Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Hallo,\r\nIk weet niet of ik hier op de goede plek zit,maar ik heb een vraag over het in stand by zetten van mijn PC.Ik gebruik XP.Als ik mijn pc via Start,Afsluiten op stand by zet gaat de pc uit en blijft het lampje knipperen.Als ik later de PC weer aan wil zetten met de muis dan doet hij niets.Dan moet ik de aan uit knop ingedrukt houden om af te sluiten en opnieuw op te starten.Ik heb op een lege plek op mijn buroblad met rechts geklikt en bij eigenschappen, schermbeveiliging,energie,slaapstand gekeken of slaapstand aangevinkt is en dat is zo.\r\nEr staat beschikbare schijfruimte 73.577 MB\r\n benodigde schijfruimte 1.024 MB\r\nMoet ik soms nog meer instellen of wat in het bios veranderen en zoja wat?\r\nAlvast bedankt voor de reacties Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Als het goed is kun je ook ergens bij apparaatbeheer aangeven dat de muis de PC uit stand by mag halen. Als die niet is aangevinkt gebeurt er uiteraard niets.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2011 Er zijn 2 slaapmodi van Windows, de eerste slaapstand (\"standby\") en de tweede slaapstand (\"hibernate\") . (De engelse termen zijn van belang bij het Google en.)\r\nIn hibernate staat alles (bijna) uit en kan je nooit met de muis ontwaken, volgens mij. (alleen met de power knop)\r\nJe zal zien dat er heel wat problemen zijn gerapporteerd, bij het ontwaken (NIET) uit de hibernate modus. Ikzelf kan mijn splinternieuwe PC met Windows 7 ook niet uit de hibernate mode krijgen, dus heb ik die afgezet in Energiebeheer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 je zou ook is een toets kunnen indrukken op je toetsenbord, zo komt mijn pc uit slaapstand.... of gewoon 1x de knop indrukken waar je normaal mee aanzet.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2011 [QUOTE=jantjooh;563855](De engelse termen zijn van belang bij het Google en.)[/QUOTE]\r\n\r\nNederlandse vertalingen\r\nOnder XP:\r\nhibernate = slaapstand; stand-by = stand-by.\r\n\r\nOnder Vista/Win7:\r\nhibernate = sluimerstand; stand-by = slaapstand.\r\n\r\nMerk de verwarring op die ontstaat als je \"slaapstand\" gebruikt zonder het besturingssysteem er bij te noemen.\r\n\r\nEen pc in hibernate kun je alleen starten middels de aan/uit knop. Een pc in stand-by (afhankelijk van instellingen) ook via toetsenbord, muis en eventueel netwerk. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen