Ga naar inhoud

Kun je Paint ook -auto- laten opslaan in JPG

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik merk met het knipprogramma dat \'ie onthoudt wat je het laatst gebruikt hebt. Doet paint dat niet? (Je begrijpt, ik gebruik Paint verder niet).\n\nAls het er op aankomt is PNG wel een beter formaat dan JPEG; met de eerste verlies je geen kwaliteit, met de tweede wel. Alleen heeft de forumsoftware hier dat nog niet door, want alleen jpg is hier bruikbaar.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;562926]...\n\nVoorbeeld was om te laten zien met welke bestanden Paint kan omgaan.\n\nWat houd je tegen om iets gewoon te proberen,:D;):roll:[/QUOTE]\nWat moet ik dan proberen?\nHandmatig telkens op JPG zetten dan?\nNou en dat bedoel ik dus, dat moet dan telkens weer, als je wilt opslaan in JPG, dus bij elk plaatje,\nBij mij blijft het er niet op staan, bewaard, als laatst gebruikte instelling.\nDat zou ik dus vast willen zetten.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;562952]Wat moet ik dan proberen?\r\nHandmatig telkens op JPG zetten dan?\r\nNou en dat bedoel ik dus, dat moet dan telkens weer, als je wilt opslaan in JPG, dus bij elk plaatje,\r\nBij mij blijft het er niet op staan, bewaard, als laatst gebruikte instelling.\r\nDat zou ik dus vast willen zetten.[/QUOTE]\r\n\r\nOvergenomen van een Engelstalig forum:\r\n\r\n[QUOTE]\r\nHier is een work around.\r\n\r\nProbeer deze om te zien of het werkt voor jou.\r\n\r\n1. Open een leeg scherm in Paint en sla het op als een. jpg in de locatie die u wilt gebruiken als standaard met de naam \"default.jpg\".\r\n2. Klik met de rechtermuisknop en sleep het programma Paint via Start, Programma\'s,\r\nAccessoires locatie op het bureaublad en selecteer kopie hier.\r\n3. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van Paint en dan links op Eigenschappen. Ziet u een regel als deze \"% SystemRoot% \\ system32 \\ Mspaint.exe\" (zonder de aanhalingstekens).\r\n4. Plaats de cursor na de. exe en typ een spatie.\r\n5. Typ het volledige pad en bestandsnaam voor het bestand dat u default.jpg opgeslagen (als er geen spaties in het pad moet je alles wat je typt aanhalingstekens. De laatste regel moet er zo uitzien\r\n\r\n% SystemRoot% \\ system32 \\ Mspaint.exe \"C: \\ dit is het pad hier \\ default.jpg\"\r\n\r\n6.Klik OK.\r\n\r\nDubbelklik op het nieuwe pictogram op het bureaublad, wordt het bestand te openen en het Opslaan als standaard locatie zal worden waar het bestand zich bevindt. Als je de default.jpg alleen te lezen, zult u niet per ongeluk het bestand wijzigen en een Save As zal dan pop-up voor elke poging om geld te besparen.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nMisschien heb je er iets aan.:roll:
Link naar reactie
Er is wel een versie van Paint die standaard in JPG opslaat - de versie die in Windows Vista gebruikt wordt. Oudere versies pakken standaard BMP, Win7 pakt standaard PNG. Daar doe je niets aan, want dat is gewoon stomweg hard-coded in het programma.\nJe zou kunnen proberen om de executable van MS Paint van een Vista machine over te zetten naar je Win7 installatie, die zou in\nC:\\Windows\\System32\\mspaint.exe\nmoeten staan. Je hebt alleen geen enkele garantie dat dat ook gaat werken, natuurlijk. En als je dat voor elkaar krijgt zul je je ribbon-interface uiteraard ook meteen kwijt zijn - die zit niet in de Vista-versie.
Link naar reactie
Als je in Windows7 werkt met MSPaint en je wilt opslaan in JPG dan kan dat wel sneller, ik heb het net even zitten uitvogelen, als paint is opgestart dan ga je naar het tapje links naast start en je klikt hier op, nu ga je over \"opslaan als\" en je klikt met rechts op \"JPG \"en kies nu voor de bovenste mogelijkheid \"Toevoegen aan werkbalk snelle toegang\" als je nu een png binnen haalt om te proberen, klik dan op het foto icoon links van de foto naam nu hoef je alleen de naam in te vullen en opslaan.\nNatuurlijk is het echte probleem niet opgelost maar het gaat en stuk sneller dan eerst.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;562989]Er is wel een versie van Paint die standaard in JPG opslaat - de versie die in Windows Vista gebruikt wordt. Oudere versies pakken standaard BMP, Win7 pakt standaard PNG. Daar doe je niets aan, want dat is gewoon stomweg hard-coded in het programma.\nJe zou kunnen proberen om de executable van MS Paint van een Vista machine over te zetten naar je Win7 installatie, die zou in\nC:\\Windows\\System32\\mspaint.exe\nmoeten staan. Je hebt alleen geen enkele garantie dat dat ook gaat werken, natuurlijk. En als je dat voor elkaar krijgt zul je je ribbon-interface uiteraard ook meteen kwijt zijn - die zit niet in de Vista-versie.[/QUOTE]\nZou ook kunnen natuurlijk, maar ook weer niet handig.\nIk durf het niet eens te proberen, krijg ik weer ruzie met dutch-online, want dan doe ik weer iets wat niet \"kan\" ;)
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;563071]Als je in Windows7 werkt met MSPaint en je wilt opslaan in JPG dan kan dat wel sneller, ik heb het net even zitten uitvogelen, als paint is opgestart dan ga je naar het tapje links naast start en je klikt hier op, nu ga je over \"opslaan als\" en je klikt met rechts op \"JPG \"en kies nu voor de bovenste mogelijkheid \"Toevoegen aan werkbalk snelle toegang\" als je nu een png binnen haalt om te proberen, klik dan op het foto icoon links van de foto naam nu hoef je alleen de naam in te vullen en opslaan.\nNatuurlijk is het echte probleem niet opgelost maar het gaat en stuk sneller dan eerst.[/QUOTE]\nKijk dit laatste is een goed alternatief, beide geprobeerd.\nEigenlijk weer stom eenvoudig, alleen moet je het maar weten.\nVriendelijk bedankt, dit gaat hem voorlopig worden, hopelijk gaat niet het pictogram steeds weg, zal het in de back-up opslaan. :p
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;563120]Zou ook kunnen natuurlijk, maar ook weer niet handig.\r\nIk durf het niet eens te proberen, krijg ik weer ruzie met dutch-online, want dan doe ik weer iets wat niet \"kan\" ;)[/QUOTE]\r\n\r\nJe kunt natuurlijk ook even kijken in welke taal Mspaint is geschreven en er dan een decompiler bij zoeken om de Machine taal terug te zetten in die specifieke taal daar de regel in opzoeken die png als standaard zet en dan png om wisselen naar jpg, appeltje eitje toch.:@
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;563129]Je kunt natuurlijk ook even kijken in welke taal Mspaint is geschreven en er dan een decompiler bij zoeken om de Machine taal terug te zetten in die specifieke taal daar de regel in opzoeken die png als standaard zet en dan png om wisselen naar jpg, appeltje eitje toch.:@[/QUOTE]\nNou, dat gaat mij net iets te ver. (ingewikkeld:confused:) Anders had ik ook allang de spelling uit bijv. Office 2010 in leesbare woorden kunnen krijgen en in Windows Mail de vreemde talen eruit.;)
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;563175]..\r\nWindows Mail [ Vista ] Heeft alleen maar vreemde talen. ;):D:rolleyes:[/QUOTE]\r\n\r\nIk begrijp het even niet, ik gebruik al een jaar of 15 andere mail programma\'s (op heden als een jaar of 10 Thunderbird) maar als je het probleem even goed aangeeft dan wil ik het zelfs wel even installeren op een van mijn minder belangrijke PC\'s.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;563172]Hoe bedoel je dit\"Anders had ik ook allang de spelling uit bijv. Office 2010 in leesbare woorden kunnen krijgen\" en dit \"Windows Mail de vreemde talen eruit\".\n\nJe hebt bij de installatie van beide de mogelijkheid gehad deze niet te installeren[/QUOTE]\nWindows mail heeft geen NL spelling, alleen Duits-Frans-Engels en Spaans\nIk heb hem nu op Frans staan en daar een losse spelling bij gezet.\nMaar ik had het liefst het bestand willen zien - de map dus - waar het origineel staat.\nAls je dat zichtbaar kunt maken en die hele Franse zooi eruit kunt halen, stop je de spelling van bijv. Office 2010 (moet je dan ook zichtbaar hebben) in de franse map en ben je klaar.\n\nDe meeste e-mailprogramma\'s slaan de berichten op in een eigen map, dus heb je 8 e-mailadressen, heb je ook 8 mappen IN, Verzonden enz., waardeloos.\nMail werkt zoals ik wil en ik gebruik het nu een poosje en het gaat verder goed.\nAlleen als je SP1 gebruikt werkt het niet meer, maar ben ik verder nog niet mee bezig geweest.:D
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;563199]Windows mail heeft geen NL spelling, alleen Duits-Frans-Engels en Spaans\r\nIk heb hem nu op Frans staan en daar een losse spelling bij gezet.\r\nMaar ik had het liefst het bestand willen zien - de map dus - waar het origineel staat.\r\nAls je dat zichtbaar kunt maken en die hele Franse zooi eruit kunt halen, stop je de spelling van bijv. Office 2010 (moet je dan ook zichtbaar hebben) in de franse map en ben je klaar.\r\n\r\nDe meeste e-mailprogramma\'s slaan de berichten op in een eigen map, dus heb je 8 e-mailadressen, heb je ook 8 mappen IN, Verzonden enz., waardeloos.\r\nMail werkt zoals ik wil en ik gebruik het nu een poosje en het gaat verder goed.\r\nAlleen als je SP1 gebruikt werkt het niet meer, maar ben ik verder nog niet mee bezig geweest.:D[/QUOTE]\r\n\r\nHeb je Windows mail ofwel Windows live wel in de juiste taal geïnstalleerd, die ik net heb geïnstalleerd is geheel Nederlands.:confused: ook de spelling controle.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;563210]Windows Mail ofwel Windows Liive mail?\nZijn 2 aparte programma\'s hoor. :D[/QUOTE]\n\nWat let hem dan om Windows live mail Nederlands te installeren\n\n [url]http://explore.live.com/windows-live-2011-system-requirements[/url]\n\n\n[url]http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=59fbc955-a9cc-4fb1-84dc-db88e9882ed3[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;563217]Wat let hem dan om Windows live mail Nederlands te installeren\n\n [URL]http://explore.live.com/windows-live-2011-system-requirements[/URL]\n\n\n[URL]http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=59fbc955-a9cc-4fb1-84dc-db88e9882ed3[/URL][/QUOTE]\n Ik weet niet wat je bedoeld, maar er is door mij al vaker over geschrecen, het gaat om Windows Mail.\nWLM wil ik niet omdat elk emailadres zijn eigen mappen heeft, ook mozilla.
Link naar reactie
Volgens mij kun je zeker in Thunderbird van meerdere accounts je mail binnen laten komen in één postvak in, je kunt bij elk account aangeven of je apart op wilt slaan of gezamenlijk in één zelf gekozen of gewoon in postvak in.\n\nIn Windows live mail is het zelfs de eerste mogelijkheid om email te lezen de map \"snelle weergave\" waarin alle mail van alle accounts en daar onder staan de accounts ook nog \"apart\" in naam vermeld.\nSorry maar ik zie de problemen die jij schetst niet en heb er expres Windows live mail voor ingesteld met meerdere accounts en dat werkt prima.\n\nEen derde oplossing is om in de webmail, hotmail, gmail al je email naar één account te sturen via instellingen/Doorsturen en POP/IMAP en hier je eerste email adres in te geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...