Ga naar inhoud

Hoelang bestanden bewaren?


Aanbevolen berichten

Allway Sync synchroniseert bestanden en bewaart gewijzigde en gedelete bestanden in _Sync... directory van de hoofdmap. Nu kun je deze x maal synchronisatie bewaren of een aantal dagen. Ik synchroniseer eens per veertien dagen. Heeft iemand ervaring en zegt dat moet je zo lang bewaren om geen risico\'s te nemen. Je kunt ook alles op een andere locatie opslaan. Voordeel is dat als je back-ups maakt niet alles maar steeds groter wordt. Want na iedere synchronisatie nemen de mappen natuurlijk toe.
Link naar reactie
synchronisatie = [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Synchronisatie[/url]\n\nDit betekend gewoon dat je met Allway Sync twee mappen gelijk maakt, ik gebruik het om een map op mijn thuis PC gelijk te maken aan mijn laptop om zodoende altijd de o/a de mail op beide PC gelijk te hebben en dat gebeurt elke dag want ik mail zowel met mij PC thuis als met mijn Laptop en dan is de uitgaande e-mails map dus niet gelijk op beide PC\'s, even Allway Sync draaien en de boel is weer gelijk.\n\nDit is overigens ook precies waar Allway Sync voor is bedoelt.\n\nWaar jij Allway Sync voor gebruikt is eigenlijk een backup maken en dat kan ook, het probleem alleen is dat als je uit een der beide mappen wat verwijdert het er na een synchronisatie weer op staat of je moet het verwijderen uit beide mappen.\n\nOm een backup te maken kun je beter backup software gebruiken, die van Windows 7 werkt wat dat betreft prima, je kunt of een hele schijf van Windows backuppen of gewoon één map het kan allemaal, maar er zijn ook backup programma\'s die nog meer kunnen en ook gratis zijn.\n\nEn over het bewaren, van de belasting moet je al je papieren(als je een bedrijf hebt) minimaal 5 jaar bewaren en dat is niet alleen voor de belastingdienst bedoeld maar ook voor de belastingbetaler die kan op die manier namelijk nakijken als hij en aanslag krijgt over een van die jaren of het wel klopt en in beroep gaan.\n\nDie 5 jaar zijn voor mij allang een standaard geworden hoewel de oudste mail in mijn mailprogramma Thunderbird(die elke week word gebackupt en dus ook dagelijks gesynchroniseerd ) van begin 2004 is.\n\nDe backup gaat overigens naar 2 externe schijven de ene keer op HD 1 en de andere keer op HD 2 voor het geval er iets mis gaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...