Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2011 Delen Geplaatst: 4 maart 2011 Ik heb op de laptop een heel handige toese voor het € teken, maar sinds een poosje doet die toets het niet meer. Het kan nog wel via ctrl+alt+5, maar dat is nogal omslachtig.\r\nDe toestenbord instelling staat al op Verenigde staten. Weet iemand een oplossing? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2011 Ik heb ook weer iets geleerd. Ik wist niet dat je de € teken met ctrl +alt +5 kon krijgen. Ik gebruikte hiervoor altijd de [b]alt gr[/b] toets. Het scheelt maar een toets die je minder in hoef te drukken. Let er wel op dat je de niet de gewone alt toets gebruikt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2011 Komt er helemaal niets tevoorschijn als je de [Alt-Gr] toets samen met de 5 indrukt? Of komt er een ander teken tevoorschijn.\n\nIk heb nl het idee dat er meerdere toetsenbordindelingen geinstalleerd zijn, en dat nu een \"[I]verkeerd[/I]\" toetsenbord geselecteerd is.\n\nHet beste kun je alle \"[I]verkeerde[/I]\" toetsenborden uit de configuratie verwijderen. Hiervoor ga je naar je configuratiescherm toe middels: \"[I][B]Start\\configuratiescherm[/B][/I]\", of je opent je verkenner en toetst in de adresbalk het volgende in: \"[I][B]Configuratiescherm\\Alle Configuratiescherm-onderdelen[/B][/I]\"\n\nAls je configuratiescherm in klassieke weergave staat kies je voor \"[I][B]Land en taal[/B][/I]\", maar staat \'ie in categorie weergave dan kies je voor \"[I][B]Klok, taal en regio[/B][/I]\" en vervolgens voor \"[I][B]Land en taal[/B][/I]\".\n\nKies nu het tabblad \"[I][B]Toetsenbord en talen[/B][/I]\" en klik op de knop \"[I][B]Toetsenborden wijzigen[/B][/I]\" en zorg dat de indeling \"[I][B]NL[/B][/I]\" met toetsenbordindeling \"[I][B]Verenigde Staten (internationaal)[/B][/I]\" ingesteld staat.\n\nAlle overige indelingen kun je zonder meer verwijderen. Hierna alleen de keuzes nog bevestigen door de schermen af te sluiten met de \"[I][B]OK[/B][/I]\" knoppen.\n\nHierna is de taalbalk uit je taakbalk verdwenen en staat het juiste toetsenbord weer ingesteld, en zal waarschijnlijk je \"[B]€[/B]\" toets het weer doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2011 En gewoon de rechter ALT en de 5? zo werkte het altijd. \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 [QUOTE=Niekie30;564024]En gewoon de rechter ALT en de 5? zo werkte het altijd. \n\nNiek[/QUOTE]\nRechter ALT = ALT-GR Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 ALT+0128 (Cijfers op numeriek toetsenbordje) werkt ook altijd.\nIs op een laptop uiteraard niet echt handig en ook geen antwoord op de vraag van de TS. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2011 Allemaal bedankt voor het meedenken, maar het probleem is juist dat de directe € toets het niet doet.\r\nAlle combinaties van toetsen, die jullie aandragen werken allemaal prima. Maar ik wil graag dat de € toets het weer doet. Ik merk nu ook dat de $ toets, die er vlak bij zit, het ook niet meer doet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2011 Oke je had er echt een aparte toets voor. Die instellingen (met driver programma) zullen komen van de fabrikant van de Laptop. Ga dus naar de site van de fabrikant en zoek naar software en drivers voor jou laptop. \r\nZoek een bestand met een naam die iets met \"touch\" of gewoon toetsenbord. Download dat en installeer het even opnieuw.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen