Ga naar inhoud

Halve internetverbinding

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!\r\n\r\nHoe gaat het ermee?\r\n\r\nIk heb een vraagje: sinds enige maanden beschik over een nieuwe laptop (Asus) met Windows 7 (64-bit). Hier thuis maken we al sinds jaar en dag gebruik van ethernet via netstroom (Allnet ALL1682 adapters). \r\n\r\nAls ik op mijn kamer zit heb ik net geen genoeg bereik om het draadloze netwerk mee te pikken, daarom gebruik ik op mijn kamer dus ook deze adapters. Met mijn oude netbook ging (en gaat) dat allemaal helemaal goed echter met mijn nieuwe laptop schijnt internet het maar \'half\'\' te doen. Veel websites opent hij half of niet, vooral als het wat meer geavanceerde websites zijn (platte HTML is geen probleem), daarnaast krijg ik regelmatig meldingen over SSL certificaten en andere vage foutmeldingen. Ook programma\'s als MSN en in mindere mate Skype (soms wel en soms niet) zijn niet te gebruiken. Mijn netbook staat ernaast en die heeft nergens last van. \r\n\r\nDe doorvoersnelheid is ongewijzigd, ca 200 kb/s (400 kb/s is het max van het abbo maar ik denk dat de adapters de snelheid beperken). \r\n\r\nKan iemand mij verder helpen?\r\n\r\nThanks!\r\n\r\nThijs
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;562931]Let op\r\n\r\nHij Denkt De doorvoersnelheid is ongewijzigd, ca 200 kb/s (400 kb/s is het max van het abbo maar ik denk dat de adapters de snelheid beperken). \r\n\r\n\r\nIk ga daarin mee.[/QUOTE]\r\n\r\nAls de output van die adapter werkt op welke computer dan ook dan is dat in orde.Het kan niet zo zijn dat het op zijn netbook wel werkt en op zijn laptop niet.Het is of het werkt of het werkt niet.
Link naar reactie
[QUOTE=mugske;562934]Als de output van die adapter werkt op welke computer dan ook dan is dat in orde.Het kan niet zo zijn dat het op zijn netbook wel werkt en op zijn laptop niet.Het is of het werkt of het werkt niet.[/QUOTE]\r\nbedoel je dat rechtstreeks op je router alles wel werkt?Dan zou ik het zoeken in je software.Waarschijnlijk block je iets met Windows 7.probeer eens een live cd!
Link naar reactie
Hang de Laptop eens beneden rechtstreeks aan de router en kijk of de problemen blijven, zo nee , ga naar je eerste adapter(of beter nog neem die van boven en plug hem beneden ineen wandcontactdoos), en kijk of de problemen er nu zijn zo nee dan is de plug ok, ga nu een verdieping hoger met de plug en de laptop, en kijk of de problemen er nu zijn zo nee dan is de plug ok, zo ja dan zit je waarschijnlijk op een andere groep als beneden.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;562982]Hang de Laptop eens beneden rechtstreeks aan de router en kijk of de problemen blijven, zo nee , ga naar je eerste adapter(of beter nog neem die van boven en plug hem beneden ineen wandcontactdoos), en kijk of de problemen er nu zijn zo nee dan is de plug ok, ga nu een verdieping hoger met de plug en de laptop, en kijk of de problemen er nu zijn zo nee dan is de plug ok, zo ja dan zit je waarschijnlijk op een andere groep als beneden.[/QUOTE]\r\n\r\nHet s voor mij duidelijk dat de kabel in de netbook steekt en er geen problemen zijn.Als de kabel in de probleem machine gaat vormen er zich wel problemen.Mijn boeren verstand zegt dat het dan aan de machine ligt die na de kabel komt....
Link naar reactie
Hallo,\r\nZelf gebruik ik ook adapters en het is van groot belang dat ze op dezelfde [COLOR=\"Red\"]fase[/COLOR] van de huisinstallatie zijn aangesloten. Ik bedoel dus NIET dezelfde groep.\r\nJe kan dat (soms) controleren in de meterkast, er is dat een driefase meter en er zijn 3 (onzichtbare) hoofdzekeringen. Het is lastig om te controleren op welke fase een groep is aangesloten. \r\nInstallateurs zullen meestal de groepen over de 3 fasen verdelen in de zekeringen kast.\r\nIn mijn huis is dit alles het geval, en ik heb een extra wandcontactdoos aangelegd op dezelfde fase als waarop mijn NAS is aangesloten (in de garage).\r\nZomaar een suggestie. Jan
Link naar reactie
[QUOTE=Thijs;563497]Hoi allemaal,\r\n\r\nToevallig vond ik op internet dit: [url]http://forum.fok.nl/topic/1409554[/url]\r\n\r\nIk heb zo\'n vermoeden dat dit het probleem is! Heb de driver ge-updated maar dat schijnt niet te helpen. Iemand een andere suggestie?\r\n\r\nGr.\r\nThijs[/QUOTE]\r\n\r\nEn heb je al geprobeerd Ipv6 uit te schakelen bij de instellingen van je netwerkkaart? Want dat zou in de door jou aangegeven link, mogelijk de oplossing zijn.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
even wat rechtzetten over het idee wat mugsky voorstelt.het is niet de bedoeling dat je met de live cd ubuntu ook gaat installeren maar ubuntu rechtstreeks van de cd gaat gebruiken.dit-naar ik denk-om ervoor te zorgen dat je netwerkkaart door een linux driver wordt aangestuurd om te kijken of de pagina\'s wel goed openen.\nheb je al eens geprobeerd of de snelheid ook daadwerkelijk anders is?\nik lees namelijk alleen dat bepaalde functies zoals bepaalde internetpagina\'s en skype op de een of andere manier haperen.\nmisschien kan je even wat proberen?\nga met beide laptops eens naar [url]www.speedtest.net[/url]\nprobeer eens een snelheidsmeting uit op de server van amsterdam en schrijf beide waarden eens op.\nis dit met de windows7 machine inderdaad maar de helft,dan weten we of het daaraan ligt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...