Ga naar inhoud

Adobe acrobat. spelling 'rode lijn' verwijder


Aanbevolen berichten

De spellingscontrole van vandaag de dag is een goede uitvinding. Dit zorgt ervoor dat een geschreven tekst bij vele mensen netter geschreven wordt. Echter worden soms ook goed geschreven woorden met een rode lijn gearceerd. Neem bijvoorbeeld namen van mensen. Word kent het woord niet en arceert het. Zodra je de pagina print, dan zie je niets op de printpagina. Zet je echter de Word pagina om in een PDF bestand en je gaat dan printen, dan zie je wel die rode lijn eronder staan.\r\n\r\nHeeft iemand enig idee hoe ik dit bij een PDF print eruit kan halen? Ik ben al naar bestand>voorkeuren>spelling geweest. Heb daar: \'check spelling while typing\' uitgezet, maar dat helpt helaas niet.\r\n\r\nHoopt dat iemand de oplossing heeft.\r\n\r\nGroet,\r\n\r\nWear
Link naar reactie
Die rode lijntjes zijn geen onderdeel van het document, die worden pas weergegeven als je het in Word opent. Na het omzetten naar PDF weet Adobe Reader, of welk programma je daar ook voor gebruikt, niet eens dat die rode lijntjes er waren.\nAdober Reader heeft echter wel een [I]eigen[/I] spellingchecker - tenminste, als het een bewerkbaar PDF bestand is. Weet je zeker dat het niet je [I]PDF viewer[/I] is die dezelfde spelfouten aan het markeren is, als die Word eerder ook al aangaf? Die kun je namelijk ook gewoon uitschakelen.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties!\r\n\r\nIk kan op twee manieren een PDF maken. Via Save as>PDF of Printen en dan Adobe PDF aanvinken. Op beide manieren krijg ik de rode lijn te zien. Hetgeen dat ik apart vind aan die rode lijn, is dat ik bij alle rode woorden in het Word document zie, deze rode lijn niet in het PDF bestand zie, zoals het hoort. Echter, in het Word document heb ik ook een organogram gemaakt. De namen die voorkomen in het organogram worden wel met een rode lijn voorzien in PDF. Ik heb dit zelf ook nog nooit gezien en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.\r\n\r\nHeb overigens Word 2007.\r\n\r\nEdit:\r\n\r\nHeb het nu opgelost door bij Word aan te vinken dat die alle errors moet \'hiden\' van het betreffende document. Nu is het niet meer te zien in PDF. Toch apart dat ik alleen rode lijnen bij het organogram zag en verder nergens...
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;572641]Heb je al één van de suggesties geprobeerd?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDe suggestie die jij aangaf kan niet in een organogram. In geschreven tekst is dat geen probleem, maar deze rode lijn wordt niet weergegeven in een PDF. Alleen rode lijnen in een organogram blijf je zien in een PDF. Door hide all errors (of iets dergelijks) in Word aan te vinken, dan zie je het ook niet meer in PDF.\r\n\r\nIndien ik op het woord in een organogram op rechtermuis klik, dan kan ik deze niet hiden, veranderen etc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...