Ga naar inhoud

Hardeschijf "Klonen"


Aanbevolen berichten

Westland ligt vlak onder Den Haag aan de kust en Wierden volgens mij vlak bij Almelo. Hmmmmm 194 km volgens Google Maps. Da\'s best een heel eind om dat 4 keer te rijden. (Ik laat de pc altijd afgeven en ophalen, anders heb ik elke dag bezoek hier:-) )\n\nJe afvragen of zaken beter, sneller en gemakkelijker kunnen is niets verkeerds aan. Ik ben zelf ook zo iemand. Ik zoek vaak naar de simpelste oplossing voor een probleem, zonder er omheen te lopen. Soms is die er niet en dan moet het maar op de moeilijke manier.:-)\nIk lees van mensen die 4 dagen bezig zijn om een virus van een systeem te krijgen, terwijl ik zo\'n ding in een paar uur backup (de data dan) en opnieuw installeer. Weer een nieuw, fris systeem, is altijd sneller, dan een systeem wat 1 tot 3 jaar draait. \nNou moet ik zeggen dat W7 een heel stuk langer goed blijft draaien, dan Vista. Die laatste kan in een jaar soms zo vervuilen, dat het niet meer vooruit te branden is, vooral met 2Gb of minder geheugen. \n\nJa en register wijzigingen. Indien nodig doe ik het weleens, maar dat zijn meer die dingetjes waarvan ik zeker weet dat het goed gaat (upper/lower filter) en die dus van tevoren zijn getest of via google zijn na gelezen. \n\nEn ik begrijp wat je bedoeld. druk, weinig tijd en dan werkt dat computer ding ook nog niet mee. \nIk vermoed ook wel, dat je na een verse installatie, zeker weer tegen een aantal zaken aan loopt, die je al een keer hebt moeten oplossen, omdat je inderdaad niet altijd de simpelste dingen wil bereiken. Het oplossen blijft een uitdaging!:-)\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=i-guy;572792]Hoi,\n\nIk werk voor een computer bedrijfje. \nRegelmatig krijg ik computers van klanten mee naar huis om deze te\nherinstalleren. Ik moet van mijn baas een exacte kopie maken van de harde schijf \nals backup. Ik moet dit doen door de harderschijf uit te bouwen en aan mijn pc te hangen\nen vervolgens de completen inhoud van de C:\\ te kopieren naar een externe harderschijf.\n\nIk vind dit nogal lastig omdat niet alle (windows) bestanden te kopieren zijn (door een of\nandere beveiliging) Hij stopt dan met de foutmelding dat een bestand niet gekopieerd\nkan worden maar hij geeft niet aan welk bestand. Vervolgens gaat hij niet meer verder.[/QUOTE]\nOm te proberen: [url=http://www.pixelab.com/][U]XXCLone[/U][/url], maar voor een bedrijf is dat[I] geen[/I] freeware... \n\nLet op, het programma is geschreven voor Windows XP, en heeft als doel een exacte kopie van de systeempartitie te maken (of welke partitie dan ook) naar een partitie op elke aan de PC gekoppelde disk, ook via USB.\nDaarna ZOU het de XP \'kopie\' met een [I]aparte [/I]handeling (onder de tab \'Cool tools\') opstartbaar KUNNEN maken.\n\n[B]( [/B]Waarom zeg ik \'[I]zou[/I]\' en \'[I]kunnen[/I]\' er specifiek bij ? Omdat het geen Vista of Windows 7 partities opstartbaar kan maken, daar is het niet voor geschreven. Dat zou je eventueel kunnen doe door d.m.v. de herstelfunctie op de installatie DVD:\n\n[url=http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=244782]\"I actually use XXClone now to clone my Windows 7 drives. The cloned Windows 7 drives won\'t boot, but if you boot off of the Windows 7 install CD, you can use the repair function to repair the boot record on the cloned drive and then it works great. Cool\"[/url] [B])[/B]\n\nMaar dit gaat voorbij jouw wens, je wilt een partitie alleen overzetten, niet opstartbaar hebben, en ik denk dat dat zal lukken met XXClone onder een systeem als Vista of W 7.\n\nWel heb je als doel een hele partitie nodig. De oorspronkelijke data op die partitie gaat verloren. \nDe grootte van de doel-partitie mag kleiner zijn als de bron-partitie, zolang de bron-data er maar op past. Er wordt dus geen exacte kopie van de partitie gemaakt, er wordt onder Windows gekopieerd.\nVerder kan ik je vertellen dat het programma intuïtief is, erg gebruiksvriendelijk.\n\n\nNog een opmerking over \'de baas\' die verlangt dat ook de systeemmappen mee gekopieerd worden... Dat lijkt mij een kwestie van contract, om niet later een verwijt te krijgen dat er data gemist wordt. Gewoon alles inclusief, dan kan er nooit een probleem daar omtrent ontstaan. Weet jij wat een klant in de systeemmappen weet te zetten ? Of sterker nog: er in \'denkt\' te hebben gezet... ;)
Link naar reactie
Nu we toch bezig zijn, een tip uit PCM mei 2011, Easeus Todo Backup Home 2.0 freeware. Ziet er veelzijdig uit. Partities maar ook volledige kloon. En via Tools > Mount image kun je zelfs individuele bestandjes uit de image peuteren, als je dat wilt. Dat benadert denk ik aardig de betaalware zoals Ghost en Acronis.
Link naar reactie
[QUOTE]Nog een opmerking over \'de baas\' die verlangt dat ook de systeemmappen mee gekopieerd worden... Dat lijkt mij een kwestie van contract, om niet later een verwijt te krijgen dat er data gemist wordt.[/QUOTE]\r\nPrecies. Als de klant niet tevreden dan moet je alles ter beschikking hebben, want je kunt nooit weten. Dat is wel het kenmerk van een goed bedrijf dat de zaak volledig naar volle teberedenheid van de klant kan oplossen en herstellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...