Ga naar inhoud

software sneller verwijderen, waarmee?


Aanbevolen berichten

Als je op een partitie een groot aantal bestanden wilt verwijderen, dan kan dat even duren.\nVooral als het tientallen en méér GB\'s zijn, ben je een poos bezig, laat staan als het in de honderden gb\'s gaat lopen.\n\nOok al een grote usb stick kan even duren, snel formatteren gaat dan sneller.\nDie optie gebruik ik dan ook zoveel mogelijk, maar kan natuurlijk niet altijd, vooral als je een selectie moet verwijderen.\n\nEigenlijk al het een aantal bestanden op een partitie betreft, gaat het soms veel handiger als je de bestanden die moeten blijven bestaan even elders heen kopieert en dan die partitie formatteren en dan weer terug zetten.\nLigt uiteraard aan de grootte wat weg moet en de grootte van de te bewaren bestanden.\n\nIemand een tip om dat wat sneller weg te krijgen?
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;571873]Ben je alweer ongeduldig , dus gewoon een nog sneller systeem kopen.;):D[/QUOTE]\nZeker nooit veel bestanden te hoeven verwijderen?\nNou ik wel, wij schuiven nogal eens spellen (en meer) naar de andere computer, als het niets is kan het er weer af.\nDit is maar een voorbeeld.\nEnkele bestanden heb ik geen probleem mee, ligt aan de grootte natuurlijk.\nHeeft niet met geduld te maken, ik heb het over grote bestanden en dan ben je vele minuten bezig.\n\nAls ik bijv. een backup heb gemaakt van een 600 gb partitie, kan de oudere er weer af. Wat altijd heel lang gaat duren en dan heb ik het niet over 10 minuten.\nZo doe je het veilig, eerst een Backup maken en dan de oude verwijderen.\nIk doe ze steeds volledig, dus geen aanvullingen.\n\nWaarom dus weer zo\'n reactie.:D
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;571874]Ik herken me niet in dat het verwijderen van bestanden lang duurt. Is altijd veel sneller gebeurd dan kopieren.\n\nIk moet daar bij vertellen dat ik meestal de prullenbak passeer, dus via Shift+Delete.[/QUOTE]\n\nMet grote bestanden krijg ik altijd de melding dat het te groot is voor de prullenbak, aan gaat het toch al buitenom?;)
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;571879]Met grote bestanden krijg ik altijd de melding dat het te groot is voor de prullenbak, aan gaat het toch al buitenom?;)[/QUOTE]\r\n\r\nWaar maak jij je dan druk om, bij mij is het verwijderen van 100 GB of meer een fluitje van een cent en in enkele seconden gepiept select all en Shift+Delete en weg is het.;)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;571886]Waar maak jij je dan druk om, bij mij is het verwijderen van 100 GB of meer een fluitje van een cent en in enkele seconden gepiept select all en Shift+Delete en weg is het.;)[/QUOTE]\nGeen idee, ik doe dat altijd via verwijderen, fout aangeleerd misschien :D. (rechts klikken)
Link naar reactie
Je hebt ook een geheel foute denkwijze over het verwijderen en formatteren, bij verwijderen word er alleen 1 regeltje uit een file weggehaald die vooraan op de schijf staat net na het Masterbootrecord waarin de partitie tabel staat beschreven die bij het formatteren of herschikken van een partitie word herschreven, alle DATA blijft gewoon op de schijf staan zelfs na 4 X overschrijven zijn er nog delen van terug te vinden op de Harde schijf.\nOm een Harde schijf werkelijk schoon te maken zul je deze moeten de-Gaussen (demagnetiseren) met een zeer krachtig magnetisch veld.\n\nDus 200GB word niet verwijdert alleen de locatie regel word uit een file verwijdert.\n2 TB schijf word niet leeg gemaakt maar er word een regel uit het MBR verwijdert/aangepast dat is alles wat er gebeurt dus is het verwijderen eigenlijk zeer snel, en formatteren kan snel en volledig wat ook enkel betekend dat er of alleen de eerste regel word aangepast of dat alle regels worden aangepast.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;571961]Om een Harde schijf werkelijk schoon te maken zul je deze moeten de-Gaussen (demagnetiseren) met een zeer krachtig magnetisch veld.[/QUOTE]\r\nJe bedoelt vernietigen ;) Harde schijf is daarna niet meer bruikbaar.\r\nAls je alleen bewijslast wilt verwijderen, dan is een paar keer overschrijven met willekeurige nullen en enen ook voldoende. Daar is software voor. Schijf is daarna nog wel gewoon bruikbaar.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;571970]Je bedoelt vernietigen ;) Harde schijf is daarna niet meer bruikbaar.\nAls je alleen bewijslast wilt verwijderen, dan is een paar keer overschrijven met willekeurige nullen en enen ook voldoende. Daar is software voor. Schijf is daarna nog wel gewoon bruikbaar.[/QUOTE]\n\nDat is wat ik bedoel, met het volledig verwijderen van data;)\n\nHet compleet verwijderen van software om daarna de schijf nog te kunnen gebruiken kan o/a met [URL=\"http://www.active-eraser.com\"]active-eraser[/URL] of [URL=\"http://eraser.heidi.ie/\"]Eraser[/URL] of [URL=\"http://prdownloads.sourceforge.net/dban/dban-1.0.7_i386.iso?download\"]DBAN[/URL] (Darik\'s Boot and Nuke):rolleyes:\n\nMaar het ging mij eigenlijk meer om aan te geven dat data en software niet weg zijn na het legen van de prullenbak of een formattering dat de data met programma\'s daarna altijd nog grotendeels tevoorschijn zin te halen met programma\'s als [URL=\"http://www.recuva.com\"]Recuva[/URL]\nVan alle programma\'s staan overigens volledige instructies op het internet.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE] .... dat data en software niet weg zijn na het legen van de prullenbak ....[/QUOTE]\r\nKijk hier eens naar : [B]“Ensure the complete destruction of any type of file”[/B]\r\n\r\n[B]Zilla Data Nuker[/B] - [url]http://zilla-data-nuker.en.softonic.com/[/url]\r\n\r\nWerkt hier ook in Win7.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;571961].........Dus 200GB word niet verwijdert alleen de locatie regel word uit een file verwijdert.\n2 TB schijf word niet leeg gemaakt maar er word een regel uit het MBR verwijdert/aangepast dat is alles wat er gebeurt dus is het verwijderen eigenlijk zeer snel, en formatteren kan snel en volledig wat ook enkel betekend dat er of alleen de eerste regel word aangepast of dat alle regels worden aangepast.[/QUOTE]OK ik snap dat verschil wel, maar als ik van een schijf honderd gb moet verwijderen, via rechts klikken - verwijderen, waarom duurt dat dan zo vreselijk lang, niet een paar minuten. (Shift-Delete gaat inderdaad beduidend sneller)\nDat snap ik dan niet als er alleen een begin stukje wordt weggehaald.\n\nIs natuurlijk wel bekend dat bij gewoon verwijderen en formatteren de boel nog terug te halen is.\nAls het echt onbruikbaar moet zijn gebruik je een moker.\nAnders een flink aantal keren overschrijven, ben je wel een dag of méér mee zoet.\n\nWat ik dan eigenlijk niet snap: als je iets kwijt bent krijg je gelijk de Alarm melding om niets meer met die bewuste schijf etc. te gaan doen, want dan wordt het oude bestand overschreven en is het niet meer terug te vinden.\nEen bestand bestaat uit nullen en 1nen.\nDan zou je zeggen als je hem 1x overschrijft, het genoeg moet zijn. (ik weet dat het niet zo is, dat het nog terug te zien is)\n\nDus zou je zeggen dat je er beter daadwerkelijk nutteloze bestanden kunt opzetten, dan heb je gelijk een nutteloos beeld i.p.v. een leeg lijkend scherm, wat niet leeg is?.\nZou er geen programma zijn welke er grote - nutteloze - bestanden op kan zetten, gaat toch sneller?
Link naar reactie
Uren ? :confused: Om hoeveel bestanden gaat het dan ? \r\nLijkt er op dat er een programma actief is wat de \'lege ruimte\' die overblijft na het verwijderen overschrijft... ?\r\nProbeer eens zo\'n bestand na verwijdering terug te halen met een programma als Recuva, of PC Inspector File Recovery ? Is het er dan weer ?\r\n\r\nMijn ervaring (XP) is dat een groot bestand in een scheet verwijderd is (toch niemand die weet hoe lang die bij mij duren :p ) maar dat het alleen iets langer duurt als het om vele kleine bestanden gaat.
Link naar reactie
Mijn ervaring is, dat het verwijderen via de rechtsklik, vanaf de C: schijf inderdaad een vloek en zucht is. Als ik echter een map met bestanden (bijv 60GB) op die manier vanaf een externe usb schijf verwijder ga ik er niet op wachten maar 3 tot 10 minuten is geen uitzondering.\nVolgens mij heeft dat dan iets te maken met het verplaatsen naar de prullenbak, terwijl er op de externe schijf ook een (normaal onzichtbaar) systeem bestand in een systeem map wordt aangemaakt, omdat, als je het terug zet uit prullenbak, het bestand kennelijk vanuit die systeemmap (op de externe schijf) terug gezet wordt (op de externe schijf).\nDit is maar een theorie van mij. Ik ga dit niet uittesten, maar het volgende merk ik wel:\n\nIk verwijder 10GB van een externe usb schijf.\nDit wordt dan zichtbaar in de prullenbak op de pc.\nVervolgens koppel ik de usb hd af.\nEen paar dagen later mik ik de prullenbak leeg, zonder dat de usb schijf is aangekoppeld.\nEnkele dagen later sluit ik de usb schijf weer aan en die gaat onmiddellijk staan ratelen als een gek. Defragmentatie en indexeren is uitgeschakeld op die schijven dus dat kan het niet zijn.\nMijn theorie is dat, omdat dan \"gezien\" wordt dat het bestand van 10GB uit de prullenbak verdwenen is, het ook uit de systeemmap verwijderd wordt.\n\nMaar let op, dit is slechts een theorie, die niet onderzocht is, niet op gegoogeld, maar door het uitsluiten van andere mogelijkheden voor het \"geratel\" van zo\'n schijf in me op kwam.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...