hoe je nu moet zoeken met 7. Vreselijk omslachtig en volgens mij zelfs niet meer alles mogelijk zoals dat eenvoudig in XP kon.[/QUOTE]\nVoor het zoeken op/in de computer, gebruik ik Everything, beduidend sneller dan in/met Windows, het staat er gelijk.
Link naar reactie
[QUOTE=Lars MicrosoftHelpt;608011]@Burgkop, Probeer een clean boot (Alles uitschakelen met msconfig, en geen gebruik van cleaners) en controleer of het probleem dan ook aanwezig is.[/QUOTE]\n Helaas maakt geen fluitekruid uit.\nAlle cleaners eraf, ook AVG.\n\n De ene keer is ook nog Deze Computers van Lijst af en staat op tegels.\n Bij een andere keer herstart staat het weer in Lijst.\n Maar de DVD\'s die ik erin doe staat ALTIJD op Details.\n Hoe vaak ik het ook terug zet naar Lijst en op alle mappen laat toepassen.\n \n Waar kun je dat toch ergens veranderen in het register?:confused:\n \n\nNet nog een aantal keren gestart in dual boot met XP, maar daar blijft ALLES in lijst staan.:)\n\n\nIk kan uiteraard een nieuwe installatie proberen, maar in het verleden een hoop gedoe met het weer terug zien van de dual boot met XP, dus dat zou ik alleen doen bij uiterste noodzaak.
Link naar reactie
En ik snap niet, dat je enige bent met dit probleem. Lees de post 4 van Foobar nog eens aandachtig door en stel dat zo in. \nIk stel dat, na een herinstallatie 1 keer in op \"details\" (en niet eens 5 keer) en het staat altijd goed.\nMet DVD\'s weet ik het niet. \nIk heb hier ook vaak via een externe schijf data van een ander op beeld en dat is de enige locatie waar het dan weleens anders staat. \nMaar dat lijkt me logisch als je de instelling van de map laat wegschrijven. \nEn het heeft niets te maken met AVG of Ccleaner. \n\nNiek
Link naar reactie
@Niek,\nWat op de computer staat blijft meestal wel staan in Lijst.\nIk heb het nu steeds over een CD of DVD, de rest blijft wel staan.\nMijn Computer meestal ook, maar niet altijd.\nEn als het in XP wel gaat, met dvd\'s, verwacht ik ook dat het in Win 7 kan.\nWant het is knap vervelend als je bij elk schijfje wat je erin drukt, steeds de Details te zien krijgt.\nDaar zet ik hem wel handmatig op als ik ze wil zien, niet dan?
Link naar reactie
Normaliter houdt Windows 7 altijd de laatst ingestelde weergave vast van de drive/map.\r\nIndien dit niet gebeurd is er een probleem met het gebruikersprofiel (settings) of het register.\r\nWelke sleutel dit is is mij niet bekend, wel hebben wij een \"FixIt\" die de foldersettings herstelt naar de standaardwaarden, mogelijk lost dit het probleem op.\r\n\r\nDe \"FixIt\" is te verkrijgen via [url]http://support.microsoft.com/kb/813711/nl[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;608107]Sorry hoor, maar wordt hier niet van een mug, een Brontosaurus gemaakt?;)[/QUOTE]\nMag je vinden, maar het is knap vervelend als je telkens, bij elke schijf, de instelling aanpast naar Lijst en hij daarna weer op Details staat.\nIk zou je wel willen horen als het toevallig zo is met elke partitie die je op de computer opent, en je het telkens kunt terug zetten.\nIk maak mij daar verder ook niet meer zo druk om, helpt toch niet:p.\nMaar vertel mij maar waarom het in XP niet zo is?\n\nMisschien in Windows 8 ook niet, wie weet, als de volledige NL versie er is wil ik wel eens kijken.\n\nVista weet ik eigenlijk niet.
Link naar reactie
Gedaan Lars, tenminste het mappen en folders deel.\nHaalt ook niets uit.\nGeen idee waar ik moet zijn in het register om eens te kijken?\nEr is zoveel aan uit te vinken, kan best zijn dat het daar ergens fout is gegaan.\nBen nooit zo van het diep graven in die sleutels, dus kom er eigenlijk ooit.\n\nBedankt zover voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...