Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2011 Delen Geplaatst: 2 maart 2011 Hoi,\r\n\r\nIk ben op zoek naar \'iets\' waarmee ik automatisch bepaalde data kan backuppen. Het liefst iets waar ik ook op afstand bij kan met een andere pc, mobiele telefoon of wat dan ook. En als het even zou kunnen iets wat ook als printserver te gebruiken is.\r\n\r\nEn dan het belangrijkste: Het moet simpel en goed werken.\r\n\r\nWat kan ik hiervoor gebruiken? Ik zat te denken aan een nas ofzo, maar ik heb totaal geen ervaring daarmee.\r\n\r\nHelp :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2011 Een NAS lijkt me dan wel voor de hand te liggen. Wel eentje met wat fatsoenlijke mogelijkheden dus bijv. geen Netgear, want die lijkt goed, maar valt tegen v.w.b. het beheren en benaderen op afstand.\r\n\r\nIn dat geval zou ik dus eens gaan kijken naar een Qnap bijvoorbeeld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2011 Ok. Ik heb afgelopen middag nog meer zitten zoeken en heb nu misschien een goed alternatief. Heb een linksys E4200 gekocht met een usb aansluiting. Hier heb ik nu een usb schijf op aangesloten. Nu moet ik nog software zoeken die automatisch synchroniseert als er wat veranderd wordt in een bepaalde map op mijn laptop. Die router is trouwens gelijk een N router. De firmware is nog niet helemaal goed uitgewerkt vermoed ik, maar de router is ook pas uit. Hoop dat ik het goed aan de praat krijg. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen