Ga naar inhoud

internetplus bellen +internetlijn instabiel

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste pc vrienden, zo,n maand geleden besloot ik, dat mijn internet snelheid wel eens wat hoger moest worden. Ik had bij KPN ADSL extra, en dat moest premium worden. Ik heb KPN gebeld, en besloten om internetplus bellen te nemen. Binnen 1 week, werd een doos bezorgt met daarin het KPN ExperiaBox (Thomson TG789v) modem. Mijn oude modem Experia Box TG 787 verwijderd en de nieuwe gestart. Binnen 2 minuten had ik weer internet. Om alles zo optimaal te laten verlopen, heb ik het dunne telefoon draadje wat tussen mijn pc en modem (10m) vervangen door Cat 6 Ethernet kabel. En dan van modem naar wandcontact het meegeleverde kabeltje met grijze stekkers.En dan het zwarte kabeltje met groene stekker van modem naar telefoon. 21-02-11 zou de lijn na dat je het nummer 1369 worden geactiveerd, wat ook het geval was, mijn internet snelheid ging van 16 mb naar 30 mb. Alles deed het behalve, ik kon wel bellen maar niet gebeld worden. Ik heb wat forums bezocht, en daar werd gemeld dat dat wat tijd duurt. In de KPN gebruiksaanwijzing staat dat je om te testen een 10 cijferen nummer moet bellen, over dat je niet kan worden gebeld daar is geen letter over te lezen. Beetje slordig.Om toch bereikbaar te zijn heb ik dan zo nu en dan weer gebruik gemaakt van mijn splitter. Het contact met het internet word dan verbroken. 25-2-11 deed ik weer de test met de zwarte kabel en groene stekertjes, en ook kon ik nu gebeld worden. alles 100% zou je zeggen, maar mijn internetsnelheid was gedaald naar zo,n 23 mb. Ik hen de KPN servicedesk gebeld en gevraagd wat de oorzaak zou kunnen zijn. En nu komt waarom ik dit stukje schrijft. De helpdesk medewerker (100% behulpzaam) vertelde mij, dat door het verbreken van het internet, omdat ik zo nu en dan aan het testen was, 10 maal verbreken kon hij zien. was de internetlijn instabiel geworden. De lijn moest via Kalibreren weer stabiel worden, binnen 1 week zou ik weer op de 40 mb zitten.Het is nu zondag de 27 ste, dus over 1 week moet de lijn weer zijn snelheid hebben. ik zet dit stuk hier neer om mensen die ook overgaan op internetplus bellen te laten weten om het geduld te hebben dat je niet kan worden gebeld, en ook dat je de verbinding met het internet, met rust moet laten. Ook zal ik over 1 week melde hoe het met de snelheid is. GR
Link naar reactie
Inderdaad, je mag best eens gebruik maken van witregels en alinea\'s. Dit is meer een worsteling op deze wijze dan een probleem lezen.\r\n\r\n[quote]De helpdesk medewerker (100% behulpzaam) vertelde mij, dat door het verbreken van het internet, omdat ik zo nu en dan aan het testen was, 10 maal verbreken kon hij zien. was de internetlijn instabiel geworden. De lijn moest via Kalibreren weer stabiel worden, binnen 1 week zou ik weer op de 40 mb zitten.[/quote]\r\nWat een bullshit.\r\n\r\nHet hele verhaal trouwens. Ja het kan zijn dat als je vaak de verbinding verbreekt, je snelheid dan wat omlaag gaat. Maar geen 7mbit. In elk geval zou het genoeg moeten zijn de lijn een uurtje met rust te laten en dan even opnieuw te laten intrainen, dan zou het weer goed moeten zijn.\r\n\r\nHet verhaal dat de lijn een week nodig zou hebben om te calibreren is onzin, net zoals het verhaal dat het langere tijd zou moeten duren voordat je gebeld kunt worden.\r\n\r\nInternetplusbellen is gewoon een VOIP account. Op het moment dat jij kunt inloggen op de voip server voor uit te bellen, moet je ook inkomend bereikbaar zijn.\r\nWel is het zo dat als je het modem uit hebt gehad en daarna weer aan doet, je adsl verbinding er eerder is en de telefoonverbinding een minuutje of 2 later kan zijn.\r\nMaar dan is het wel voor zowel uitbellen alsook inbellen.\r\n\r\nDat het langere tijd zou moeten duren voordat je gebeld kunt worden is onzin en geeft alleen maar aan dat KPN zijn zaakjes niet op orde heeft.\r\nAls je namelijk wel gebeld kunt worden met de splitter er tussen, blijkt dus dat de omzetting van de inkomende lijn helemaal nog niet gerealiseerd is.\r\nIk heb de nodige aansluitingen gedaan, ook van KPN en dat is normaliter allemaal 100% in orde, zowel uitgaand alsook inkomend, op de datum die als aansluitdatum in de brief van KPN vermeld wordt.\r\n\r\nAls dat dus niet het geval is bij jou, dan moet de 100% behulpzame helpdeskmedewerker verder denken dan zijn neus lang is en zorgen dat je geholpen wordt en je niet vanalles op de mouw gaan spelden omdat hij niet weet hoe de zaken lopen, of omdat KPN vertraging heeft met een of ander.
Link naar reactie
Dat doet DLM \'s nachts.\r\n\r\nDLM houd je lijn in de gaten, als DLM merkt dat je lijn niet stabiel is (of teveel fouten heeft) dan zal DLM de snelheid iets om laag regelen, andersom als DLM merkt dat je lijn minimaal 3 dagen stabiel blijft dan zal DLM de lijn snelheid weer verhogen.\r\n\r\nEen DLM uitregel cyclus kan tot 30 dagen duren eer DLM de hoogst mogelijke en stabiele snelheid heeft gevonden.\r\n\r\nMijn advies, blijf van het modem af en vooral niet onnodig resetten omdat DLM dat als een verlies van linesync zal zien (en dus als onstabiel).\r\n\r\nWebcare kan als het goed is wel de DLM log flushen zodat de cyclus op nieuw begint, maar dan kan het wel weer 30 dagen duren eer DLM helemaal gereed is EN BELANGERIJK, DLM zal dan op een soort van failsave snelheid beginnen met regelen (alle abbo\'s onder premium zonder ITV op 3 mBit, premium + abbo\'s met ITV op 9 mBit).\r\n\r\nOok belangerijk om te weten, bij VDSL klanten zal het modem ALTIJD intrainen op de hoogst mogelijke snelheid (logisch hoor ik de meesten nu zeggen), echter stel iemand heeft een VDSL aansluiting maar een 8 mBit abbo en die persoon zou theoretisch 30 mBit met VDSL kunnen halen dan traint het modem dus in op 30 mBit en niet op 8, abbo snelheid wordt voortaan niet meer door de DSLAM en Modem bepaald maar door de FIA-Router.\r\n\r\nDus klanten die straks VDSL aansluitingen hebben kunnen weinig meer doen met de waardes die in het modem staan\r\n\r\nDit heb ik van een ander forum geplukt.GR
Link naar reactie
De download snelheid is nu 35.09 mb en de upload 3.00. De snelheid word zoals op het bovenstaande stukje, elke 3 nachten aangepast. Ik ben benieuwd, wat het eindresultaat zal zijn. Ik zal dat melden. Ik zal hier noch even uitleggen hoe je de KPN ExperiaBox (Thomson TG789v) moet aansluiten.\r\nStap 1. Zet de KPN ExperiaBox (Thomson TG789v) zo dicht als het kan, bij het punt waar de telefoon verbinding het huis binnen komt.\r\nstap 2. Trek een cat 5 of in mijn geval cat 6 van modem naar pc. Ethernet kabel heeft pas signaal verlies boven de 100m.\r\nstap 3. Het snoertje met de grijze stekertjes van DSL naar wand contact stekker.\r\nstap 4. Dan het zwarte snoertje , met de groene stekers in Phone bij modem. En dan de andere kant naar de telefoon. In mijn geval nummermelder (Line in).\r\nstap 4. Vanaf de dag van activering door bellen naar 1369, alles 100 % met rust laten. Ik kon een tijdje niet worden gebeld, dan maar zolang 06.
Link naar reactie
@Nixon007: Bedankt voor de uitleg. Inderdaad is het wel zo dat de DSLam\'s in de centrale de lijnstabiliteit in de gaten houden en ook een teveel aan onrustige linesyncs registreren en daar ook naar handelen voor een gedeelte tenminste.\r\nMaar ik vraag me alleen af of de 30 dagen periode en zelfs de 7 dagen periode niet meer iets voor in het begin van de installatie is of ofzo.\r\nIk heb hier Online gehad (toen nog Wanadoo en later Orange genaamd) en nu Telfort. Zit al jaren op dezelfde centrale, daarvoor nog met andere ADSL providers.\r\nHier is het nog nooit zo geweest dat het zo lang moest duren voordat een lijn stabiel was. Daarnaast zal een DSLam normaliter niet zoveel lager gaan inschieten, althans niet met ADSL.\r\nIk heb hier al dagen gehad dat ik 10x op een uur gereset heb om te proberen een hogere snelheid te krijgen en zelfs dat lukte soms, maar het is nooit lager gekomen dan 2 mbit lager dan wat ik had.\r\nEn om dat terug te krijgen was een tien minuten rust voldoende. Vandaar dat ik de uitleg vreemd vond.\r\n\r\nMaar inderdaad gaat het hier om het nieuwere VDSL en dat zal inderdaad anders werken. Daar heb ik niet bij stil gestaan.\r\n\r\nZo te zien gaat het inderdaad ook langzaam steeds meer omhoog. Aangezien KPN klaarblijkelijk VDSL aan het uitrollen is benik benieuwd wanneer Telfort ermee gaat komen.:)
Link naar reactie
Mijn download snelheid is noch altijd 35.05 en uploud 3.00.\r\nDie laatste 5 mb zitten er niet in, vrees ik. Heb 2 keer KPN gebeld 1e keer het truckje met \r\nMSCONFIG en dan opstarten alles weg vinken, toepassen en dan ok en weer opstarten\r\nDat deed dus niets. Deze middag 2e keer gebeld, omdat op mijn modem pagina wel staat download 42.00 kreeg ik het advies om Windows opnieuw te instaleren. Mooi niet dus.\r\nMijn Dell optiplex 960 is pas een half jaar oud.\r\nOok het truckje gpedit.msc gedaan, dan die 20 vervangen door 0. Ook niets.\r\nAls ik een test doet met speedtest net, en ik pak Haarlem StayClose.BV, dan ramt hij zo nu en dan naar de 42.00 mb. Ik ben niet echt ontevreden, jammer van die laagste 5 mb.\r\nWie van jullie kan mij dan wel vertellen, waarom op mijn modem staat download 42.00, en\r\n dat ik dat met de test niet haalt. GR NIXON\r\n\r\nPS die test met die 42.00 mb is met Google Chrome
Link naar reactie
Mijn download snelheid is noch altijd 35.05 en uploud 3.00.\r\nDie laatste 5 mb zitten er niet in, vrees ik. Heb 2 keer KPN gebeld 1e keer het truckje met \r\nMSCONFIG en dan opstarten alles weg vinken, toepassen en dan ok en weer opstarten\r\nDat deed dus niets. Deze middag 2e keer gebeld, omdat op mijn modem pagina wel staat download 42.00 kreeg ik het advies om Windows opnieuw te instaleren. Mooi niet dus.\r\nMijn Dell optiplex 960 is pas een half jaar oud.\r\nOok het truckje gpedit.msc gedaan, dan die 20 vervangen door 0. Ook niets.\r\nAls ik een test doet met speedtest net, en ik pak Haarlem StayClose.BV, dan ramt hij zo nu en dan naar de 42.00 mb. Ik ben niet echt ontevreden, jammer van die laagste 5 mb. \r\nWie van jullie kan mij dan wel vertellen, waarom op mijn modem staat download 42.00, en\r\n dat ik dat met de test niet haalt. GR NIXON\r\nPS. die test bij Haarlem StayClose.BV wordt gedaan met Chrome.
Link naar reactie
Home \r\n Thomson Gateway \r\n Breedbandverbinding \r\nDSL-verbinding \r\nInternetservices \r\n Toolbox \r\n Thuisnetwerk \r\n Help \r\n \r\n Home > Breedbandverbinding \r\n \r\n\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\n DSL-verbinding \r\n\r\n Meer weergeven...\r\n \r\n \r\nActief: 3 dagen, 12:46:16 \r\n \r\nBandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 4.098 / 42.015 \r\n \r\n \r\n \r\n\r\n \r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\n Internet_over_VDSL \r\n \r\n Meer weergeven...\r\n \r\n \r\nType: PPPoE \r\n \r\nActief: 3 dagen, 12:43:07 \r\n \r\n \r\n \r\nOvergebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 15,91 / 2,35 \r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\nKies een taak ...
Link naar reactie
Zoals ik het hier zie heb je geen 3 maar 4 mbit upstream overigens want bij mij is 4096 echt 4 mbit en je ligt net ietsie hoger maar dat is verwaarloosbaar.\r\nAlthans dat is waar het modem mee intraint. Bij ADSL2+ zou ik zeggen dat je dat dan ook hebt, maarja met dat nieuwe VDSL durf ik daar mijn hand niet meer voor in het vuur te steken.\r\n\r\nIk vraag me af hoe je de download test, want je spreekt over 35,05, dat is mbit. Maar normaliter als je met een browser download krijg je megabyte te zien.\r\n\r\nSoms kan vertraging ook veroorzaakt worden door een beperking van de site waar je van download.\r\nJe zou ergens bij een paar hosting providers eens de 100mb file moeten downloaden en dan vergelijken. Probeer het ook eens met een andere browser en kijk met hoeveelmegabyte (dus niet megabit) hij aan het downloaden slaat.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...
  • 2 maanden later...
[QUOTE=nixon007;564743]\r\nWie van jullie kan mij dan wel vertellen, waarom op mijn modem staat download 42.00, en\r\n dat ik dat met de test niet haalt.\r\n\r\nPS die test met die 42.00 mb is met Google Chrome[/QUOTE]\r\nMet Google Chrome zal het toch lager zijn dan die 42 Mb ?\r\n\r\nIk denk dat de snelheid die je modem weergeeft een eigen test is van de modem zelf, en dat wat je met je browser download nog door je AV gescant wordt, en daarom langzamer ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...