Ga naar inhoud

software terugvinden


Aanbevolen berichten

Ik heb heel vaak dat ik software kwijtraak:$ Het staat er wel, maar ik weet niet meer waar het voor is omdat het niet herkenbaar is in de naam of het \'verdwijnt\' dieper de computer in. Vaak kom ik dan in mappen terecht, niet op het programma zelf waardoor ik het kan gebruiken. Weet iemand een foefje waardoor ik de software kan terugvinden? Vroeger had ik overal snelkoppelingen voor, maar daar wordt die pc steeds slomer van.. :(
Link naar reactie
[QUOTE]Vroeger had ik overal snelkoppelingen voor, maar daar wordt die pc steeds slomer van.[/QUOTE]\r\n\r\nZou niet weten waarom een pc daar slomer van wordt. Een snelkoppeling is niets anders dan een verwijzing in dit geval de toepassing. Software kun je vinden onder > Configuratie < Software. Daar kun je software verwijderen. \r\n\r\nNormaal gesproken komt de software van geïnstalleerde programma\'s in de map > Program Files te staan. Echter daar moet je niets verwijderen. Altijd via > Configuratie > Software verwijderen of via de uninstall van het programma zelf.
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;570570]Zou niet weten waarom een pc daar slomer van wordt. Een snelkoppeling is niets anders dan een verwijzing in dit geval de toepassing. Software kun je vinden onder > Configuratie < Software. Daar kun je software verwijderen. \r\n\r\nNormaal gesproken komt de software van geïnstalleerde programma\'s in de map > Program Files te staan. Echter daar moet je niets verwijderen. Altijd via > Configuratie > Software verwijderen of via de uninstall van het programma zelf.[/QUOTE]\r\n\r\nIk wil die software helemaal niet verwijderen! Ik wil het makkelijk terug kunnen vinden!! Ik wil het juist gebruiken! :-|
Link naar reactie
Kan mij niet schelen wat je er mee wilt! Ik geef aan waar je het kan vinden. Geef maar eens eerst aan wat jij met \'software\' bedoelt. Blijkbaar heb jij een andere interpretatie dan de gangbare.\r\n\r\nIn de afzonderlijke mappen van programma\'s die onder Program Files staan heb je niets te zoeken! Als je daar gaat lopen prutsen dan werken programma\'s niet meer en blijf je met een hoop rotzooi en ellende zitten.
Link naar reactie
Programma\'s die je installeert (software dus) kan je altijd opstarten via het bekende menu links onder en daar te kiezen voor \"alle programma\'s. \nDe locatie is normaal de map \"Program Files\" bij XP.\nMaak gewoon snelkoppelingen aan voor de meest gebruikte programma\'s. Daar wordt je pc niet trager van. \nWel van het installeren van veel programma\'s die mee opstarten en geheugen gebruiken en processen starten.\n\nNiek
Link naar reactie
@dutch-online: De programma\'s stonden er al, maar door herinstallatie zitten ze niet meer waar ze zaten. Ik heb dat niet zelf gedaan.@Niekie30: Hoe maak ik die snelkoppelingen dan?@De Hulk: Ik heb wel in de mappen van Program Files gezeten, maar niks veranderd. Wat ik onder software versta zijn gedownloade programma\'s zoals CCleaner en converteerprogramma\'s. Vroeger kon ik ergens op klikken en dan ging dat programma werken en nu niet meer! :-@
Link naar reactie
Heb je dan een andere pc/besturingssysteem met een andere locatie van Program Files. Welk station C: D: of anders? Als een snelkoppeling niet werkt kun je de locatie laten opzoeken of zelf de locatie veranderen. > Rechtermuisknop > Eigenschappen > Doel > Beginnen in en daar kun je wijzigingen aanbrengen.\r\n\r\nDie uitvoerbare bestanden staan in de map van bijvoorbeeld > C:\\Program Files\\CCleaner en dan staat er Toepassing bij (type). Snelkoppeling maak je vaak vanuit > Start > Zoek het programma op > CCleaner (logo) en dan rechtermuisknop > Kopiëren naar Bureaublad > Snelkoppeling maken op bureaublad > Ja en dan kun je daarmee doen wat je wilt en ook verplaatsen etc.
Link naar reactie
Nee dat \"mannetje\" heeft een nieuwe Windows naast de oude gezet.\r\nJe zal de programma\'s opnieuw moeten installeren.\r\nZe staan nu in de map \"Windows.old en dan Program Files\" op je c: schijf. En START ZE DAAR VANAF NIET OP, want dan heb je echt grote kans op een mega probleem.\r\nJe kan ze er ook niet uit kopieren naar je huidige map program Files in C:/Windows, want ze zijn verweven met je oude Windows.\r\nInstalleer ze dus OPNIEUW vanaf een cd of vanaf een download.\r\nEn gooi op termijn die Windows.old map weg.\r\n\r\nNa de installatie van een programma vindt je dat terug onder START. Klik met rechts op de naam van het programma en sleep het naar het bureaublad. Daar laat je het los en kies voor \"Hier kopieren\" \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
De Hulk en Niekie30 zeggen voor mijn gevoel 2 verschillende dingen. :-@! Ik neig naar Niekie30. Lijkt me logischer, hoewel ik wel mijn oude foto\'s, muziek en scans (zelfs met pictogrammen nu!) kan openen. En gisteren heb ik een video-converter gedownload; die kan ik helemaal niet meer terugvinden want dat vakje met \'programma\'s\' vanaf \'start\' is nu heel smal. Vroeger bedekte dat het hele bureaublad en er was altijd plek voor een nieuw programma. Nu past niks meer daar. Kan ik \'programma\'s\' groter maken? Sorry dat ik zo dom klink, maar het is de eerste keer dat er zulke ernstige dingen aan de hand waren met mijn computer; ik ben maar een leek. :? Wanneer ik iets download en ik kan het niet terugvinden, dan heeft het nog geen zin, nietwaar?\n\nOeps! :? Installatie was nog niet klaar... Daarom stond hij (dvd-converter) niet in programma\'s! Moet idd alles weer opnieuw installeren. De originele XP- cd-rom is er gewoon weer in gegaan, dus waarschijnlijk is het ernaast geïnstalleerd.
Link naar reactie
In een ander topic heeft TS eerder vragen gesteld over een vastlopende pc. Toen is er een \"mannetje\" langs geweest die keurig Windows er opnieuw opgezet heeft, met behoud van alle persoonlijke documenten. \r\nNou lukt je dat alleen op een behoorlijk lange avond, om dat netjes te doen, inclusief drivers en updates, dus ik gok dat hij een nieuwe Windows erop heeft gezet met behoud van de oude (waar je dus niets meer aan hebt) Voordeel van zo\'n dual installatie is, dat je persoonlijke bestanden allemaal netjes volautomatisch worden overgezet naar de tweede (nieuwe) Windows.\r\nNadeel is dat je behoorlijk wat schijfruimte kwijt bent aan een in principe verder waardeloze map Windows.old.\r\n\r\nAlleen \"mannetjes\" die snel resultaat willen hebben, grijpen naar deze manier, om eem pc \"op te knappen\" \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;570605]De Hulk en Niekie30 zeggen voor mijn gevoel 2 verschillende dingen. :-@! Ik neig naar Niekie30. Lijkt me logischer, hoewel ik wel mijn oude foto\'s, muziek en scans (zelfs met pictogrammen nu!) kan openen. En gisteren heb ik een video-converter gedownload; die kan ik helemaal niet meer terugvinden want dat vakje met \'programma\'s\' vanaf \'start\' is nu heel smal. Vroeger bedekte dat het hele bureaublad en er was altijd plek voor een nieuw programma. Nu past niks meer daar. Kan ik \'programma\'s\' groter maken? Sorry dat ik zo dom klink, maar het is de eerste keer dat er zulke ernstige dingen aan de hand waren met mijn computer; ik ben maar een leek. :? Wanneer ik iets download en ik kan het niet terugvinden, dan heeft het nog geen zin, nietwaar?[/QUOTE]\r\n\r\nZie mijn vorige verhaal. (mbt oude foto\'s muziek etc dus persoonlijke bestanden)\r\nOver je start menu:\r\nKlik met rechts op de balk onderin en kies \"eigenschappen\" Daarna wordt het voor mij gokken, ik gebruik al langer XP niet, maar zoek naar de optie \"Klassiek Windows menu\" Daar zal een vinkje voor staan en dat moet er 1 hoger of lager staan. Het is allemaal in het nederlands dus zoek in dat menu. Onthou wat je aanvinkt en kijk of het gewenste resultaat verschijnt.\r\n\r\nStandaard, vindt je downloads terug in de map \"Downloads\" die normaal een map is in je map \"Mijn Documenten\". \r\n\r\nKlik anders op \"zoeken\"en tik de naam of een deel van de naam van het gezochte programma en laat Windows het werk doen. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Het beste voor jou is om rocketdock te installeren, dit is een soort balk (Apple gebruikers kennen een soort gelijke balk)\n\nHier kan je al je software snelkoppelingen in plaatsen en de rocket dock balk blijft op je desktop staan. Zodat je makkelijk je geinstalleerde software terug kan vinden met 1 druk op de knop in rocketdock.\n\nRocketdocks laatste versie vind je [URL=\"http://rocketdock.com/download\"][U]hier[/U][/URL]
Link naar reactie
Ja, jongens ik zei toch dat dat programma niet helemaal klaar was met de installatie? Ik had alleen op \'downloaden\' geklikt, en toen stond hij in de map \'downloads\'. Toen ik het daar aanklikte, ging de installatie verder! :mrgreen: En dat was ook meteen de reden dat ik het niet kon vinden: het was nog niet geïnstalleerd! 8-|
Link naar reactie
oke doe ik ook nog maar even een open deur. als je software downloadt kan je kiezen voor opslaan of uitvoeren. kies je voor opslaan dan wordt het bestand ergens opgeslagen in een van te voren ingestelde map. bv downloads wat dutch al genoemd heeft. kies je voor uitvoeren dan wordt het programma na het downloaden gelijk geïnstalleerd.\nhet programma is altijd terug te vinden in je startmenu. het blad wat hierbij openklapt groeit mee met het aantal programma\'s wat je installeert.\nop al die icoontjes kan je rechtsklikken en kopiëren naar het bureaublad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...