Ga naar inhoud

Macro


Aanbevolen berichten

Kun je in Word 2007 een macro maken bijvoorbeeld alt-m waar ik een stuk tekst selecteer en dan alt-m ontstaat een nieuwe map met die naam in Verkenner.\r\n\r\nIk selecteer verse groenten: de [COLOR=\"black\"][COLOR=\"black\"][COLOR=\"black\"]verse groenten [/COLOR][/COLOR][/COLOR]bestaan uit spruitjes en bonen\r\n\r\nen dan moet er een nieuwe map \'verse groenten\' gemaakt worden in e:\\test\\
Link naar reactie
Om Makro\'s te maken in Office Word (Ik heb 2010 dan) Doe het volgende:\n\nHet tabblad Ontwikkelaar weergeven\nHet tabblad Ontwikkelaar wordt niet standaard weergegeven, maar u kunt dit toevoegen aan het lint wanneer u het volgende wilt doen of gebruiken:\n\nHet tabblad Ontwikkelaar weergeven\n1.Klik op het tabblad Bestand.\n2.Klik onder Help op Opties.\n3.Klik op Lint aanpassen.\n4.Schakel onder Het lint aanpassen het selectievakje Ontwikkelaar in.\n Terug naar boven\n\n\nGevonden via Help in office met de tekst\"Macro\'s maken\"
Link naar reactie
Aaangezien dit misschien in alle documenten terecht komt (normal.dot) begin ik daar niet aan. Ik zou ook niet weten hoe dit te doen, want tekst selecteren zal gaan maar dan nieuwe map maken met de naam van de geselecteerde tekst op de locatie e:\\test\\ ??? Lijkt mij dat je behoorlijk kennis van zaken moet hebben om dat goed te doen.
Link naar reactie
Ik was in de veronderstelling dat je ook naar beneden zou scrollen op die Google site en dat je dan ook de programma\'s zou vinden die gewoon in Windows gebruikt kunnen worden, maar goed zo slim ben je dus niet vandaar hier nog even en link naar wat Macro software voor Windows. \n\n[url]http://www.computeridee.nl/workshops/automatiseer-windows-met-macros[/url]\n[url]http://www.tethyssolutions.com/product.htm[/url]\n[url]http://www.eagerplanet.com/nl/node/41[/url]\n[url]http://www.flashplayerpro.com/MacroRecorder/[/url]
Link naar reactie
Ik zou eerst de vraag nog maar eens lezen. Als het werkelijk zo eenvoudig was, had je het script hier al geplaatst. Het is slim dat ik daar zelf niet aan begin, want zonder een grondige kennis moet je daar niet eens aan beginnen, dat heb je ook kunnen lezen in de eerste link die je in het laatste bericht gaf. \r\n\r\n[QUOTE]Voor wat meer gecompliceerde zaken is deze recorder eigenlijk niet echt bruikbaar, tenzij u een programmeur op bijna professioneel niveau bent.[/QUOTE]\r\n\r\nLeg mij eens uit als je in Word zit en een tekst selecteert hoe dan de opdrachtregel moet zijn dat deze tekst de nieuwe mapnaam moet zijn die gemaakt wordt op de locatie e:/test/\r\n\r\nJij bent toch zo slim, regel dat dan even.
Link naar reactie
Je kunt een Macro niet iets laten maken wat niet bestaat, je kunt alleen een reeks muisklikken en toets aanslagen opslaan in een Macro, je zou met een van de programma\'s die ik opgaf in Windows7 een opgenomen Macro kunnen laten uitvoeren en dan de uitkomst met de windows7 macro laten opslaan in de aangewezen map.\n\nMaar ik denk dat het handmatig selecteren en plaatsen in een nieuw document van een stuk tekst en dan het nieuwe document opslaan in een nieuwe map op de E:/ makkelijker is en sneller gaat.\n\nOverigens is het slim zijn slimmer om eerst iets zelf uit te zoeken voordat je er aan begint.\nJe kunt jezelf ook het maken van Macro\'s aanleren door veel te lezen in help van Word en op het internet, en dan de juiste programma\'s daar voor aan te schaffen.
Link naar reactie
Ik wil helemaal geen tekst plaatsen in een nieuw document en dan dit opslaan in een nieuwe map. Ik wil een tekst selecteren in een document en dat stuk tekst moet de naam zijn van een nieuwe map die dan automatisch aangemaakt wordt in E:\\test\\ Dat is alles. Het lijkt simpel. Maar iemand die slim is weet dat dit niet zo is en begint er zelf niet aan alvorens mensen te vragen die daar verstand van hebben en het begrijpen. \r\n\r\n[QUOTE]Je kunt jezelf ook het maken van Macro\'s aanleren door veel te lezen in help van Word en op het internet, en dan de juiste programma\'s daar voor aan te schaffen. [/QUOTE]\r\nDan doe je dat en dan blijkt het niet mogelijk! Verder heb ik het nooit nodig, dus wat is dan het rendement? Nihil.
Link naar reactie
Om met het laatste te beginnen wat is het rendement van dit topic?\n\nEn wat jij wilt kan gewoon niet met een enkele macro, je zult minimaal een programmaatje moeten schrijven in C++ want zelf in visual basic is het een probleem omdat je vanuit twee verschillende omgevingen opdrachten wilt geven 1 in Word 2007 en 1 in Windows7, Word macro\'s worden uitgevoerd binnen Word en werken dus alleen binnen Word enz.\n\nEen macro is alleen een hulp bij vaak gebruikte taken die bestaan uit meerdere toetsaanslagen en muisklikken, al die toetsaanslagen en muisklikken kunnen dan met één sneltoets in een keer worden gedaan.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;572030]Ik wil er wel naar kijken, het lijkt me niet zo bijzonder moeilijk om dat in VBA te maken.\nDaar is geen C++ voor nodig omdat je in VBA zowel de Word als de Systeem objecten tot je beschikking hebt.[/QUOTE]\n\nJe hebt gelijk het hoeft niet persé in C++ maar ook dan is het geen macro meer maar een zelfstandig draaiend programma.
Link naar reactie
Ik heb een dircreator en daar zet je alle aan te maken teksten in en slaat het op als txt\r\ndus\r\nmd e:\\map1 test\r\nmd e:\\map2 jan\r\nmd e:\\map3 piet\r\netc. etc.\r\nen dan uitvoeren en de mappen staan op de juiste plaats\r\n\r\ndus dit kan, maar ik dacht in het verlengde daarvan, dat het wel gemakkelijk zou zijn, rechtstreeks vanuit een te selecteren tekst in Word de map aan te maken. Je hoeft dan namelijk helemaal geen bestand aan te maken en te bewerken. Maar als het te ingewikkeld is dan laat maar zitten. Het is ook maar een idee, maar leek mij wel een zinvolle toepassing die goed te gebruiken is. Ik begrijp ook niet dat je in Verkenner niet meerdere mappen in één scherm tegelijk kunt aanmaken. Dat iedere keer openen en weer sluiten dat gaat wel voor drie of vier bestanden/mappen maar bij dertig tot zestig is de lol er snel af.
Link naar reactie
De macro is kipsimpel als hij precies alleen dat moet doen wat je vroeg. Dus een map maken op de E:\\ schijf met als naam de geselecteerde tekst:\n\n[CODE]Sub MaakMap()\n MkDir \"E:\\\" & Selection\nEnd Sub[/CODE]Dat is alles.\nUiteraard kun je daar veel aan controles en foutafhandeling en zo bij verzinnen maar dit doet wat je vroeg en die macro zou je aan een toets in Word kunnen koppelen.
Link naar reactie
Toch nog een leuk rendement in dit topic. Het is gelukt en de praktijk zal uitwijzen of het een goede tool is om mee te werken. Ik heb hem aan het lint bovenin toegevoegd en hoef daar alleen op de knop te drukken. Bedankt Stroke33 voor het meedenken, maar probeer de volgende keer eens goed te lezen wat de bedoeling is. Ik ga geen zaken verzinnen en stel concrete vragen en wil graag oplossingen. Als je iets niet weet of begrijpt zeg dat dan gewoon. Voordat ik een vraag hier stel heb ik al uitgebreid gegoogled. Maar als ik zelf niet de kennis heb, dan roep ik die op een forum in. \r\n\r\nAchteraf kun je zien aan de reactie en oplossing van Edmoor dat je kennis van zaken moet hebben om adequaat de zaak aan te pakken. Ik neem je niets kwalijk hoor Stroke, maar dat is hetzelfde als bij Excel, daar begin ik ook niet aan, daar moet je echt kennis en praktijkervaring hebben om daar adviezen over te geven. Met die adviezen kan ik dan ook vaak niets, maar dan draaien die mensen vaak een werkblad in elkaar en dat werkt prima, precies zoals nu ook het geval is.\r\n\r\nBedankt beiden, er is weer hard gewerkt om het op te lossen. \'Kipsimpel\' zal ik nog even opzoeken.
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;571918]Is duidelijk. Die vent wacht sinds 2 oktober 2007 nog steeds op antwoord.\n[URL]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=42697[/URL][/QUOTE]\n\nDie vraag had ik nog niet eerder gezien maar het antwoord erop is, ja, dat kan.\nEn wel heel eenvoudig met [url=http://programmeren.wezz.info/programmeertalen/vbscript/]Visual Basic Script (VBScript)[/url].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...