Ga naar inhoud

Twee excel files koppelen?


Aanbevolen berichten

Beste forummers,\r\n\r\nIk weet niet of ik mijn vraag goed stel hier maar ik zit met het volgende:\r\n[LIST]\r\n[*]Het eerste bestand heeft vier rijen en één daarvan is \'debiteurennummer\'\r\n[*]De tweede file heeft allemaal NAW gegevens en één rij daarvan is óók weer \'debiteurennummer\'\r\n[/LIST]\r\n\r\nIk wil nu uit het tweede bestand de telefoonnummers automatisch in het eerste bestand laten zetten met als \'koppelpunt\' het \'debiteurennummer\'.\r\n\r\nDit moet in mijn ogen toch mogelijk zijn niet? Kan iemand mij (op weg) helpen?\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nGroet Dick
Link naar reactie
Dat kan met \'vertikaal zoeken\'. Verwijs daarbij naar de tabel in het eerste bestand als bron.\r\nIn jouw geval zou dat iets worden als: =VERT.ZOEKEN(A:A;\'\\[CSV gekoppeld.xlsx]retailbestand_zjs10\'!A:I;9;ONWAAR). Dit voer je in in cel E1 van de bestellingenlijst en trek je door naar beneden. Hierbij ga ik er van uit dat in \'CSV gekoppeld\' kolom A de debiteurennummers bevat. Zo niet dan moet je in de formule de A in [I]retailbestand_zjs10\'!A:I;9;ONWAAR [/I]aanpassen naar de juiste kolom
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;577446]@Foobar: als het er een stuk of 10 zijn is dat te doen. Als het er tientallen zijn, is het erg bewerkelijk en kans op fouten.[/QUOTE]Ik bedoelde ook niet alles een voor een aan te klikken. Het \"aanklikken van cellen in het andere bestand\" zul je ook moeten doen voor vert.zoeken. En vert.zoeken is inderdaad de juiste oplossing, maar dat wilde ik niet meteen voorkauwen. Ik probeer mensen liever eerst in de goede richting te sturen in plaats van het direct helemaal uit te gaan leggen. Als iemand daar genoeg aan heeft, hoeft het mij verder geen moeite te kosten en is degene geholpen met het probleem. Komt \'ie er dan nog niet uit, dan ben ik meer dan bereid om verder te gaan ;)
Link naar reactie
De 9 duidt op de negende kolom van het gegevensbereik A:I. Als iets gevonden wordt in kolom A geeft vert.zoeken wat in de negende kolom vanaf A hier bij hoort.\n\nKlik ook eens op het knopje [I]fx[/I] direct voor de formulebalk. Excel geeft je dan -kort- uitleg over de gebruikte formule.\n\nEdit: Botsing met Hans60...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...