Ga naar inhoud

Externe HD terugvinden, indien gestolen,...


Aanbevolen berichten

Dag CID\'ers\r\n\r\nBest lang geleden, hier.\r\n\r\nOm onmiddellijk met de deur in huis te vallen:\r\n[B]Weet iemand software om een externe HD terug te kunnen vinden, indien hij zou gestolen zijn?[/B]\r\n\r\nEigenlijk hetzelfde principe zoals software voor je laptop. Nu zou ik zoiets willen wat op die externe HD draait, en zodra deze HD wordt aangesloten op een PC: een bericht te laten sturen naar een bepaald e-mailadres.\r\n\r\nOmdat deze HD op verschillende, niet zomaar achter te halen ip\'s wordt gebruikt (op een school) zou ik altijd een e-mailmelding krijgen, dat is niet erg.\r\n\r\n[I]PS: De HD zal sowieso met een softwarematig wachtwoord beveilligd worden, deze \'terugvind-software\' moet natuurlijk op de achtergrond draaien![/I]\r\n\r\nIk reken op jullie,\r\nSwisi ;)
Link naar reactie
Ik heb nog nooit van software gehoord die gestolen schijven zou kunnen laten traceren of die zelf een verbinding maakt met internet om zeg maar \"Call Home\".(mp)\r\nIk kan je evenwel wel een idee aan de hand doe om te voorkomen dat deze gestolen word.:@Heel simpel bouw de harde schijf in in je Tas of Koffer zodat deze één word met je Tas of Koffer, een soort zak met een klep en slot (Tas)of een bakje met een klep en slot erop(Koffer) je kunt dan vanuit je Tas of Koffer de USB en eventuele voedingskabel zo met wand contactdoos en PC waar je op dat moment bent verbinden als je klaar bent afkoppelen en kabels in de tas(je kunt nog verder gaan en de Tas of Koffer verbinden met een set handboeien aan jezelf) maar dat vind ik persoonlijk wat te ver gaan!:D;)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;570963]Ik heb nog nooit van software gehoord die gestolen schijven zou kunnen laten traceren...[/QUOTE]\r\nIk ook niet. Reden daarvoor is denk ik dat software op een schijf nooit automatisch wordt uitgevoerd bij aansluiten. Daarvoor is altijd toestemming vereist en als die niet wordt verleend gaat het hele feest niet door. Daarnaast heb je te maken met verschillende besturingssystemen waarvoor verschillende software gemaakt zou moeten worden.\r\n\r\nAls je de schijf vaak op (openbare) plaatsen gebruikt en gelegenheidsdiefstal wilt voorkomen, dan kun je je schijf ook gewoon vastleggen met een Kensington-kabel (de meeste schijven uit het duurdere segment hebben daar een gat voor), [url]http://eu.kensington.com/kensington/nl/nl/sel/334/laptopsloten.aspx[/url].\r\n\r\nVerder kun je met TrueCrypt ([url]http://www.truecrypt.org/[/url]) een hele harde schijf versleutelen, maar dan heb je natuurlijk niet meer de mogelijkheid om de software mee te nemen op diezelfde schijf. Is dus meer geschikt als je de schijf alleen op je eigen computer gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...