Ga naar inhoud

Ruzie met werkgeheugen.


Aanbevolen berichten

Ik gebruik al enige tijd het editings programma Sony vegas pro 9. \r\nNu opeens wil hij niet meer renderen omdat het programma zelf te veel werkgeheugen in beslag neemt. Als ik dan kijk bij taakbeheer -> processen. Zie ik dat het programma tussen de 100.000 en de 110.000 kb schommelt het is dus een erg groot programma. En er staan heel veel dingen waarvan ik denk dat ze helemaal niet in gebruik zijn. Nou vroeg ik me af als ik de niet nodige dingen afsluit via processen of dat enig effect heeft op het werkgeheugen?\r\nZo niet... wat kan ik nog meer doen om mijn werkgeheugen te vergroten?\r\n\r\n\r\nHet render probleem heeft overigens niks te maken met mijn schijf grote ik heb 2 schijfen waarvan 1 33% in beslag is en de ander 7% dus daar ligt het niet aan.\r\nIk hoop dat iemand een oplossing weet. Want ik zit hier al een aardig tijdje mee. En zonder dit programma kan ik niet verder met mijn video\'s.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;571333]indien er nog plaats is[/QUOTE]\r\n\r\nOok als er geen plaats is, is bijplaatsen wellicht verstanding. Dan moet gewoon het oude reepje ram eruit.\r\n\r\nOverigens vind ik 100 MB ramgebruik voor een videobewerkingsprogramma niet echt spectaculair. Het klinkt dan ook meer als een chronisch tekort aan werkgeheugen, waarbij het vergroten ervan de enige oplossing is.\r\n\r\nHet afsluiten van onnodige processen helpt altijd wel wat, maar het is de vraag of het genoeg is.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;571334]Ook als er geen plaats is, is bijplaatsen wellicht verstanding. Dan moet gewoon het oude reepje ram eruit.\r\n\r\nOverigens vind ik 100 MB ramgebruik voor een videobewerkingsprogramma niet echt spectaculair. Het klinkt dan ook meer als een chronisch tekort aan werkgeheugen, waarbij het vergroten ervan de enige oplossing is.\r\n\r\nHet afsluiten van onnodige processen helpt altijd wel wat, maar het is de vraag of het genoeg is.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIn vergelijken tot andere programma\'s is het wel 3 dubbel zoveel. En aangezien ik met vrij veel effecten werk op SV is het opeens niet meer mogelijk zulke video\'s te renderen. Ik hoorde dus dat het te maken heeft met mijn werkgeheugen en net met de hoeveelheid geheugen die ik nog vrij heb, Toen wist ik nog niet dat dat 2 hele verschillende dingen zijn.\r\n\r\nIk denk dat ik dan toch maar meer werkgeheugen ga toevoegen. Aangezien ik niet denk dat een paar programma\'s niet te laten lopen echt gaat helpen.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;571340]En er moet ruimte op je harddisc over zijn , die kun je niet tot de limiet gebruiken,\r\nminimaal 10 % schijfruimte zal er altijd over moeten blijven[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIk heb nog genoeg schijfruimte over. Ik heb al een dubbele schijf. En zoals vermeld is de ene 33% bezet en de ander nog maar 7% dus ik denk niet dat dat het probleem is.\r\n\r\nIs het anders niet handiger om er een video kaart bij te doen? gezien het hier om video render problemen gaat?
Link naar reactie
[QUOTE=Hellhound28;571343]Is het anders niet handiger om er een video kaart bij te doen? [/QUOTE]De processor doet het volledige renderwerk. De videokaart wordt alleen gebruikt tijdens het bewerken, om effecten te laten zien zonder ze eerst te renderen.\r\n\r\n[QUOTE=stroke33]Kijk met 2 GB geheugen een video renderen is sowieso vragen om problemen[/QUOTE]\r\nHangt af van besturingssysteem en of je SD of HD video bewerkt. Combinatie XP met SD video is 2 GB werkgeheugen meer dan genoeg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...