Ga naar inhoud

Laptop blaast (maakt geluid)

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wist niet waar ik deze precies moest posten, vandaar deze plek.\r\n\r\nIk heb 1.5 jaar een laptop van Asus.\r\nEen PRO72-SLseries, intel core 2 duo, draaiend op Windows Vista.\r\n\r\nSinds een paar weken blaast hij heel veel.\r\nSoms maakt hij alleen een eentonig geluid, soms blaast hij hard\r\nsoms hard en soms zacht, steeds afwisselend.\r\n\r\nNou heb ik alle in- en uitgangen, openingen uitgezogen (laptop zelf\r\nniet opengemaakt).\r\n\r\nWat kan ik hieraan doen??\r\n\r\nNou maak ik er wel heeel veel gebruik van, dus weet niet of het\r\ndaar aan kan liggen...
Link naar reactie
Maak je er veel gebruik van op schoot, of op de bank. Want vaak zitten de koellucht ingangen aan de onderzijde. Die moeten wel bereikbaar blijven om verse lucht binnen te laten.\nSoms kan je op eenvoudige wijze wat klepjes verwijderen en dan zie je de koelfan zitten. Vaak zit er tussen de uitlaat van de koelfan en de \"radiator naar de heattpijp een dikke rand stof. \nAls je niet weet waar je aan begint, laat hem dan door een betrouwbaar bedrijf goed reinigen. \nMaar kijk ook eens in taakbeheer, hoeveel processen er tegelijk draaien. Voor Vista kan dat best rond de 60 stuks liggen. Is het erg vaal hoger (tegen de 80 of 90) dan zou ik toch gaan denken aan een backup en een fabrieks recover vanaf de recover partitie (zie boekje bij de latop.)\n\nNiek
Link naar reactie
95 is best veel. Ik keek hier even naar zojuist opnieuw geïnstalleerde Acer laptop met Vista compleet met Norman antivirus en Office en die draait 54 processen. \nMet die klepjes eeeh, dat scheel per merk en type laptop of en welke klepjes er zijn, maar ik doe het met een klein schroevendraaiertje?\n\nHoe lang dat duurt. Zelf demonteer en monteer ik een laptop compleet in ongeveer 3 uur. Hoelang een bedrijf er over doet, weet ik niet. Je bent daar ook niet meteen aan de beurt.\n\nEn koop een zogenaamd laptop kussen. Aan de onderzijde een kussen, aan de bovenzijde glad, zodat je laptop goed gekoeld blijft en ook niet teveel stof naar binnen zuigt. \n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Goed schoonhouden van de laptop van zowel de binnen als buitenkant kan doorgaans helpen om de koeler beter en langduriger geruisloos te laten werken. Ik ben zelf geen voorstander van het feit om mensen gelijk op kosten te jagen en als je zelf in het bezit bent van een goede compressor dan kan je de laptop in ieder geval stof vrij maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...