Ga naar inhoud

Hoe verbeter ik mijn wifi.De router is een Cisco EPC 3928 gevoed door Ziggo.De ontvangst in de externe delen is slecht.


Albeng

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf een Cisco EPC3925 (net iets anders serienummertje), maar ik weet dat de interface en mogelijkheden gelijkwaardig zijn. Wat je zou kunnen doen: -Ga naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/checklist/ en loop alle onderdelen na; - Download de app Wifi Analyzer en kijk welk kanaal het minst druk is. Stel dit kanaal als standaard in. Een andere checklist van Ziggo: 1. Werkt je modem goed? Dit controleer je gemakkelijk door met je laptop, tablet of smartphone naast je modem te gaan staan en een filmpje af te spelen. Lukt dit niet? Dan ligt dit waarschijnlijk aan je modem. Vaak helpt het om je modem opnieuw op te starten. Werkt dit niet? Doe dan een extra check via ziggo.nl/wifi. 2. Staat je modem goed? Voor een optimaal signaal moet het wifi modem zo vrij mogelijk staan. Zet je modem dus vooral niet in een afgesloten kast en ook niet in de buurt van stalen objecten, zoals een radiator, of achter elektronische apparaten. Hangt jouw modem in de meterkast? Zorg dan dat je het zo hoog mogelijk hangt. 3. Is één wifi punt voldoende? Door afstand kun je veel signaal verliezen. Hoe verder van het modem, hoe slechter het signaal. Dit komt doordat het signaal gedempt wordt door obstakels zoals betonnen muren. Een extra wifi punt is in dit geval vaak een goede oplossing. Kijk voor meer informatie op ziggo.nl/wifi-punt. 4. Wordt je wifi verbinding verstoord door andere apparaten? Er zijn meerdere apparaten die de wifi verbinding kunnen verstoren. Schakel apparaten als een babyfoon, video-bewakingssysteem of weerstation uit en check het wifi signaal dan eens. 5. Heb je last van wifi van de buren? Als er veel wifi signalen in de buurt zijn, die allemaal op hetzelfde wifi kanaal of frequentieband zitten, gaat dit vaak ten koste van de snelheid. Je kunt zelf je kanaal of frequentie aanpassen, dit scheelt vaak flink. Hoe je dat doet lees je op ziggo.nl/wifi. Iets wat algemeen werkt (dus ook voor andere providers): http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/wifi/wifi-verbeteren/
Link naar reactie
Hoewel het vreemd klinkt kan het te maken hebben met je huis. Tenminste, de muren. Er zijn huizen waarvan de muren blijkbaar een aparte structuur hebben. Daardoor heb ik al een keer een heel huis moeten voorzien van eerste klas wifi-repeaters. Een kostenplaatje van een paar honderd euro!! Er was geen enkele andere mogelijkheid. En ja, ik heb alles gereset, gecheckt enz. Nee, ze wilden absoluut geen kabels door het huis hebben lopen. Voor de meeste huizen is het voldoende de (wifi-)router (noem het alsjeblieft GEEN ruiter maar roeter) niet afgeschermd op een centraal punt in huis te hangen. Meestal is dat in het trappenhuis ter hoogte van de eerste etage. Om dat te testen sluit je 'm aan met een langere kwaliteitskabel, laat iemand de router op de juiste hoogte houden en check de overige ruimten met een wifi-checker zoals Jorrit al voorstelt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...