Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Delen Geplaatst: 27 februari 2011 goedemiddag,\n\neen vriend van me vroeg een nieuwe gamepc samen te stellen voor hem,\n\nnu weet ik wel ongeveer wat er in zou moeten qua graphic card en geheugen en HDD (denk ik ook wel)\n\nmaar nu weet ik niet wat voor processor ik erin zou moeten doen, aangezien ik verschillende voorbij zag komen in de samenstellingen van afgelopen weken.\n\nzou iemand dus voor mij een systeempje willen samenstellen met het volgende:\neen i7 (weet niet welke goed is)\n8gb ram (ik zag dat er nu ook 2x 4gb was dat niet al te duur was )\n1tb HDD\nwindows 7 licentie\nhd6970 met 2gb geheugen :) >> tenzij er een beter alternatief is..\nmobo bijpassend bij de i7.. ( usb3.0 must)\n\nbudget denk ik rond 1200-1300 (1300 is de max)\nde kast die er bij moet is de antec ninehundred two \n\nassemblage weet ik niet zkr, ik heb een pc nog nooit inmekaar gezet, en wil het dan ook wel proberen :S maar weet niet of er een te groot risico is als het de eerste keer is.. (als iemand raad kan geven graag)\n\nMvg. Ricardo. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 Wat betreft de samenstelling kan iemand anders je denk ik beter adviseren, maar wat betreft het in elkaar zetten: eens moet de eerste keer zijn.\nDie eerste keer zou ik echter wel bewaren voor een pc die voor jezelf is. Mocht er iets mis gaan dan scheep je in ieder geval niet iemand anders op met je onkunde.\nMaar echt lastig is het niet. Het enige wat je fout kunt doen is de koelpasta tussen processor en processorkoeler. De rest past allemaal maar op één manier, dus kan niet veel mis. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 hoe gaat dat dan in zijn werking met die koelpasta??\r\n\r\nis daar een handleiding bij inbegrepen? en krijg je de koelpasta erbij? of moet je dat allemaal zelf doen enz? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 De eerste keer een PC-tje monteren zou ik eerst oefenen met een oud systeem uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Als ie dan nog steeds werkt ben je geslaagd ... :mrgreen:\r\n\r\nMaar waarom moeilijk doen, voor ca. 5 tientjes zet de winkel het voor je in elkaar en heb je tevens garantie op het complete systeem.\r\n\r\nKoelpasta is bedoeld voor een egaal contact tussen CPU en koelblok, aangezien het oneffen metaal is. Je dient dus een flinterdun laagje ertussen aan te brengen. Teveel koelpasta is juist niet goed omdat dat materiaal niet zo goed warmte geleidt als het metaal zelf.\r\n\r\nEnne, voor het systeem even wachten tot de gereviseerde socket 1155 moederborden goed leverbaar worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 aha oke, dan moeten we er nog ff goed over nadenken of we het zelf in mekaar prutsen :P\r\n\r\nenne hoelang zou de wachttijd nog ongeveer zijn?? enig idee :S?\r\n\r\ngrtz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 aah zo dan krijg ej dus lange levertijd, dat is inprinciepe geen probleem... je kan beter nu alvast bestellen dan veel later.. ooit kom je toch wel aan de beurt.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 [QUOTE=obi-wan-kenobi;563114]\r\nMaar waarom moeilijk doen, voor ca. 5 tientjes zet de winkel het voor je in elkaar en heb je tevens garantie op het complete systeem.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nOmdat het leuk is om te doen, leerzaam, interessant??!?!\r\nEn omdat 5 tientjes het verschil maken tussen een 6870 of een 6950. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 Als je het in ieder geval in elkaar zet ontlaad je eerst anders heb je al je onderdelen verprutst. Had ik met een oude pc niks werkte meer door het mobo.\n\nKoop een i7-2600\n4 gb is denk ik wel genoeg.\nAntec df-85 is beter als de ninehunderd two en goedkoper.\n\nMaak later wel een setje heb nu geen tijd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 oke super killshot :O\n\nen die kast is wel vet gek wow xd Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 Setje is klaar:\n\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/33362[/url]\n\nEen ssd zit er ook bij 60gb ( alleen voor windows bedoelt dus niks anders op zetten)\nStop die gewoon in de hotswap die boven in zit is niet moeilijk.\n\nDe ssd moet je niet defragmenteren word ie alleen slomer van!!\n\nEr zit de zelfde hardeschijf in als jij in je setup hebt: de hd103sj\nJe kan er een extra gebruiken. dan kom je op 1297 euro terecht.\n\nEen hd6970 zit er in je kan ook eventuel voor een crossfire setup gaan van de hd6950 maar dan kom je 150 euro duurder oud en moet de ssd weg.\n\nDe voeding is een van de beste hij is stil en modulair dus heb je weinig draden nodig dat is makelijker om hem te assembleren.\n\nDe processor is te vergelijken met de six-core processor i7-970 kijk maar naar benchmarks.\n\nMoederbord is goed met sata-600 en usb3.0\n\nHet heeft goed geheugen van kingston (de hyperx)\n\nEn natuurlijk windows 7. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2011 [QUOTE=Arrim;563153]Omdat het leuk is om te doen, leerzaam, interessant?[/QUOTE]Ja dat kan. Maar als je het verprutst is het een dure les. :mrgreen:\r\n[QUOTE=Arrim;563153]En omdat 5 tientjes het verschil maken tussen een 6870 of een 6950.[/QUOTE]Je kunt ook een paar uurtjes gaan werken i.p.v. prutsen met die onderdelen en dan heb je die 5 tientjes ook terugverdiend ... :wink: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Ik zeg dan ook niet dat je het moet gaan uitproberen met dure hardware, maar als je het kan, dan is het naar mijn mening leuk om te doen. En met dat geld, dat blijft zo. Als je nóg wat uurtjes erbij werkt dan kun je 3000 euro uitgeven. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen