Ga naar inhoud

Gamepad aansluiten

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een gamepad gekocht, (trustmaster. fire storm dual analog 3) nu wil ik die graag aansluiten op mn labtob alleen werkt die dan niet, heb al naar het programma joy2key gekeken en kom er niet helemaal uit, ik dacht het goed te doen alleen werkt nog steeds niet , misschien vergeet ik iets? iemand tips?
Link naar reactie
Het eerste dat je dan even moet checken is of Windows de gamepad herkent. Ik weet niet welke Windows-versie je draait maar ik gok op Windows 7, daar kan ik niet in meekijken (draai zelf Vista). Hier heb ik in het configuratiescherm een optie \"Hardware en geluiden\" waar dan weer een \"Spelbesturingen\" onder zit. Als je die selecteert krijg je een lijst met alle controllers die Windows momenteel herkent. Daar zou je controller dus al tussen moeten staan.\n\nAls dat zo is, dan kun je onder \"Eigenschappen\" kijken of alles naar behoren werkt. Het is tevens bewijs dat je controller dus niks mankeert en dat hij werkt. Dan ligt het dus aan het spel. Wat probeer je te doen? Er zijn vrij veel spellen die een controller ondersteunen, maar spellen als first person shooters en zo doen dat vrijwel nooit.\n\nStaat je controller niet in de lijst, dan is hij niet correct geïnstalleerd. Normaliter zou Windows dat automatisch moeten doen zodra je \'m inplugt, maar je kunt eens kijken naar een eventuele driver-CD die meestal wel meegeleverd wordt.
Link naar reactie
Dank u voor dit antwoord, heb even gekeken bij eigenschappen en de gamepad werkt wel! dat is al iets, alleen hij doet t bij geen enkel spel dat ik heb:-? ik heb o.a harry potter en daarvan weet ik dat het spel alleen met de muis of toetsenbord gespeeld kan worden alleen is mij verteld dat je dus met joy2key dit kan veranderen zodat je met de gamepad kan spelen? maar dat werkt dus niet? Verder heb ik nog wat zoekspellen waarbij je met een pijltje op het scherm dingen moet aanklikken maar bij deze spellen doet hij het ook niet? Ik heb trouwens XP.. misschien dat u nog iets weet? mvg richard
Link naar reactie
Ik gebruik voor de toewijzing van toetsen aan de? het? gamepad \n[URL=\"http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Xpadder.shtml\"]XPadder(Klik)[/URL]. \nDe maker van dit programma is zo aardig om de oudere builds gratis te maken, wil je de nieuwste versie dan kost je dat een paar euro (+\\- 7 geloof ik), maar dan krijg je elke nieuwe versie steeds voor noppes, en heb je dus altijd de laatste.
Link naar reactie
@ vos10.als je een spel gaat spelen waar je alleen je toetsenbord bij kan gebruiken, ga je de toetsencombinatie in joy2key toewijzen aan je gamepad.\ndus eerst start je joy2key op, kiest de combinaties in joy2key, bv w = omhoog, s = omlaag, a=links, d = rechts. eerst alle toetsen instellen en eventueel als profiel opslaan.\nterwijl joy2key draait start je je spel op.\nnu gedraagt de gamepad zich als je toetsen op je toetsenbord.\nlet wel: de combinatie of profiel die je gebruikt moet actief zijn in joy2key
Link naar reactie
Ik heb dat xpadder wel gedownload dat is gelukt, maar ik krijg niet dat menu te zien waar ik dingen in kan stellen zoals te zien is op die filmpjes?\r\n\r\nMisschien dat joy2key ook niet werkt op het spel harry potter? staat in het boekje ook dat het spel alleen te spelen is met toetsenbord/muis ?! Maar ja daarvoor dacht ik dat joy2key er was? (of xpadder) :confused: heb het nog niet voor elkaar :confused::(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...