Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Delen Geplaatst: 27 februari 2011 Hallo lezers, \r\n\r\nIk heb sinds gisteren het probleem dat mijn internetverbinding bij vlagen zeer traag wordt.\r\nSoms is de verbinding helemaal weg.\r\n\r\nDit geldt voor 2 pc\'s die aangesloten zijn op mijn modem/router.\r\n\r\nDe modem is een Thomson speedtouch 546, deze dus: [url]http://tinyurl.com/6c7pzzu[/url]\r\n\r\n[img]http://www.speedtouchdslshop.nl/img/products/large/thomsonspeedtouch-546-zijkant_500x375.jpg[/img]\r\n\r\nAs we speak gaat het weer goed en de speedtest laat ook weer normale waarden zien.\r\n\r\nMaar het kan maar zo zijn dat straks geen enkele pagina meer laadt of zeer langzaam.\r\n\r\nBeide computers hangen er bekabeld aan en worden tegelijk traag.\r\n\r\nZoek ik met mijn laptop een onbeveiligde verbinding op dan wordt de snelheid weer normaal.\r\n\r\nIk heb de kabels gechecked en die leken goed.\r\n\r\nWeet iemand waar ik het moet zoeken?\r\n\r\nDe provider is hetnet, misschien hebben er meer last van.\r\n\r\nmvg, C. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 Is je router goed beveiligd (liefst WPA2) zodat de buren niet kunnen meeliften?\r\nKijk eens met InSSider [url]http://computertotaal.nl/article/20734/inssider-1-2-7.html[/url] of er buren op jouw kanaal zitten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Ik zou toch eens bij je provider gaan vragen of je niet in aanmerking komt voor een nieuw modem. De Speedtouch 546 is redelijk verouderd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 @Joman: Bedankt voor je reactie, maar je ziet iets over het hoofd...\n\nIk schreef: \"Beide computers hangen er bekabeld aan en worden tegelijk traag.\"\n\nEr gaat niets door de lucht dus...\n\nEn inSSider is voor Windows, wie gebruikt dat nog tegenwoordig? ;)\n\n@De gekwordende: klopt, hij is nu 6 jaar in gebruik, zou het daaraan kunnen liggen?\n\nNu werkt hij wel weer zoals het hoort.:roll: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Oef...was de draad helemaal kwijt...:s komt door de chocomel:-$ Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Zet de modem/router eens een 10 minuutjes zonder stroom. En kijk hoe het daarna gaat, als je hem weer inschakelt.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Ik hoor op op een ander forum dat er wel meer mensen hetzelfde probleem hadden afgelopen weekend, die kpn hadden dan hè..\r\n\r\nProbleem lijkt tot nu toe opgelost, we gaan weer full speed ahead.\r\n\r\nModem gaat \'s nachts altijd uit overigens, want ik merkte vroeger al wel dat als ik hem altijd aanliet hij trager werd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Modem s\'nachts uit? Dat wordt over het algemeen afgeraden, omdat het modem, dan elke dag weer opnieuw een ip moet \"ophalen\"bij kpn en dan kan wel eens even duren.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Zal een KPN probleem geweest zijn. Ik had er met mijn Telfort abo ook last van, donderdag t/m zaterdag. Zondag was het gelukkig weer bijna goed.\r\nSinds gisteren geen last meer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Kan wel even duren?\r\n\r\nHoezo? Ik heb een statisch ip adres, ophalen duurt net zo lang als de pc aanzetten..\r\n\r\nDus zodra alle lampjes branden is de pc ook startklaar, ongeveer na 45 seconden dus. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2011 Oke..... Mijn pc moet er echt geen 45 sec. over doen om op te starten eigenlijk, maar goed, dat is een ander verhaal. \r\nDan maakt het inderdaad niet zoveel uit denk ik, als je hem uit zet s\'nachts.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2011 45 seconden vanaf knopje \'aan\' drukken tot het volledig zijn opgestart tot bureaublad.\r\n\r\nVinden jullie dat traag?\r\n\r\nLijkt mij stug dat dit bij jullie veel sneller gaat..\r\n\r\nHee, het probleem is weer terug, weer traag ladende websites, bij de andere hetnetters of kpn\'ers ook?\r\n\r\nHet vreemde is dat het lijkt of hij de sites niet kan vinden, als ik speedtest draai dan zoekt hij eerst 10 tellen naar de site, heeft hij hem één keer dan laat hij mijn normale downloadsnelheid zien...:roll: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen