Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Omdat ik problemen had met de interne dvdspeler heb ik een externe speler gekocht, maar de problemen zijn hetzelfde gebleven.\r\nHet apparaat wordt herkend, maar als ik iets wil afspelen krijg ik de melding \"Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item\"\r\nIk ben echter administrator en de enige gebruiker.\r\nHet os is Windows 7.\r\n\r\nWat ik al geprobeerd heb:\r\n- Op Windows Mediaplayer en Windows Mediacentrum na heb ik de overige mediaplayers (ArcSoft en PowerCinema) gede-installeerd. \r\n- Via apparaatbeheer heb ik het apparaat in- en uitgeschakeld; eveneens: verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.\r\n-Er is geen betere of nieuwere firmware dan de al geInstalleerde (volgens de meldingen).\r\n-De fabrikant wil het apparaat wel nakijken, maar dat betekent de computer een aantal weken kwijt en, nog veel erger, een complete herinstallatie van Windows en de rest. (Brrrr)\r\n- Als ik niet via Computer-Schijfstation werk, kan ik, soms wel, soms niet, de dvd afspelen, maar dan alleen met Windows MediaSpeler. PowerCinema en ArcSoft vertikken het volkomen. ArcSoft komt wel met de opmerking dat de schijf ongeldig is, maar PowerCinema zwijgt in alle talen.\r\nDe interne speler heet: HL-DT-STY- DVDRAM GSA TSON SCSI;\r\nDe externe speler is Samsung SE S224.\r\n\r\nAls ik de foutmelding google, krijg ik slechts enkele heel oude links die me niet verder helpen.\r\nIk heb ook geprobeerd in dit forum te zoeken, maar dat is me niet gelukt. Vandaar deze verse vraag. \r\nHopelijk is er iemand met een lumineus idee? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Dit is geen antwoord, maar een aanvulling op mijn vraag. Ik heb nu beter gegoogled, want er zijn wél veel hits op google voor deze melding, al heb ik er geen aangetroffen die handelt om een dvd/cdspeler.\r\nDe melding blijkt vaak veroorzaakt te worden door malware; dat maakt deze kwestie een stuk minder eenvoudig. Ik heb dus wel veel hits, maar géén oplossing gevonden trouwens. Ik blijf dus toch hopen, maar iets minder opgewekt dan voorheen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 rare vraag, maar sluit je het ding ook aan met de dubbele usb cable? \nVan Erik leerde ik dat zo\'n ding een \"y cable\" noemt.\nBij mij deed de externe dvd speler het ook niet op het netbook (ook niet met y cable) \nHet ding deed het wel op bijna elke andere pc/laptop\nTot ik de 2 stekkertjes verwisselde in de usb poorten. Toen kreeg het ding kennelijk ineens wel genoeg spanning.\nTest hem dus even uit op een andere pc ook.\n\nMocht dit niet helpen: Zoek eens op upper en lower filters op google. Soms moet je die (in Vista) uit het register verwijderen, om de dvd speler weer te zien.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Dutch inline: De Esetscan is zojuist voltooid. Er is geen bedreiging gevonden. Ik doe regelmatig Antimalwarebytes-scans. Kan het soort melding dat ik heb echt alleen maar veroorzaakt worden door malware?\r\n\r\nNiekie: mijn probleem is van andere aard. Ik heb een externe speler/brander met een lichtnetvoeding + adapter en het apparaat op zich werkt wel. Het is alleen niet te benaderen en bepaalde software vertikt het. Het apparaat wordt wel herkend. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 [QUOTE=Pieters;563872]Dutch inline: De Esetscan is zojuist voltooid. Er is geen bedreiging gevonden. Ik doe regelmatig Antimalwarebytes-scans. Kan het soort melding dat ik heb echt alleen maar veroorzaakt worden door malware?\r\n\r\nNiekie: mijn probleem is van andere aard. Ik heb een externe speler/brander met een lichtnetvoeding + adapter en het apparaat op zich werkt wel. Het is alleen niet te benaderen en bepaalde software vertikt het. Het apparaat wordt wel herkend.[/QUOTE]\r\n\r\nHet apparaat wordt wel herkend, bedoel je hiermee dat deze wel in deze computer staat bij de rest van de schijven? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Inderdaad, staat er bij. Maar ik \'kan\' er dus niets mee. \nAls ik zeg: \"Afspelen\" dan krijg ik de melding dat er geen toegang is tot het opgegeven apparaat (enz.). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Het is inmiddels zo dat ik , net als bij de interne speler, een dvd niet meer kan afspelen op de computer. \r\nMet mijn actie van een nieuwe externe dvd-speler aanschaffen, denkende dat het probleem in de interne speler zat, ben ik dus niets opgeschoten.\r\nEr zijn dieperliggende oorzaken. Of die opgelost worden, weet ik niet, maar misschien heeft iemand iets aan mijn bevindingen; iemand die denkt als ik: als ik een nieuwe dvd/cd-speler koop, zijn de problemen voorbij. \r\nJammer jammer: de oorzaak kan iets heel anders zijn, en het loont de moeite om dat uit te zoeken. Ik heb trouwens heel veel geprobeerd vóór ik overging tot aanschaf van een nieuw apparaat, maar klaarblijkelijk niet genoeg . Ik voel me net Faust: Hier bin ich jetz, ich armer Tor: und bin so klug als wie zuvor. (Het duits klopt vast van geen kanten, maar de bedoeling is wel duidelijk: ik ben geen steek opgeschoten met al mijn gezwoeg en het aanschaffen van iets nieuws.) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 [QUOTE=Pieters;563872]Niekie: mijn probleem is van andere aard. Ik heb een externe speler/brander met een lichtnetvoeding + adapter en het apparaat op zich werkt wel. Het is alleen niet te benaderen en bepaalde software vertikt het. Het apparaat wordt wel herkend.[/QUOTE]\r\n\r\nJe probleem is denk ik wel hetzelfde. Ik zag de externe dvd brander ook aanwezig op het netboek. Echter wat ik er ook in stopte. Hij kon er niets meer mee. \r\nAlleen de oorzaak en de oplossing ligt op een ander terrein vermoedelijk.\r\n\r\nMaar wat werkt er nu niet? De interne speler heb je problemen mee? En de externe doet het ook niet? Want zo las ik de eerste vraag.\r\nAls beide met de zelfde foutmelding komen, zou ik toch graag willen weten welk besturingsysteem je hebt.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Windows 7 Home. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Eerst een vraagje nog, hoelang is dit probleem al aan de orde in dagen weken of maanden en hoe oud is de Computer, ik denk nog niet zo oud omdat er Windows7 op zit en de DVD schrijver ook van recente datum is die er inzit.\r\nals er nog garantie opzit (haal dan al je persoonlijke bestanden als foto\'s, briefen downloads en email incl instellingen er van af plaats dit op een externe HD) en ga er mee terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht.\r\n\r\nMaar je kunt ook eerst zonder iets kapot te maken het volgende doen.\r\n\r\nBegin eerst eens met het verwijderen va PowerCinema en ArcSoft, download en installeer dan vlcmediaplayer\r\n[url]http://vlc.softnl.com/[/url]\r\nen download en install Klite codecpack\r\n[url]http://www.codecguide.com/[/url]\r\nDownload, installeer en Draai Mbam\r\n[url]http://www.malwarebytes.org/mbam.php[/url]\r\nEn draai daarna de online virusscanner\r\n[url]http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html[/url]\r\n\r\nMocht dit geen soelaas bieden download dan [url]http://www.hijackthis.nl/[/url] en plaats een log hier op het forum.\r\n\r\nJe kunt eventueel ook nog stuk voor stuk al je USB lijntjes in systeembeheer hardware verwijderen en de computer opnieuw opstarten dan repareerd windows 7 alle lijntjes, en dat zou kunnen helpen.Laat overigens wel de apparaten aan de computer zitten en aanstaan.\r\n\r\nHet is namelijk of een USB driver probleem of een virus c/q malware probleem en in zeer uitzonderlijke gevallen een Computer probleem en wel een North or Southbridge probleem wat eventueel maar meestal niet, met een herinstallatie van Windows 7 opgelost kan worden dat hangt af van welk merk en type de PC is en de leeftijd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2011 Stroke, dank voor je uitvoerige reactie.\nDit probleem bestaat al maanden. De leverancier wil het apparaat best nakijken, (valt onder garantie) maar ik zie op tegen tijdje missen en herinstallatie.\nMalwarebytes gebruik ik, en wel heel regelmatig, evenals Adaware en CCleaner.\nGisteren heb ik nog een systeemherstel gedaan, een flink aantal weken terug.\nHet bleek dat ik VLC toen terug kreeg (had ik al ooit geprobeerd.) Het programma werkte gisteravond goed, maar vandaag (na moeizaam opstarten) niet meer. Ik zal je andere aanwijzingen ook gaan opvolgen. Alleen: wat bedoel je met USBlijntjes? \nDe computer is ongeveer 1,5 jaar oud. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2011 [QUOTE=Pieters;563944]Stroke, dank voor je uitvoerige reactie.\r\nDit probleem bestaat al maanden. De leverancier wil het apparaat best nakijken, (valt onder garantie) maar ik zie op tegen tijdje missen en herinstallatie.\r\nMalwarebytes gebruik ik, en wel heel regelmatig, evenals Adaware en CCleaner.\r\nGisteren heb ik nog een systeemherstel gedaan, een flink aantal weken terug.\r\nHet bleek dat ik VLC toen terug kreeg (had ik al ooit geprobeerd.) Het programma werkte gisteravond goed, maar vandaag (na moeizaam opstarten) niet meer. Ik zal je andere aanwijzingen ook gaan opvolgen. Alleen: wat bedoel je met USBlijntjes? \r\nDe computer is ongeveer 1,5 jaar oud.[/QUOTE]\r\nZie plaatje.\r\nMocht je de PC niet met muis of toetsenbord kunnen uitzetten druk dan de aan knop van de PC even een tel of 5 in en daarna gewoon weer aanzetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 Beste Stroke, omdat ik blind vertrouw op dit forum, klikte ik bijna zonder te kijken de door jou verstrekte VLCdownload link aan en had meteen Woofi als zeer ongewenste zoekmachine. \nIk heb hierover een andere draad gestart (bij Beveiliging) maar na veel testen (MalwareAnti-AdAware en Emset) ben ik dat vieze ding nog niet kwijt. Ik schrijf dit in de hoop dat je deze link verandert in de officiële VNL-site of een nette downloadsite, al zul je dit niet met opzet hebben gedaan en is het ieders eigen verantwoordelijkheid goed op te letten en ik neem alleen mezelf kwalijk dat ik niet goed heb opgelet.\nOverigens: met VLC werkt zowel de externe als interne dvd-speler. Dus wat dát betreft kan deze draad gesloten worden. Dus dank voor alle andere tips. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 De officiële site van de VLC Player is [url]http://www.videolan.org/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 [QUOTE=Pieters;564067]Beste Stroke, omdat ik blind vertrouw op dit forum, klikte ik bijna zonder te kijken de door jou verstrekte VLCdownload link aan en had meteen Woofi als zeer ongewenste zoekmachine. \nIk heb hierover een andere draad gestart (bij Beveiliging) maar na veel testen (MalwareAnti-AdAware en Emset) ben ik dat vieze ding nog niet kwijt. Ik schrijf dit in de hoop dat je deze link verandert in de officiële VNL-site of een nette downloadsite, al zul je dit niet met opzet hebben gedaan en is het ieders eigen verantwoordelijkheid goed op te letten en ik neem alleen mezelf kwalijk dat ik niet goed heb opgelet.\nOverigens: met VLC werkt zowel de externe als interne dvd-speler. Dus wat dát betreft kan deze draad gesloten worden. Dus dank voor alle andere tips.[/QUOTE]\n\nJe kunt geen mens blind vertrouwen wij blijven mensen en maken fouten, mijn excuus voor het ongemak, de oplossing van Kassa die Niekie30 aanreikte zou moeten helpen mits in de juiste volgorde uitgevoerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 even een vraagje hierover, heb je soms (misschien wel een proefversie) van nero op je pc gehad? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2011 Yomel: ja, dat heb ik gehad, maar al wel een poosje geleden. Het was de software die hoorde bij een externe dvdspeler die ik gekocht had, maar die me totaal niet beviel en die ik heb teruggebracht. Bij mijn weten is nu \'alles\' van Nero verwijderd. Ik vond en vind het een veel te \'zwaar\' programma. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2011 [QUOTE=Pieters;563872]... het apparaat op zich werkt wel. Het is alleen niet te benaderen en bepaalde software vertikt het. Het apparaat wordt wel herkend.[/QUOTE]\r\nIs er een melding in apparaatbeheer te zien ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2011 Stroke: excuus volledig aanvaard, het blijft mijn eigen verantwoordelijkheid en de rest van je advies was toch prima? Ik heb nu een vraag aan HiJackthis gesteld; het komt vast wel goed.\n\nerikdenhouter: in apparaatbeheer worden keurig de beide spelers (want ik heb nu dus ook een externe) dvd/cd-spelers genoemd, met naam en toenaam. \nEn ze spelen beiden, met VLC. Niet met PowerCinema en niet met ArcSoft, maar dan maar niet.\nWat nog steeds niet lukt is: vanuit Computer (waar de schijven staan vermeld, dus ook schijf E of F (resp. interne en externe DVDspeler) de dvd te openen. Ik krijg altijd de melding:\"Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat...[etc.] \"krijgen. Dat zou toch eigenlijk wel moeten kunnen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2011 [QUOTE=Pieters;564314]Stroke: excuus volledig aanvaard, het blijft mijn eigen verantwoordelijkheid en de rest van je advies was toch prima? Ik heb nu een vraag aan HiJackthis gesteld; het komt vast wel goed.\r\n\r\nerikdenhouter: in apparaatbeheer worden keurig de beide spelers (want ik heb nu dus ook een externe) dvd/cd-spelers genoemd, met naam en toenaam. \r\nEn ze spelen beiden, met VLC. Niet met PowerCinema en niet met ArcSoft, maar dan maar niet.\r\nWat nog steeds niet lukt is: vanuit Computer (waar de schijven staan vermeld, dus ook schijf E of F (resp. interne en externe DVDspeler) de dvd te openen. Ik krijg altijd de melding:\"Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat...[etc.] \"krijgen. Dat zou toch eigenlijk wel moeten kunnen?[/QUOTE]\r\n\r\n[url]http://dutch.toggle.com/lv/software/download/kl91962.htm[/url]\r\n\r\n[url]http://download.chip.eu/nl/Nero-General-CleanTool_790024.html[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen