Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2011 Delen Geplaatst: 2 maart 2011 Hoi allemaal,\r\n\r\nIk heb het volgende probleem:\r\n\r\nMijn systeem (niet echt van toepassing op dit probleeem, maar goed:\r\nDual core E5400 2,7ghz\r\n3 gb ddr2 + Windows 7 - 64-bit \r\n\r\nPrinter:\r\nXerox phaser 6130\r\nGeïnstalleerd met de meest recente 64-bit driver van xerox zelf.\r\n\r\nNu is de printer juist geïnstalleerd op het netwerk, hij print namelijk na de installatie de test pagina goed uit, hij zit gewoon netjes op ip 192.168.2.34 en geeft geen conflict met andere apparaten.\r\n\r\nHij print dus wel de testpagina maar niet vanuit office (2007) 32-bit, autocad 64-bit en Windows live mail, misschien ook nog andere programma\'s maar ik heb niet alles getest.\r\nVanuit andere pc\'s op het internet is de printer wel te vinden maar geld hetzelfde probleem.\r\n\r\nHij is ingesteld als standaard printer en staat op online.\r\nDe fout die office geeft als ik probeer te printen is \"afdrukken in Windows is niet mogelijk vanwege een probleem met de huidige print-instellingen\"\r\n\r\nEr zijn verders geen andere printers geïnstalleerd, ik heb ( op advies van iemand ) cc-cleaner laten draaien om op fouten te zoeken, deze allemaal laten repareren maar dit loste het probleem niet op.\r\n\r\nMischien weet er iemand raad mee?\r\n\r\nAlvast bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2011 Kies je in die programma\'s wel bewust voor de netwerk printer, of klik je gewoon op het \"afdrukken\" icoon?\nAnders: via het menu naar \"afdrukken\" gaan en dan de juiste printer kiezen.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2011 Hoi,\n\nBedankt voor de snelle reactie.\n\nIk kies heel bewust voor de netwerk printer, in dat venster staat ook aangegeven dat deze printer actief is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2011 Ik heb een netwerk printer probleem op het werk (eerst met een HP 1100, nu met een andere HP printer die de eerste vervangen heeft). Aangezien ik zelf software schrijf en dus ook de printer aansturing zelf maakte is mij iets heel vreemds opgevallen; voor beide printers is de printer resolutie die teruggemeld wordt op de ene netwerk computer anders dan op de andere netwerk computer. Het is een GROOT verschil (ongeveer factor 2) en de individuele waarden zijn ook onwaarschijnlijk (punten resoluties die oneven zijn).\r\n\r\nHet resultaat hiervan was dat er bij het direct gebruiken van de teruggemeldde resolutie ... niets gebeurde. Nada. Noppes.\r\n\r\nWat ik heb gedaan is een filter inbouwen dat de teruggemeldde resolutie een tik naar beneden afrond (op de eerstvolgende lagere 50 punten). Resultaat; goede afdrukken. En ja; vanaf de ene PC nog steeds met een héél andere resolutie dan vanaf de andere PC.\r\n\r\nHeb jij natuurlijk weinig aan vrees ik (sorry) maar het zou kunnen zijn dat zo iets de oorzaak van je probleem is; [U]Windows krijgt[/U] (van de printer of uit de geïnstalleerde printer driver) [U]verkeerde gegevens[/U]. Met grote kans dat dat veroorzaakt wordt doordat de printer via een netwerk wordt benaderd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2011 Het helpt wel een beetje om te bepalen waar het probleem ligt.\r\nHad het probleem al een keer aangegeven bij xerox maar die zijn niet bepaald behulpzaam.\r\n\r\nToch bedankt voor je suggestie baardaap! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2011 Okee, even een programmaatje gemaakt dat niets anders doet dan de eerste de beste printer resolutie die Windows gebruikt opvragen en tonen; [URL=\"http://www.mediafire.com/?a0aobaq51canmmq\"]http://www.mediafire.com/?a0aobaq51canmmq[/URL]\r\n\r\nVergelijk het resultaat voor de grap eens met wat de resolutie van je printer zou moeten zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2011 Ik zal het programmaatje na aanstaande dinsdag even testen, ik zit hier natuurlijk midden in de carnaval.\nZal na dinsdag iets posten of het iets heeft opgeleverd.\n\nWel alvast bedankt voor de moeite. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen