Ga naar inhoud

Accu laptop wordt bijgeladen?

Aanbevolen berichten

Ik zou het niet echt weten. Ik zou me er ook niet druk over maken. Accu\'s van laptops zijn lastige onderwerpen. Enkele jaren geleden met het oude type accu was het beter om in uw geval (altijd aan de 220) de accu te verwijderen en 1 x per half jaar een paar dagen (waaronder 1 keer helemaal leeg trekken) te gebruiken.\r\nMet de nieuwere accu schijnt dat niet meer nodig te zijn, omdat ze niet \"laadmoe\" worden. \r\nIk kan me wel voorstellen, dat de laptop, soms iets meer stroom verbruikt, dan de lader op 220 kan leveren en het dan \"snoept\" van het accu, waardoor dat weer even bijgeladen moet worden. Maar zeker weten doe ik dat niet.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Is dat gewoon willekeurig tussendoor?\n\nHier zie ik altijd een oranje lampje als ik \'s ochtends alles op spanning zet, daar ik \'s nachts de spanning afgeschakeld heb. In mijn geval is de accu \'s nachts een klein beetje lading kwijtgeraakt en wordt dan weer bijgeladen. Ik weet natuurlijk niet of dit ook bij jou aan de hand is.\n\nAls het bij jou echt willekeurig tussendoor is, dan moet je in je energieprofiel eens aangeven dat het beeldscherm gedimd moet worden op het moment dat op accuspanning gewerkt wordt (als je dat nog niet hebt). Ik kan me voorstellen dat je adapter stuk is en soms geen stroom levert en soms wel. Op het moment dat \'ie geen stroom levert schakelt de laptop over op de accu, om later weer bij te laden.
Link naar reactie
Als je de computer altijd aan het lichtnet hebt hangen, is het beter om zonder accu de laptop te gebruiken.\n\nDe computer gebruikt tóch de accu. (Zie bijlage.)\n[ATTACH]15831[/ATTACH]\n\nZie mijn post: [url]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=561055&postcount=2[/url]\nvoor bewaartips voor lithium ion accu\'s.
Link naar reactie
[QUOTE=jwgroen;563601]Hoe kan dat als de laptop gewoon aan de netstroom hangt?[/QUOTE]\r\n\r\nKijk ook eens met [B]HWMonitor *[/B] naar de [B]accuslijtage[/B] - Wear Level.\r\n[B]*[/B] [url]http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html[/url]\r\n\r\nOok [B]BatteryBar[/B] is een handig tooltje : [url]http://www.snapfiles.com/get/batterybar.html[/url]
Link naar reactie
Mijn laptop koppel ik \'s nachts ook altijd los van het lichtnet. Als ik \'m de volgende dag weer aansluit, licht heel even het oranje lampje van bijladen op. Maar dat is maar 2 tot 3 seconden. Daarna is de accu al weer bijgeladen van wat de laptop \'s nachts verbruikt heeft in uit-stand.\r\n\r\nMijn adapter is niet defect, die werkt nog goed. En het komt inderdaad op willekeurige momenten voor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...